Osebni pogled na državno krizo

Menelaos Myrillas

Čeprav je danes znan po svoji osupljivi in domiselni fotografiji, pa je grški fotograf Menelaos Myrillas svojo poklicno pot v resnici začel kot portretni fotograf.

menelaos myrillas sony alpha 9 princ charles in camilla ob kavi v kavarni

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 24–70 mm f/4 ZA OSS | 1/500 s @ f/4,0, ISO 800

Menelaos se je v svet novinarske fotografije podal zaradi neprijetnih občutkov, ki so ga prevzeli na prelomu desetletja, ko se je v Grčiji razbohotila finančna kriza, in začel razkroj sveta slavnih in sveta mode.

menelaos-myrillas-sony-alpha-9-ženska-na-stolu-v-vrtu-s-kozarcem-vina-v-roki

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 24–70 mm f/2,8 GM | 1/320 s @ f/2,8, ISO 200

“Iskreno povedano, me je začela motiti ideja življenjskega sloga,” razloži. “Saj nimam nič proti temu, ampak ob kaosu, ki je zajel mojo državo, mi je bilo malce nerodno snemati takšne fotografije. Takrat me je začela privlačiti novinarska fotografija, beleženje dogodkov, ki so se odvijali okoli mene.”

menelaos myrillas sony alpha 9 portret lenina za znakom za kokakolo

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 24–70 mm f/4 ZA OSS | 1/80 s @ f/18, ISO 2000

Menelaosove fotografije se med drugim od drugih razlikujejo po tem, da razkrivajo tudi njegovo mnenje o temi, ki jo je posnel.

“Mislim, da dobra fotografija predstavlja fotografov osebni pogled,” nam pove. “Marsikdo trdi, da so fotografije le dokumentarne narave in da so neopredeljene glede vsebine, ampak jaz ne verjamem v to, še posebej, če pripovedujem zgodbo o svoji domovini. Če se odpravim na območje, kjer divja vojna, bom tam z nekom, ki me je tja odpeljal, ki je z ene od dveh strani, zato bom lahko pripovedoval le eno stran zgodbe. Zaradi tega ne vem, kako res objektivna je lahko reportažna fotografija, ni me pa strah priznati, da sam nisem povsem neopredeljen.”

menelaos myrillas sony alpha 9 nasmejana ženska delno zakrita z ljudmi v ospredju

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 70–200 mm f/4 G OSS | 1/250 s @ f/4,0, ISO 6400

Poleg posebnega stališča do fotografije se Menelaos od drugih razlikuje tudi po neobičajnem pristopu do načina snemanja fotografij. Namesto da bi imel dva fotoaparata z različnima objektivoma, kar je standardna praksa večine novinarskih fotografov, raje naenkrat uporablja le en fotoaparat. Tistih nekaj sekund, ki jih porabi za zamenjavo objektiva, izkoristi za razmislek. “Rad si vzamem predah, ko zamenjam objektiv, čeprav to ni ravno preveč podobno ‘novinarski fotografiji’, ampak jaz s tem dobim čas, da razmislim.”

menelaos myrillas sony alpha 9 portret s pogledom s profila na pol v senci

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 24–70 mm f/4 ZA OSS | 1/60 s @ f/4,0, ISO 6400

Zaradi vsega tega Menelaos s Sonyjevim α9A običajno uporablja FE 24–70 mm f/2,8 GM ali 24–70 mm f/4 ZA, medtem ko FE 70–200 mm f/4 G čaka na svojo priložnost ob strani. Z razponom 24–200 mm pokriva večino vsega, kar potrebuje za svoje posnetke.

V Menelaosovih fotografijah se vedno skriva globlji pomen, pogosto so osebne in za razumevanje širše zgodbe je treba poznati malce konteksta. Na eni takšni sliki je ujel politika, zakritega s požganim rjavim listjem, med prebijanjem skozi grmovje.

menelaos myrillas sony alpha 9 moški z zakritim obrazom za grmom s požganimi listi

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 24–70 mm f/4 ZA OSS | 1/250 s @ f/8,0, ISO 100

“Imam fotografijo vodje opozicijske stranke, Kyriakosa Mitsotakisa, na proslavi ob začetku šolskega leta, na kateri ni mogoče videti njegovega obraza. Le nekaj mesecev prej je več kot 100 ljudi umrlo v divjanju požarov na območju, kjer je ta slika nastala. V Grčiji poznamo pregovor, ki pravi, da tisti, ki zasedejo politični položaj, ‘prejmejo požgano zemljo’, in ko sem posnel to fotografijo, sem pomislil nanj. Ker to velja za vsakega politika, sem želel stvar posplošiti, zato je njegov obraz zakrit.”

Pri ustvarjanju tako edinstvene slike si je v resnici pomagal s svojo opremo. “Brez fotoaparata α9 in njegovega čudovitega načina zamrznitve ostrenja bi takšno fotografijo ustvaril veliko težje. Moj način fotografiranja ljudi, ki hodijo ali tečejo, se je z njim povsem spremenil, saj mi jim ni treba več slediti. Ko snemam s fotoaparatom α9, ki ima na voljo do 20 sličic na sekundo, bom namreč dobil natančno tisto sličico, ki jo potrebujem. V tem primeru sem videl, kje bo vstopil v okvir, pritisnil sem gumb za samodejno ostrenje oči, ohranil ostrenje oči in nato obraza ter čakal. V trenutku, ko je začel vstopati v okvir, sem pritisnil in zadržal sprožilo, pri čemer sem vedel, da bo želeni kader izostren.”

menelaos myrillas sony alpha 9 Forum o digitalni ekonomiji 2018 v Atenah

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 24–70 mm f/4 ZA OSS | 1/160 s @ f/4,0, ISO 2500

Ena od najpomembnejših stvari v zvezi s fotoaparatom α9 je za Menelaosa njegovo elektronsko iskalo, saj mu ni treba več pogledovati na zaslon, tako, kot je to moral početi s fotoaparatom DSLR.

“Ni mi treba preverjati slik, ki sem jih posnel,” pravi, “in ker se lahko zanesem na osvetlitev ter ostrenje tega fotoaparata, lahko razmišljam o sliki. Fotoaparat mi le olajša delo, saj lahko razvijam idejo, ki jo želim s sliko uresničiti, in kako mi bo to uspelo, kar pomeni, da se lahko povsem posvetim sporočilu, ki ga želim posredovati s fotografijo.”

Izdelki, predstavljeni v tem članku

ILCE-9

Brezzrcalni fotoaparat polnega formata α9 s skladnim CMOS-senzorjem

ILCE-9

SEL2470Z

24–70 mm Vario-Tessar T* FE F4 ZA OSS

SEL2470Z

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

SEL70200G


FE 70–200 mm F4 G OSS

SEL70200G

Menelaos Myrillas
Alpha Universe

Menelaos Myrillas

Grčija

Na svojih slikah se zelo rad borim z abstraktnimi podobami in bogato izraznostjo, ki se skriva med vrsticami.

Prikaz profila


x