Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe
Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe
Kako snemam
Arhitektura z Mikom Willom 

Ponoči so zgradbe drugačne; vse linije, luči in barve lahko ustvarijo nove oblike, zato me mesto ponoči prevzame z estetskega stališča. Med vsemi oblikami iščem vodilne linije, ki je lahko cesta, ki vodi do stavbe, ali del strukture druge stavbe, ampak v končni fazi je to nekaj, s čimer pritegnem pozornost gledalca, da se poglobi v prizor.

mike will sony alpha 7M3 dolg čas osvetlitve avtomobilov med vožnjo ob trdnjavskem stolpu v londonu

© Mike Will | Sony α7 III + 12–24 mm f/2,8 GM | 0,8 s @ f/3,5, ISO 125

Poleg tega iščem tudi anomalije. To je lahko nekaj tako preprostega, kot je stavba, v kateri gorijo vse luči, razen ene. Ljudje znajo zelo dobro in hitro spregledati takšne vzorce ali napake v njih, zato so to zanimive središčne točke.

Ko govorimo o nastavitvah snemanja, sem raje nepripravljen. Pogosto se odpravim na snemanje določene stavbe in kar začnem preizkušati vse različne možne kote ter perspektive, s katerih lahko snemam. To je naravna potreba, ki mi dovoljuje, da ne izgubim ustvarjalnosti. Če natančno načrtujem posnetek, ko vem, kam točno bo določenega dne in ob določeni uri padla sončna svetloba, se lahko odpravim ter počakam, da posnamem sliko. Če pa je možnosti več, preprosto snemam, saj nikoli ne vem, kako se bodo svetloba, sence in odsevi med seboj poigrali.

mike will sony alpha 7RM3 pogled navzgor proti nočnemu nebu med štirimi stavbami

© Mike Will | Sony α7R III + 12–24 mm f/4 G | 1/100 s @ f/4,0, ISO 2000

Na začetku tega leta sem stal na trgu Time Square v New Yorku in kot vsak drugi turist sem se zazrl navzgor in obračal glavo, da bi videl vse neonske luči ter visoke stavbe, ki so me obkrožale. Izvlekel sem objektiv FE 12–24 mm f/4 G in s pogledom navzgor naredil posnetek vseh stavb, pri čemer pogled pritegnejo luči prometa sredi slike. S pogledom navzgor skoraj vedno zajamete zanimive podobe, saj le redkokdo na takšen način gleda na svet.

mike will sony alpha 7M3 notranjost muzeja

© Mike Will | Sony α7 III + 16–35 mm f/2,8 GM | 1/160 s @ f/2,8, ISO 200

V svojo opremo sem dodal tudi novi objektiv FE 12–24 mm f/2,8 G Master in uživam, ker imam na voljo 1EV svetlobe. Po zaslugi svetlobe, ki jo prepusti, s tem objektivom z veseljem snemam iz roke; vem, da lahko v fotoaparatu Alpha 7R III potisnem občutljivost ISO navzgor in da bo kakovost slike še vedno odlična. Rad snemam iz roke, če lahko, saj imam več možnosti za snemanje in raziskovanje, seveda pa bom uporabil stojalo, ko želim narediti posnetek z dolgim časom osvetlitve ali posnetek zvezdnatega neba.

mike will sony alpha 7M3 dvorec bodiam ponoči

© Mike Will | Sony α7 III + 20 mm f/1,8 G | 30 s @ f/1,8, ISO 2500

Nedavno sem z objektivom FE 20 mm f/1,8 snemal komet Neowise na nebu nad dvorcem Bodiam. Slika je bila zelo dinamična, vendar sem moral sprejeti nekaj pomembnih odločitev glede tega, kako želim vse skupaj umestiti v prizor. Vedel sem, da bo komet nizko na nebu in ker sem želel ospredje popestriti z odsevom kometa v grajskem jarku, sem nastavil snemanje tako, da bi posnel komet na nebu neposredno nad stolpiči dvorca. Strukturalno sem želel, da bi na sliki gledalčevo pozornost najprej pritegnil dvorec, nato pa bi opazil zvezde na nebu, preden bi na koncu zagledal komet.

mike will sony alpha 7RM3 osvetljena stavba ponoči

© Mike Will | Sony α7R III + 16–35 mm f/2,8 GM | 1/250 s @ f/2,8, ISO 2500

Čeprav so mi super širokokotni objektivi všeč, pri svojem delu ne uporabljam samo teh. Fotografijo sem spoznaval s 35-mm objektivom, zato bolj običajne posnetke še vedno z veseljem delam s to goriščno razdaljo. Mislim, da je najpomembnejše vedeti, kateri objektiv ali katero goriščno razdaljo uporabljati in zakaj, vse drugo potem največkrat pride z izkušnjami. V torbi imam po navadi objektiv FE 24–70 mm f/2,8 G Master, s katerim pokrijem cel niz goriščnih razdalj in lahko posnamem več slik v nizu, če želim sestaviti neko zgodbo. Uporabljam tudi objektiv FE 70–200 mm f/2,8 G Master, vendar ga zaradi dodatne velikosti in teže vzamem s seboj, le če vem, da ga bom zagotovo uporabil, ko na primer snemam s strehe ter želim zajeti arhitekturo ali značilnost določene oddaljene zgradbe.

mike will sony alpha 7RM3 v notranjosti cerkve s pogledom navzgor proti vitražnim oknom

© Mike Will | Sony α7R III + 12–24 mm f/4 G | 1/30 s @ f/4,0, ISO 2000

Med najpomembnejšimi nasveti pri snemanju arhitekture je ta, da pred zaključkom snemanja v fotoaparatu preverite, ali je vse pravilno. Poskus, da bi vse poravnali med snemanjem s super širokokotnim objektivom, se lahko izjalovi. Snemanje sodne palače na Dunaju na primer je bilo sanjsko, toliko linij ... Naredil sem posnetek pri 16 mm in pri tako širokem snemanju je treba poskrbeti, da je absolutno vse popolnoma ravno, sicer ne bo poravnano. S fotoaparatom Alpha 7R III vedno uporabljam mrežne črte, ki so ves čas vklopljene. Z njimi poskrbim, da so vse linije ravne, z vodilom za raven pa, da je tudi fotoaparat poravnan s tlemi. Ko naredite posnetek, morate na zaslonu še enkrat vse preveriti, preden se odpravite stran.

Predstavljeni izdelki
ILCE-7RM3
»α7R III 35 mm objektiv polnega formata in samodejno ostrenje«

ILCE-7RM3

ILCE-7M3
α7 III s 35-milimetrskim slikovnim senzorjem polnega formata

ILCE-7M3

SEL1224GM
FE 12–24 mm F2,8 GM

SEL1224GM

SEL1635GM
FE 16-35mm F2.8 GM

SEL1635GM

SEL1224G
FE 12-24mm F4 G

SEL1224G

SEL20F18G
FE 20 mm F1,8 G

SEL20F18G

Sorodni članki
Mike Will
svet alpha

Mike Will

Združeno kraljestvo

Sledite svojim sanjam, raziščite svet in fotografirajte pot, ki vas vodi do cilja

Prikaz profila


x