Iskanje svojih skrajnih meja

Marek Arcimowicz

“Naziva 'fotograf ekstremnih razmer' si nisem nadel sam,” se nasmeji Marek Arcimowicz, “takšen način dela me je dejansko našel. Začelo se je, ko me je direktor trženja pri podjetju Alpinus, ki izdeluje oblačila za gibanje na prostem, povabil k fotografiranju njihovih izdelkov. Takšno delo se me je oprijelo.”

Naziv natančno opisuje njegovo delo. Marekove fotografije jasno kažejo, da je raziskal skoraj vsa, če ne kar vsa, najbolj zahtevna in surova okolja.

“Fotografirati sem začel mesta in razmere, ki jih številni drugi ne bi,” pojasni. “Tako sem na primer fotografiral v puščavi Gobi pozimi pri –20 stopinjah. Razmere so surove za človeka in za opremo.”

marek arcimowicz sony alpha 6500 konji v daljavi prečkajo puščavo ob polju svetlobe

© Marek Arcimowicz | Sony α6500 + 70–200 mm f/4 | 1/800 s @ f/11, ISO 400

Na teh mestih, polnih izzivov, je našel najbolj privlačne objekte. “Resnično zanimive stvari najdem v najbolj ekstremnih razmerah,” razloži, “povprečje ni tako razburljivo. Če želim posneti fotografijo, ki bo ljudi ganila, moram poiskati nekaj, kar se dotakne mene, moje duše.”

marek arcimowicz sony alpha 6500 tabor ob vznožju gore

© Marek Arcimowicz | Sony α6500 + 18–55 mm f/3,5–5,6 | 1/200 s @ f/13, ISO 800

Največji izziv ga je pričakal v Venezueli, ko se je pridružil odpravi za vzpon na še neosvojeni vrh v v džungli Tramen Tepui. “To je gora,” razloži Marek, “ki je ni bilo na zemljevidu, saj je zaradi izjemnih vremenskih razmer z veliko oblačnosti in vlage niti NASA ni mogla posneti iz zraka. Ampak se je izplačalo, povzpeli smo se na vrh in jo pomagali vrisati na zemljevid, poleg tega smo na poti odkrili tri nove vrste metuljev in novo žabo. Težko je najti takšna mesta,” nadaljuje, “to je pravo zadovoljstvo.”

Marek še pove, da je na začetku svoje fotografske kariere o takšni velikosti in kakovosti Sonyjevih fotoaparatov, kot jih zdaj uporablja, lahko le sanjal. Nekoč se je v Himalaji povzpel na goro Ama Dablam s fotoaparatom formata 6x7, z objektivi in s stojalom, vse skupaj je bilo težko 15 kg. Zanj je α7R II pravo odkritje. Dobim enako ali celo boljšo kakovost kot s fotoaparati srednjega formata 6x7, pri čemer imam v nahrbtniku le 2 kg opreme."

marek arcimowicz sony alpha 7RII gorski tabor ponoči pod jasnim zvezdnim nebom

© Marek Arcimowicz | Sony α7R II + 16–35 mm f/4 | 25 s @ f/4,5, ISO 12.800

Pametna oprema za odprave, kakršnih se udeležuje Marek, je izjemno pomembna, saj so v večji meri sestavljena iz pohodništva in plezanja, izčrpanost pa ne sme vplivati na fotografije ali na varnost vpletenih.

Gre za iskanje ravnovesja, pravi, kar pomeni, da je treba poznati svoje telo: “Takrat sem bil malce bolje telesno pripravljen, zato mi 20-kilogramski nahrbtnik ni predstavljal toliko težav. Pri skoraj 50-ih pa nisem več tako močan, zato pa imam popolne objektive in fotoaparate, ki so trpežni, zatesnjeni in hkrati lahki. S seboj vzamem en fotoaparat Alpha in dva ali tri objektive, to je vse, kar potrebujem.”

marek arcimowicz sony alpha 7RII zamrznjeno gorsko jezero

© Marek Arcimowicz | Sony α7R II + 16–35 mm f/4 | 1/1250 s @ f/10, ISO 400

“Kakovost najnovejših Sonyjevih senzorjev je neverjetna, razvajata pa nas tudi hitrost in natančnost samodejnega ostrenja, vendar je zame zares pomemben celoten sistem. Fotoaparata α7R II in III resnično kar najbolj izkoristita odlične objektive.”

S fotoaparatoma α7R II in α6500 običajno uporablja objektive FE 16–35 mm f/4 ZA, FE 70–200 mm f/4 G ali kaj podobnega, kot je FE 35 mm f/1,4 ZA ali 55 mm f/1,8 ZA. Če ne želim menjavati objektivov, kar pomeni, da sem kot fotograf manj opazen, največkrat uporabljam 35-milimetrskega, če pa moram bolj portretirati, bi lahko uporabil tudi 50-milimetrskega.”

marek arcimowicz sony alpha 6500 pokrajina z jezerom in zasneženo gorovje v daljavi

© Marek Arcimowicz | Sony α6500 + 70–200 mm f/4 | 1/160 s @ f/11, ISO 250

Vznemirjenje, ki ga vzbujajo Marekova potovanja in slike ekstremnih razmer, izhaja iz omejitev, s katerimi se je soočal med odraščanjem za železno zaveso v času hladne vojne na Poljskem. “Ker skoraj ni bilo mogoče prestopiti hišnega praga, sem sanjal o pustolovščinah, gorskih grebenih, obeh tečajih ter puščavah, kot so Sahara, Kalahari in Gobi. Ko je bilo tega končno konec, pri svojih 18 ali 19 letih nisem videl druge možnosti, kot da grem. Najprej v Francijo, Španijo, nato v Maroko, na Kitajsko in Tibet. Zdaj to ni več tako presenetljivo, ampak pred dobo interneta je bilo načrtovanje poti podobno uporabi kompasa, kar seveda pomeni, da je bila pustolovščina prava.”

marek arcimowicz sony alpha 7RII mlajši otroci z obrazi, poslikanimi z blatom

© Marek Arcimowicz | Sony α7R II + 55 mm f/1,8 | 1/200 s @ f/6,3, ISO 800

V času, ko vse več fotografov snema enake objekte, Marek išče drugo skrajnost, novo vznemirjenje. “Mislim,” pravi, “da tisto, kar sem počel v preteklosti, ni več tako zanimivo. Na voljo je veliko neverjetnih slik deskarjev na snegu ali na vodi, smučarjev in padalcev, posnetih z akcijskim fotoaparatom, jaz pa ne želim biti del množice, zato želim pripovedovati človeške zgodbe, na primer o ekologiji in družbi, ki se spreminja. To, kar počnem, me mora ganiti kot umetnika. Zadnjih pet let si prizadevam posneti izjemno 'težke' fotografije o tihotapljenju, zlorabah in lakoti, o vsem tem, s čimer se moramo soočiti. To je druga vrsta skrajnosti.”

Izdelki, predstavljeni v tem članku

ILCE-6500

Vrhunski fotoaparat α6500 serije E s senzorjem APS-C

ILCE-7RM2

α7R II s senzorjem polnega formata z osvetlitvijo ozadja

ILCE-7RM3

16–35 mm Vario-Tessar T* FE F4 ZA OSS

SEL70200G

FE 70–200 mm F4 G OSS

SEL55F18Z

Sonnar T* FE 55 mm F1,8 ZA

SEL1855

E 18-55 mm F3,5-5,6 OSS

Marek Arcimowicz
Alpha Universe

Marek Arcimowicz

Poljska

»Dober popotnik nima točnega načrta in njegov namen ni prihod na cilj.« – 老子 Lǎozi (Lao Tzu; med 6. in 5. stoletjem pr. n. št.)

Prikaz profila


x