Uprizoritve v kostumih

Mathias Kniepeiss

Fotografija je lahko niz preizkusov. Preizkus ustvarjalnosti, znanja, načrtovanja in iznajdljivosti. Kako se spopadate s temi preizkusi, opredeljuje posnetek in projekt, ki ga uresničujete. Ko pa preizkušate fotoaparat, s katerim še niste delali, postane vse skupaj še zanimivejše. Ali lahko tudi fotoaparat preizkusi fotografa? Ga prisili, da začne drugače razmišljati in uvidi nove priložnosti? Če pogledate nedavne kostumografsko obarvane projekte Mathiasa Kniepeissa v Benetkah, bi na to vprašanje lahko odgovorili pritrdilno.

mathias kniepeiss sony alpha 7RIII model v maski pozira v rdeči obleki v razkošni sobi

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R III + FE 24–105 mm f/4 G OSS | 1/125 s @ f/4,5, ISO 1250

Mathias je fotograf in umetniški direktor z mednarodnimi izkušnjami v športni, portretni in komercialni fotografiji, fotografira pa tudi uprizoritve zgodovinskih prizorov z razkošno kostumografijo. Tako je prišel v Benetke.

“Moj dober prijatelj,” pojasni, “je tam kostumograf in sodeluje na karnevalu. V Avstriji sva sodelovala pri projektu za kazino in vprašal me je, ali bi prišel v Benetke in posnel njegovo delo v prečudovitem hotelu s petimi zvezdicami. Prišel sem z majhno skupino petih ljudi, vendar nas je bilo na koncu te izjemno zabavne izkušnje 14, snemali pa smo tri vikende.”

mathias kniepeiss sony alpha 7RIII modela v beneških kostumih se pretvarjata, da se poljubljata

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R III + FE 24–70 mm f/4 ZA OSS | 1/80s @ f/8,0, ISO 640

Običajno je za takšne projekte treba vložiti ogromno dela v priprave. “Šest mesecev traja priprava, iskanje lokacije in pregledovanje kostumov,” pove Mathias, “ampak tokrat se je vse skupaj zgodilo veliko bolj spontano. Neverjetno je, da še nikoli prej nisem obiskal Benetk, zato je bilo to čudovito mesto zame nekaj novega, prazno platno. To je bil enkraten preizkus, da ugotovimo, kako daleč lahko gremo in kako ustvarjalni smo lahko.” Povrh vsega je bila to priložnost, da Mathias preizkusi α7R III in njegove zmogljivosti obdelave ter odzivanja pri šibki svetlobi in fotografiranja proti svetlobi. Njegovo mnenje? “Navdušen sem nad kakovostjo,” se nasmeji.

Pred fotografiranjem v Benetkah je imel Mathias le malo izkušenj s snemanjem z brezzrcalnim fotoaparatom, vendar je kmalu prepoznal prednosti, ki mu jih prinaša α7R III. “Rad preizkušam različne fotoaparate, da sam sebe malo izzovem,” razloži, “ampak tudi zato, da preverim, kaj nek fotoaparat pomeni za moje delo. Načelo "dobiš to, kar vidiš", ki odlikuje zmogljivost samodejnega ostrenja oči s fotoaparati Alpha, je zame pravo odkritje. Spremenim nastavitve in vidim vse, zato je to veliko hitrejše, ko na teh krasnih lokacijah delam ob svetlobi, ki je na voljo. Ničesar ni treba preverjati, saj je pravilna osvetlitev že na voljo.”

mathias kniepeiss sony alpha 7RIII klovna v kostumih, eden med skokom v zraku

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R III + FE 24–105 mm f/4 G OSS | 1/160 s @ f/4,5, ISO 1000

Čeprav so številni njegovi posnetki statični, je za snemanje modelov, ki so tekali in skakali v kostumih, uporabil tudi odlično zmogljivost samodejnega ostrenja, ki jo ponuja α7R III. “S studijskim fotoaparatom,” pojasni, “po navadi samodejno ostrenje v prizorih, kot je ta, ni tako hitro. Ampak α7R III združuje najboljše lastnosti studijskega fotoaparata in neverjetno samodejno ostrenje.”

Pri delu ob šibki svetlobi Mathias izkoristi tudi funkcijo označevanja izostrenih delov znotraj elektronskega iskala fotoaparata α7R III in celo samodejno ostrenje oči pri snemanju subjektov v maskah. “Mislil sem, da bom šel v eksperimentiranju predaleč,” pove, “in bo morda izostrena maska namesto oči, vendar je fotoaparat svoje delo opravil odlično.”

mathias kniepeiss sony alpha 7RIII model v maski elegantno pozira v rdeče-črnem baročnem kostumu

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R III + FE 24–70 mm f/4 ZA OSS | 1/60s @ f/4,0, ISO 800

α7R III je presegel Mathiasova pričakovanja tudi med snemanjem v gondoli.

“To je bil pravi izziv,” razloži Mathias, “v ozadju smo bili trije – moja pomočnika, ki sta skrbela za luč in snemala videoposnetek, ter jaz, uporabljal sem FE 12–24 mm f/4 G, ki sem ga držal nad vodo, kolikor se je le dalo daleč od čolna, da bi dobil pravi kot. Bilo je težko, ampak s samodejnim ostrenjem oči in zaslonom za kompozicijo sem sliko ustvaril veliko lažje. Če bi moral pogledati skozi iskalo, bi moral biti v drugem čolnu ali pa bi končal v vodi.”

mathias kniepeiss sony alpha 7RIII par v kostumih v gondoli se drži za roke

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R III + FE 12–24 mm f/4 G | 1/160 s @ f/9,0, ISO 400

Ali mu je kateri posnetek v projektu še posebej pri srcu? “Veliko jih je,” pove, “ampak izbral bi tole skupinsko sliko. Rad imam prizore, kjer prevladujejo govorica telesa in pomenljivi izrazi ljudi.” Posnetek deluje kot baročna slika, je večplasten in ima dramatiko, kot bi se pred gledalcem razkrivala neka zgodba. In v resnici tudi se. “Na poti smo naleteli na nekaj ovir,” pojasni Mathias, “tako so med drugim prvi konec tedna sodelovanje v zadnjem trenutku odpovedali trije modeli in smo morali improvizirati. Prosil sem sodelavce v ekipi, naj vskočijo in bilo so neverjetni – moj vizažist, moj kostumograf, moj videograf … na eni od slik sem celo sam kot harlekin.”

mathias kniepeiss sony alpha 7RIII moški in ženska v zelenem kostumu, moški drži žensko za roko

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R III + FE 24–70 mm f/4 ZA OSS | 1/80s @ f/5,6, ISO 640

Ob pogledu na njegove slike lahko čutite spontanost, na kar je Mathias še posebej ponosen. “Sprva je bila to samo ideja," pravi, “vendar se je na koncu zgodilo toliko dobrega, morda zaradi ovir, ki smo jih premagali. Ustvarili smo priložnosti in menim, da smo na slikah resnično prikazali pravo energijo ter čustva. To je tisto najboljše pri fotografiji. Slika, ki prenese čustva, je mojstrovina.”

mathias kniepeiss sony alpha 7RIII nasmejana moški in ženska v beneških kostumih lovita drug drugega

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R III + FE 24–105 mm f/4 G OSS | 1/160 s @ f/5,6, ISO 200

Izdelki, predstavljeni v tem članku

ILCE-7RM3

»α7R III 35 mm objektiv polnega formata in samodejno ostrenje«

ILCE-7RM3

SEL1224G

FE 12-24mm F4 G

SEL1224G

SEL2470Z

24–70 mm Vario-Tessar T* FE F4 ZA OSS

SEL2470Z

SEL24105G

Objektiv FE 24-105 mm F4 G OSS

SEL24105G

Sorodni članki

Mathias Kniepeiss
Alpha Universe

Mathias Kniepeiss

Avstrija

V fotografiji ni nič nemogoče, najsibo dokumentiranje zgodb za vse večne čase ali pa ustvarjanje novih svetov

Prikaz profila


x