Izza objektiva 

Luigi Baldelli

Zanimivo je, da si je, preden je pred več kot 30 leti vzel v roke fotoaparat, Luigi Baldelli v otroštvu želel postati zdravnik. No, morda to ni tako čudno, če pomislimo, da je veliko fotografiral v z vojno razdejanih državah, kot so Sirija, Afganistan in Sierra Leone. Ko je namreč s stisko ljudi, ki jih je srečeval v teh državah, seznanil širše občinstvo, je verjetno deloval zdravilno v obratni smeri.

Svojo poklicno pot je začel leta 1987 kot redno zaposleni fotograf pri italijanski agenciji Contrasto, nadaljeval delo z drugo agencijo, Grazia Neri, in končno leta 2001 postal svobodnjak. 

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony NEX-7 + 18–55 mm f/3,5–5,6 | 1/15 s @ f/3,5, ISO 800

"Rad si mislim, da se za mojimi slikami vedno skriva zgodba in da bo "bralec" znal razbrati čustvo, ki me je prevzemalo, ko sem delal posnetek."

Ko je poročal o vojni v Bosni, je spoznal znanega italijanskega novinarja Ettoreja Moja, ki je takrat o konfliktu poročal za italijanski časopis Corriere della Sera. Postala sta partnerja in tesno sodelovala do leta 2015. Skupaj sta poročala o številnih zgodbah, ki so bile objavljene v različnih publikacijah po vsem svetu.

Baldelli se je s Sonyjem prvič srečal pred 10 leti, ko je iskal lažji nadomestek za svoj MacBook. Kakovost in hitrost računalnika Vaio sta ga tako navdušili, da si je začel ogledovati Sonyjevo ponudbo fotoaparatov. Velikost fotoaparatov α7 je vzbudila njegovo pozornost, ko pa je videl kakovost slik, je pred približno 5 leti v celoti prešel na te fotoaparate.

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony α7R II + 28mm f/2 | 1/80s @ f/4, ISO 2500

"Pri fotoaparatu α7 mi je posebej všeč to, da lahko od blizu fotografiram ljudi, pri tem pa ostajam skoraj neopažen – ta fotoaparat ne vdira v človekovo zasebnost."

Delo ga vodi po vsem svetu, izjemno rad potuje le z malo prtljage in trenutno uporablja fotoaparata α7 II in α7R II z le nekaj objektivi: Vario-Tessar T* FE 24–70 mm f/4 ZA OSS, FE 28 mm f/2 in Sonnar T* FE 55 mm f/1,8 ZA. Pravi, da se zaradi velikosti on lahko zlije z okolico, objekti pa ostanejo sproščeni. 

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony α7R II + 28mm f/2 | 1/3200s @ f/10, ISO 2500

“Kakovosti objektivov ne morem v ničemer zanikati – so enako dobri, če ne še boljši, kot oprema, ki sem jo uporabljal v preteklosti.”

Čeprav je delo, ki ga v postopku obdelave slik predstavlja postprodukcija, za vsakega profesionalnega fotografa zelo obsežno, pa je Baldelli ugotovil, da porabi veliko manj časa, če popravi slike, ko pridejo iz fotoaparata. Zelo rad tudi fotografira v formatu JPEG namesto v formatu RAW, saj je ugotovil, da ta kakovost in hitrost obdelave ustrezata njegovemu slogu.

Veliko Baldellijevih del odlikuje ponavljajoči se motiv, izraziti pasovi svetlobe in temnih senc – slog, ki spominja na italijanski baročni slikarski slog – in nekaj, kar z zadovoljstvom priznava kot poklon enemu od njegovih slikarjev, Caravaggiu.

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony α7 + 28-70mm f/3,5-5,6 | 1/1600s @ f/9,0, ISO 1600
TEST

"Sam sem se zavestno odločil, da bodo glavni objekt fotografiranja ljudje, svetloba pa šele drugi. Na posnetku je hitro množica stvari, vendar sam poskušam ohraniti le dva ali tri elemente."

 Izdelki v tem članku 

ILCE-7RM2

α7R II s senzorjem polnega formata z osvetlitvijo ozadja

ILCE-7 Body / Kit

Fotoaparat α7 serije E s senzorjem polnega formata

SEL28F20 / SEL28F20FEC / SEL28F20UWC

FE 28 mm F2

SEL2870

FE 28–70 mm F3,5–5,6 OSS

SEL1855

E 18-55 mm F3,5-5,6 OSS

Luigi Baldelli
Alpha Universe

Luigi Baldelli

Italija

Zame fotografija ni nekaj, kar ponuja odgovore, temveč nekaj, kar prebuja čustva in postavlja vprašanja.

Prikaz profila


x