Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe

Portreti s slogom in z vsebino

Laerke Posselt

Če je fotografija potovanje, potem je njen cilj morda slog – povzetek izkušenj, ki opredeljujejo fotografove slike in njegov pogled na svet.

Za fotografe je bil vizualni slog vedno pomemben, vendar v času, ko je slik toliko in njihova delitev tako enostavna, kot še nikoli doslej, vloga sloga brez dvoma še nikoli ni bila tako pomembna. Ampak, kako ustvariti svoj slog? Ali obstaja neka znana pot, ki jih fotografi lahko sledijo, kot na zemljevidu?

laerke posselt sony alpha 7R II portret plavolase ženske, obraz ji osvetljuje močna sončna svetloba

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/3200s @ f/2.8, ISO 100

Celo nagrajena portretna fotografinja, kot je Laerke Posselt, ima težave z opredelitvijo sloga. Njena dela, pravi, govorijo o “povezovanju, čustvih, občutku pristnosti, predstavljanju in identiteti,” in doda, da “je morda lažje drugim oceniti moj slog, ampak sama fotografiram zaradi nuje, da bi v ljudeh vzbudila določena čustva in izrazila to, kar vidim ter čutim sama.”

Njene slike povezuje izrazita mešanica estetike in iskrenosti, so kot niz posnetkov, narejenih s skrito kamero skozi natančno prizmo umetnika, morda gre pri razumevanju sloga res za oziranje v preteklost v enaki meri kot za pogled naprej.

laerke posselt sony alpha 7R II portret ženske z nizko hitrostjo zaklopa z zameglitvijo obraza zaradi gibanja

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 55mm f/1.8 ZA | 2s @ f/10, ISO 100

“Začela sem z umetniško fotografijo,” razloži Laerke, “nato sem se usmerila k dokumentarni fotografiji in nekaj let delala izključno v fotonovinarstvu – zdaj oba ta svetova vplivata na mojo vizijo in moje delo.”

Leta 2012 je Laerke prejela prvo nagrado v kategoriji portretov organizacije World Press Photo na mednarodnem natečaju Pictures of the Year (POYi), oboje isti dan. “Ta nagrada me je resnično zaznamovala kot portretno fotografinjo,” pove, “in še vedno v tem žanru najdem dovolj izzivov, ki me navdihujejo.”

laerke posselt sony alpha 7R II portret ženske ob naravni svetlobi, ki meče izrazito senco na steno za njo

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/60s @ f/9.0, ISO 640

Laerke nadaljuje: “Tisto, kar me pri mojem delu ves čas navdušuje, so interakcije med ljudmi, družbene norme, identiteta in predstavljanje, in to je moč najti v mojih delih.”

Kot je za pričakovati od fotografa, ki ga zanimata dokumentarni pristop in fotonovinarstvo, tudi Laerke rada dela s svetlobo, ki je trenutno na voljo, in to pojasni s tem, da “so fotografije na ta način videti pristne, tako kot okolje, kjer snemam slike.”

Tako na primer izpostavi, da je “pri delu na domu ali v okolju ljudi, ki jih snemam, uporaba svetlobe, ki je na voljo, veliko bolj naravna izbira kot delo v studiu ob pomoči ogromnih stroboskopov, dežnikov in svetilnih skrinj. Obenem je to tudi spodbuda za mojo vizijo, saj me prisili, da poiščem zanimivo svetlobo.”

laerke posselt sony alpha 7R II portret moškega pred steno s svetlobo, zastrto z listjem, na steni za njim

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 35mm f/1.4 ZA | 1/100s @ f/4.5, ISO 200

Za zajemanje takšne svetlobe je potrebno orodje, ki je temu kos. Za Laerke je to Sonyjeva oprema. Njen prvi Sonyjev model je bil α7R II, trenutno pa prehaja na α7R III.

V primerjavi s fotoaparati DSLR so ohišja Sonyjevih brezzrcalnih fotoaparatov manjša in lažja, kar ustreza njenemu klateškemu dokumentarnemu pristopu, še posebej, ko s fotoaparatom ne želi “prestrašiti ljudi, ki jih fotografira,” razloži. “Ker ne prekriva mojega obraza, oseba, ki jo portretiram, vidi mene, ne pa stroja med nama, in ta komunikacija vpliva na čustva ter izraze, ki jih slike upodabljajo.”

laerke posselt sony alpha 7R II portret moškega pred bordo steno

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/160s @ f/2.8, ISO 200

Delo s širokimi zaslonkami, da bi kar najbolj izkoristili razpoložljivo svetlobo, pomeni, da je globinska ostrina plitva, zato se Laerke močno zanaša na način neprekinjenega samodejnega ostrenja oči, ki ga ponujajo Sonyjevi fotoaparati.

“To, da se lahko zanesem na popolno ostrenje, je velik luksuz,” pravi, “še posebej, ko delam z ljudmi, ki so na začetku nesproščeni – gre namreč za običajne ljudi, ki se ne počutijo vedno udobno, zato so lahko nemirni ali se zibajo, ampak s fotoaparatom α7R II so vedno natančno izostreni.”

Povrh vsega se Laerke s svojim fotoaparatom α7R II ne boji izzivov, povezanih z občutljivostjo ISO, saj ve, da bo dobila pričakovano osvetlitev.

laerke posselt sony alpha 7R II ženska stoji na vetrovni pečini in zre v fotoaparat

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 35mm f/1.4 ZA | 1/125s @ f/9.0, ISO 160

“Vem, da celo pri zelo visoki občutljivosti ISO podrobnosti na sliki ne bodo zabrisane ali izgubljene v mešanici hrupa in nenaravnih barv,” pove. “Ostrina se vedno dobro ohrani, celo tako zelo, da sem v nekaterih primerih osvetlitve, kjer to ni bilo potrebno, uporabila visoko vrednost ISO samo zato, ker sem želela ustvariti tisti lep naravni zrnati učinek, ki se, narejen s fotoaparatom α7R II, zdi kot negativ filma.”
 
Če se znova ozremo nazaj na njene različne postanke na fotografski poti, vidimo, da Laerke kombinira svoj α7R II s klasično zbirko objektivov za portretiranje in dokumentarno fotografijo, med katerimi so "FE 90 mm f/2,8 Macro G OSS za posnetke od blizu, FE 85 mm f/1,4 G Master za gole portretne posnetke ali portrete z malo ozadja, Sonnar T* FE 55 mm f/1,8 ZA za bolj širokokotno uporabo in Distagon T* FE 35 mm f/1,4 ZA, ko je okolje res pomembno.”
 

laerke posselt sony alpha 7R III portret ženske pri šibki svetlobi ob mehki in topli svetlobi, ki rahlo osvetljuje obraz subjekta

© Laerke Posselt | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/25s @ f/2.8, ISO 100

Podobno kot njeni fotoaparati in objektivi ima tudi Laerke za sabo dolgo pot, ki pa se je izplačala. Kdo ve, kam jo bo pripeljala njena pot s fotoaparatom α7R III.

Predstavljeni izdelki

ILCE-7RM2

α7R II s senzorjem polnega formata z osvetlitvijo ozadja

ILCE-7RM2

ILCE-7RM3

»α7R III 35 mm objektiv polnega formata in samodejno ostrenje«

ILCE-7RM3

SEL55F18Z

Sonnar T* FE 55 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

SEL35F14Z

Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA

SEL35F14Z

SEL90M28G

Makroobjektiv FE 90 mm F2,8 G OSS

SEL90M28G

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

Sorodni članki

Lærke Posselt
Alpha Universe

Lærke Posselt

Danska

Pri portretnem fotografiranju pride do intenzivnega medosebnega stika. S fotoaparatom v roki se lahko hitreje približam osebi kot bi se brez njega.

Prikaz profila


x