Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe

Na čelu tropa

Dominic Fraser

Ali ste s fotoaparatom lahko pogumnejši? In če je tako, kaj sploh pomeni biti pogumen?

Dominic Fraser pravi, da to pomeni imeti pogum premikati meje tako v tehničnem smislu kot v smislu upodabljanja z ustvarjanjem avtomobilskih slik, ki so vedno bolj dinamične. Navsezadnje so avtomobili namenjeni gibanju, pri čemer so videti lepo. Naloga fotografa je, da to ujame, podobno tako kot mora voznik dirkalnika v zavojih preizkušati svoje veščine do skrajnih meja.

dominic fraser sony alpha 7RIII sivi xenon grey med hitro vožnjo po gorski cesti

© Dominic Fraser | Sony α7R III + FE 24–105 mm f/4 G OSS | 1/20 s @ f/11, ISO 50

Premikajoče se avtomobile je mogoče fotografirati na veliko različnih načinov, ampak najbolj dinamičen je posnetek s sledenjem – slika avtomobila, narejena s fotografiranjem iz drugega avtomobila, ki se premika, tako da je avtomobil ves čas izostren, preostalo območje okvirja pa zamegljeno zaradi premikanja, kar ustvarja resničen občutek hitrosti.

 

dominic fraser sony alpha 7III avtomobil med nenadnim in hitrim zavojem v puščavi, obdan s prahom

© Dominic Fraser | Sony α7 III + FE 70–300 mm f/4,5–5,6 G OSS | 1/1000 s @ f/5,6, ISO 160

“V avtomobilski fotografiji, ne glede na to, ali delam za proizvajalca ali pa za revijo,” pravi Dominic, “je treba v ospredje postaviti izdelek – navsezadnje ljudje najprej pogledajo sliko in šele potem preberejo spremno besedilo. Fotografiranje avtomobila iz drugega avtomobila s sledenjem je bistveno pri tem. Gre za posnetek, ki prikazuje celoten avtomobil v gibanju, saj so avtomobili, ki so lahko videti kot izjemno umetniško delo, v bistvu zasnovani za gibanje ter vožnjo – in tako jih ljudje želijo tudi videti.”

dominic fraser sony alpha 6400 stari dirkalnik bugatti med vožnjo po z listjem prekriti cesti

© Dominic Fraser | Sony α6400 + FE 100–400 mm f/4,5–5,6 GM OSS | 1/1000 s @ f/5,6, ISO 640

Njegova Sonyjeva oprema združuje nekaj funkcij, ki takšen način dela poenostavijo in ena od osnovnih stvari je stabilizacija slike v ohišju ter v objektivu. Dominic meni, da je to izjemno pomembno in sovpada z njegovim prehodom na uporabo Sonyjevega fotoaparata α900 DSLR davnega leta 2009.

 

“Stvar je v tem,” pojasni, “da je fotografiranje avtomobila iz drugega avtomobila na film s hitrostjo 1/60 s bilo videti prav zares lepo, ampak isti posnetek, narejen z digitalnim fotoaparatom, bi ob teh nastavitvah iz nekega razloga bil videti veliko bolj statičen, zato je bilo treba močno zmanjšati hitrost, npr. na 1/20 s. Kljub temu je med poskakovanjem na zadnjem sedežu pri tej hitrosti težko kar koli izostriti brez stabilizatorja slike. Fotoaparat α900 je to ponudil, α7 III pa je glede tega še boljši.”

dominic fraser sony alpha 6400 posnetek astona martina od zadaj med vožnjo po gorski cesti

© Dominic Fraser | Sony α6400 + FE 100–400 mm f/4,5–5,6 GM OSS | 1/30 s @ f/10, ISO 100

‘Še boljše’ pomeni pet stopenj stabilizacije slike v kombinaciji s stabiliziranim objektivom, kot je G OSS FE 24–105 mm f/4.

“Na enem od teh posnetkov je rdeči aston martin vantage AMR, narejen s hitrostjo 1/8 s. Prej na to ne bi niti pomislil. Resda je bila površina ceste dobra, kar je pomembno, saj ne šteje le to, da si sam kar najbolj pri miru, pomembno vlogo imajo tudi okolje in relativna hitrost vozil – kar pa stabilizator fotoaparata α7 III zares obvlada. Možnosti za uspeh so večje tudi zaradi hitrosti sličic v fotoaparatu α7 III ob visoki zmogljivosti občutljivosti ISO, dinamičnem razponu, samodejnem ostrenju, elektronskem iskalu in še več.”

“Bil sem med prvimi uporabniki elektronskega iskala,” pravi Dominic “in od takrat do danes so se močno spremenili, vendar še vedno prinašajo enake prednosti. Ob takojšnjih povratnih informacijah mi ni treba razmišljati o osvetlitvi.” Enako velja za dinamični razpon, ki ga ponuja α7 III, pravi, kajti “skoraj vedno je nebo nad avtomobilom svetlejše od avtomobila, ki ga fotografiram, in v takšnih okoliščinah se ni mogoče preveč ukvarjati z barvnimi filtri … ali pa recimo pri fotografiranju avtomobila med vožnjo med drevesi ob lepem sončnem vremenu, ko je veliko kontrasta. S fotoaparatom α7 III namreč lahko takšne utrinke kadar koli dobim nazaj.”

dominic fraser sony alpha 7RIII stari dirkalnik aston martin med hitro vožnjo v dežju

© Dominic Fraser | Sony α7R III + FE 24–105 mm f/4 G OSS | 1/20 s @ f8,0, ISO 100

“Celoten sistem je močno zanesljiv,” povzame, “kar je odlično, ker ni treba razmišljati o tem, kakšni bodo rezultati. Enostavno opravljam svoje delo, medtem ko fotoaparat opravlja svoj del, tudi ko snemam v res groznih okoliščinah. Lep primer je snemanje astona martina ulsterja za Festival of Speed v deževnem vremenu v Goodwoodu. Na voljo smo imeli samo tri ure, nebo pa se je odprlo v trenutku, ko smo začeli in zaradi aerodinamičnih lastnosti sem med vožnjo na zadnjem sedežu vozila, s katerim smo sledili avtomobilu, imel občutek, da sem v pralnem stroju. Kljub temu smo morali delo opraviti in α7 III se je izkazal, jaz pa sem naredil nekaj res odličnih posnetkov. Pa saj sem vedel, da mi bo uspelo.”

Predstavljeni izdelki

ILCE-7M3

Alpha 7 III s 35-mm slikovnim senzorjem polnega formata

ILCE-7M3

ILCE-7RM3

Alpha 7R III 35 mm fotoaparat polnega formata s samodejnim ostrenjem

ILCE-7RM3

ILCE-6400

Alpha 6400 fotoaparat serije E s senzorjem APS-C

ILCE-6400

SEL24105G

Objektiv FE 24-105 mm F4 G OSS

SEL24105G

SEL100400GM

Super teleobjektiv z zoomom FE 100–400 mm G Master

SEL100400GM

SEL70300G

FE 70-300mm F4.5-5.6 G OSS

SEL70300G

Sorodni članki

Dominic Fraser
Alpha Universe

Dominic Fraser

Združeno kraljestvo

"Čeprav sem se z digitalno fotografijo začel ukvarjati že zelo zgodaj, se še vedno poskušam držati načel, ki veljajo za klasično kinematografijo. Želim, da fotografija ostane fotografija in ne digitalno sestavljanje. Ne želim zavajati drugih z digitalnim spreminjanjem."

Prikaz profila


x