Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe

V zraku in na tleh

Uroš Podlogar

“Prihajam iz Slovenije, ki je majhna in helikopterjev ni ravno veliko. Ko sem bil mlajši, so me privlačili helikopterji in vedno sem si želel delati z njimi.” 

Podlogarjeva želja se je uresničila leta pozneje, ko je lahko kombiniral fotografijo in svojo ljubezen do helikopterjev.

uros podlogar sony alpha 7RM3 helikopterja letita nizko nad plažo z gorovjem v ozadju

© Uros Podlogar | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/50s @ f/11, ISO 50

Uroš je znan po svoji doživljajski fotografiji s posnetki ljudi, ki se ukvarjajo z ekstremnimi športi v ekstremnih okoliščinah, vendar pa je to filozofijo prenesel tudi v svoje zračne posnetke helikopterjev.

“Krajina je eden najpomembnejših elementov mojih posnetkov. Ponuja ozadje za sliko helikopterja,” pojasni. “Pomembno je najti nekaj edinstvenega in čudovitega v pokrajini, saj to naredi posnetek enkraten”. Za Uroša posnetek brez pokrajine ne pomeni ničesar.

uros podlogar son alpha 9 črn helikopter leti nad himalajskim pogorjem v nepalu

© Uros Podlogar | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/160s @ f/14, ISO 50

Ko Uroš reče “čudovita pokrajina”, ne pretirava. V svojem sodelovanju s podjetjem Bell Helicopters je obiskal nekatera najbolj ikonična mesta na našem planetu. “Eden mojih največjih projektov se je dogajal v Nepalu, ko sem letel čez Mount Everest. Letel sem tudi okoli gore Fuji na Japonskem, v Južni Afriki pa smo leteli nad čredo zeber.” Na svojem zadnjem potovanju je obiskal prelepo obalo Vietnama.

Vsaka lokacija je drugačna, zato je treba vsak projekt skrbno načrtovati. Pokrajino je treba raziskati, da lahko Uroš dela natančno na tistem mestu, kjer lahko sam ob pomoči helikopterske ekipe posname najboljše posnetke. Seveda sta tako kot pri vsaki drugi krajinski sliki čas snemanja in smer sonca kritičnega pomena: “Svetloba je super pomembna, saj posnetek naredi ali pa ga uniči,” navdušeno doda.

uros podlogar sony alpha 7RM3 helikopterja letita nizko nad plažo z vietnamskimi gorami v ozadju

© Uros Podlogar | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/80s @ f/9.0, ISO 50

Lahko si predstavljate, da poleti s helikopterjem niso najbolj poceni, zato je pomembno, da se vse dogaja po načrtu in hitro. Uroš pojasni, da obstajata dva sloga helikopterske fotografije – eden je fotografiranje v zraku iz drugega helikopterja, drugi pa, ko je fotograf na tleh. “Včasih me s helikopterjem pripeljejo na kakšno prekrasno mesto in me pustijo tam, dokler snemam. Največkrat pa fotografiram iz drugega helikopterja,” pove.

uros podlogar sony alpha 7RM3 helikopter leti visoko nad morjem s čolni v daljavi

© Uros Podlogar | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/80s @ f/8.0, ISO 50

Prav zaradi takšnih posnetkov "iz zraka v zraku" so Uroševe helikopterske fotografije posebne, poleg tistih, ki jih posname s tal, ko zre proti širnemu modremu nebu. Seveda pa je brez trdnih tal pod nogami fotografiranje premikajočih se objektov iz objekta, ki se prav tako premika, in ob vseh tresljajih zaradi vrtenja rotorja še dodatno oteženo.

“Ni veliko časa, zato moram vedeti, kaj počnem, saj se druga priložnost ne ponovi,” pravi Uroš in nadaljuje, “zanašam se na stabilizator slike Sonyjevega fotoaparata α7R III in ker je čas delovanja baterije dober, nikoli ne izgubljam časa z menjavo baterij, ko sem v zraku. Potrebujem opremo, na katero se lahko zanesem.”

Po navadi je za snemanje premikajočega se objekta potrebna najvišja hitrost zaklopa, da se odpravi zameglitev objekta. Vendar pa se pri snemanju helikopterjev s tem lahko zamrzne premikanje krakov rotorja, zaradi česar je videti, kot bi helikopter zgolj lebdel v zraku. Uroš je zato moral poiskati pravo ravnovesje med hitrostjo zaklopa, s katero zamrzne let helikopterja in ohrani rahlo zameglitev krakov rotorja. Prav zaradi tega namiga, ki ustvarja občutek gibanja, so njegove slike videti resnične.

uros podlogar sony alpha 7RM3 širokokotni posnetek dveh helikopterskih pilotov iz kabine

© Uros Podlogar | Sony α7R III + FE 12-24mm f/4 G | 1/100s @ f/5.6, ISO 160

Neverjetne krajinske posnetke ni mogoče ustvariti le s fotografiranjem zunaj. Običajno Uroš za fotografiranje helikopterjev uporablja Sonyjev objektiv GM 24–70 mm f/2,8 ali GM 70– 200 mm f/2,8, vendar je njegovo skrivno orožje Sonyjev objektiv G FE 12–24 mm f/4.

Uroš lahko s tem širokokotnim objektivom snema znotraj helikopterske kabine in prikaže ogromno število stikal ter gumbov, potrebnih za upravljanje helikopterja, še pomembnejše pa je, da lahko skozi vetrobransko steklo kabine prikaže neverjetne krajine tako, kot jih vidi pilot. Tako ustvari posnetke, ki v gledalcu lahko vzbudijo občutek, kot bi bil tam, poleg tega močno poudarijo samo veličino neverjetnih pokrajin, nad katere se vzpnejo helikopterji.

Priložnost, da uresniči svojo željo po letenju in delu s helikopterji, ni nekaj kar je za Uroša samo po sebi umevno. “Na svoje delo v letalstvu sem zares ponosen” pravi. “Z vsakim projektom se naučim kaj novega, kar nato izkoristim pri naslednjem projektu, to pa pomeni, da se ves čas izpopolnjujem”.

Predstavljeni izdelki

ILCE-7RM3

»α7R III 35 mm objektiv polnega formata in samodejno ostrenje«

ILCE-7RM3

ILCE-9

α9 odlikuje skladni CMOS-senzor polnega formata

ILCE-9

SEL70200GM

FE 70–200 mm F2,8 GM OSS

SEL70200GM

SEL1224G

FE 12-24mm F4 G

SEL1224G

Sorodni članki

Uroš Podlogar
Alpha Universe

Uroš Podlogar

Slovenija

"To ni služba. To je strast, ljubezen pravzaprav. Poiščite tisto, kar vas radosti in zaradi česar vam srce hitreje bije. Nato temu sledite z vsem svojim srcem."

Prikaz profila


x