Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe
Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe
Izza lepote – fotografiranje Rima 

Massimo Siragusa 

“Osebno sem prepričan, da grdo in kaotično vsebujeta lastno lepoto – le poiskati jo je treba.” Tako Massimo Siragusa opisuje svoj dveletni projekt ‘borgate’.

Dokumentiranje kaotičnega urbanističnega načrtovanja na obrobju Rima vključuje zbirko fascinantnih podob, polnih izzivov, ki prikazujejo neorganizirano razraščanje predmestij na namenoma pomešanih slikah.

Massimo Siragusa sony alpha 7RM2 prazna scena s prikazom krušljive stene rdeče barve z okni

© Massimo Siragusa | Sony α7R II + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/125 s @ f/11,0, ISO 400

Neusklajeno in pomešano arhitekturo poudarjajo grafiti, poleg tega so posnetki narejeni skozi žične ograje; zmešnjava ulične opreme in uličnih svetilk s kupi avtomobilov, parkiranih v tesnih ulicah ter starodavna arhitektura, ki se naslanja ob sodobne visoke stavbe. Kombinacija je lahko zadušljiva, neznosno razmršena, ampak ob bolj zavzetem pogledu postane takšna zbirka privlačna in lepa. V tem kaosu je mogoče najti ravnovesje, ki vas očara.

“Fotografija je jezik, ki tako kot vsak drug jezik vključuje pravila,” pojasni Massimo. “V fotografiji je ta pravila težko ločiti od želje po ustvarjanju formalne harmonije in pravila niso odvisna od tako imenovane ‘lepote’ objekta. Kot fotograf lahko s tem naredite, kar želite.”

Massimo Siragusa sony alpha 7RM2 stenska poslikava, ki prikazuje tri ženske med plesom

© Massimo Siragusa | Sony α7R II + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/200 s @ f/11,0, ISO 400

Ta projekt je kot nalašč za Massima, ki želi z dolgoročnimi fotografskimi projekti, ki se pogosto končajo z izdajo knjige ali razstavo, prikazati, kako se neko zemljišče preoblikuje.

Kljub temu fotografiranje za ta projekt ni bilo enostavno. Massimo je na svoji poti ob pomoči fotoaparatov α7R II in α7R III moral premagati nekaj ovir. “Za začetek,” pove, “sem moral računati na to, da je v nekaterih delih kraja posebej visoka stopnja kriminala, zato sem moral posnetke ustvarjati zelo hitro, da bi se izognil odzivu ljudi, ki so me opazili.”

“V takšnih situacijah sta posebej izstopali dve funkciji ohišij Alpha,” pove, “zaradi majhne velikosti in nevpadljivega videza fotoaparatov sem lahko delal, ne da bi bil med snemanjem preveč opazen. Po zaslugi petosnega notranjega stabilizatorja SteadyShot sem tudi lahko snemal z dokaj dolgimi časi osvetlitve, ne da bi moral uporabiti stojalo. Delo s fotoaparatom v roki je pomenilo, da sem lahko hitro naredil posnetek in se premaknil naprej.”

Massimo Siragusa sony alpha 7RM2 tabla z oznako za fizioterapevta v rimu

© Massimo Siragusa | Sony α7R II + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/60 s @ f/11,0, ISO 400

Za Massima je bila stabilizacija SteadyShot še toliko pomembnejša, saj je na svojih posnetkih želel zajeti kolikor se le da več podrobnosti. V teh teksturno bogatih prizorih je podrobnosti lahko zajel zaradi kombinacije, ki jo je dosegel z visokoločljivostnimi senzorji fotoaparatov serije α7R in dosledne uporabe manjših zaslonk, za kar se je namerno odločil.

“Na splošno,” pojasni, “delam z zelo majhnimi zaslonkami, ker imam raje maksimalno globinsko ostrino in želim, da je objekt popolnoma izostren. Želim, da je vsaka malenkost na sliki jasno prepoznavna. Vsi deli objekta, vsak grafit, vsak oglas, vsaka registrska tablica, vse to so bistvene komponente za razumevanje terena.”

Izjemen dinamičen razpon, ki ga ujame senzor fotoaparata serije α7R, je izkoristil tudi Massimo, saj je lahko z njim nadziral raznolik razpon osvetljenih področij in senc, ki je tako pogost na slikah arhitekture in je pretirano poudarjen zaradi rimskega sonca. “Kakovost datotek, narejenih s fotoaparatom α7R, je izjemna, zaradi česar je njihova postprodukcija enostavna,” pojasni, “saj lahko brez težav ohranim neko podrobnost z močno osvetljenimi področji in globokimi sencami.”

Massimo Siragusa sony alpha 7RM2 stenska poslikava, ki prikazuje zamaskirano žensko

© Massimo Siragusa | Sony α7R II + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/200 s @ f/11,0, ISO 400

Na njegovih slikah ni ljudi, so le grafiti in kipi, ki predstavljajo ljudi, ki tam živijo, kar Massimo pojasnjuje tako: “Menim namreč, da nam nek kraj, ki je prikazan ob odsotnosti človeka, pogosto pove več o naši kulturi in družbi.” Slike imajo nedvomno še vedno pridih človeštva, četudi na slikah ni ljudi.

Deloma je človeštvo na takšen način lahko upodobil po zaslugi dosledne uporabe standardnega objektiva, ki ponuja naraven prikaz, močno podoben pogledu s človeškimi očmi. Na osnovi svojih izkušenj z objektivom ZA FE 55 mm f/1,8 pove, da “je to popoln objektiv za ‘delo na prizorišču’, istočasno pa lahko ohranim določeno razdaljo. V tovrstnih projektih se mi zdi pomembno, da ves čas uporabljam eno goriščno razdaljo, saj se na ta način lahko posvetim objektu in takoj najdem ustrezen zorni kot.”

Massimo Siragusa sony alpha 7RM2 stenska poslikava,ki prikazuje nosečo izjemno žensko

© Massimo Siragusa | Sony α7R II + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/200 s @ f/11,0, ISO 400

Ali bo gledalec na zadevo gledal kot na enostavno, čeprav zaskrbljujočo lepoto, kot na dokumentarec o družbenih ter ekonomskih spremembah, ali pa kot na nekaj globljega v stanju človeštva, je odvisno od vsakega posameznika, ampak Massimo k temu dodaja: “Prepričan sem, da je takšno vizualno raziskovanje nekega kraja pomembno za njegovo razumevanje, poleg tega lahko ob tem najdem svoje mesto kot fotograf.”

Predstavljeni izdelki
ILCE-7RM2
α7R II s senzorjem polnega formata z osvetlitvijo ozadja

ILCE-7RM2

SEL55F18Z
Sonnar T* FE 55 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

Sorodni članki
Massimo Siragusa
svet alpha

Massimo Siragusa

Italija

"Zame je fotografija najprej in v največji meri izrazno sredstvo"

Prikaz profila


x