Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe
Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe
Kako snemam
Ustvarjanje animiranih fotografij z Virgom Haanom 

Animirane fotografije sem prvič odkril, ko sem prebral članek o Jamieju Becku in Kevinu Burgu, dveh fotografih iz New Yorka, ki so ju navdihnile gibljive slike, prikazane na časopisnih straneh filmov o Harryju Potterju. Ogledal sem si tudi filme in pomislil, da bi bilo krasno, če bi dejansko ustvaril takšne vrste gibljivih slik. Po nekaj mesecih poskusov in napak sem objavil svoje prve animirane fotografije v Facebooku. Sprva so bile zamisli preproste, vse je bilo statično, razen premikajočih se kazalcev ure, nato pa sem svoje ideje začel razvijati.

Ideja

Da bi pritegnili pozornost gledalcev, je najpomembneje imeti odlično idejo. Da pa bi idejo uresničili, je nujno treba vedeti, kje bo animirana fotografija predstavljena. Če bo objavljena v Instagramu, mora biti gibanje zelo dobro vidno in očitno, poleg tega se mora začeti takoj, da pritegne gledalčevo pozornost, preden se premakne naprej. Če pa bo animirana fotografija prikazana na večjem zaslonu, na primer kot oglas, mora biti gibanje bolj prefinjeno, saj ga bo mogoče hitro opaziti.

© Virgo Haan | Model: Lisete Altma | Makeup and Hair: Triin Lepp | Stylist: Konstantsija Ivanova

Modul Flixel

Da bi pritegnili pozornost gledalcev, je treba vključiti element presenečenja. Sam pogosto ustvarim kontrast med gibljivimi in statičnimi deli slik. Morda bi običajno pričakovali, da bo gibljiv statični del slike, na primer vodne kapljice, zaustavljene v zraku, medtem ko v zraku plapolajo lasje modela.

© Virgo Haan | Model: Maria Sergejeva | Makeup and Hair: Maret Ubaleht | Lights: Heiki Laan

Modul Flixel

Element presenečenja lahko dosežem tudi tako, da ustvarim sliko, ki je videti kot statična slika – na primer portret – na kateri pa po nekaj sekundah oseba nenadoma trepne z očmi, kot na tej animirani fotografiji. To je presenečenje, zaradi katerega se gledalec zaustavi in se posveti sliki, ko čaka, da se bo dogajanje ponovilo.

Ustvarjanje animiranih fotografij

Morda se zdi očitno, vendar je ključnega pomena, da je fotoaparat povsem pri miru, zato je stojalo nepogrešljivo. Snemam s Sonyjevim fotoaparatom α7R III in z objektivom G Master FE 24–70 mm f/2,8, saj ta fotoaparat naredi vse, kar potrebujem za fotografije in videoposnetke, medtem ko objektiv ponuja veliko prilagodljivosti, da dobim pravo kompozicijo.

© Virgo Haan | Client: Alexela | Agency: Age Creative | Lights: Heiki Laan |
Cat: Igor | Art Department: Viktoria Martjanova and Elisa Vesterinen

Modul Flixel

Pri snemanju animiranih fotografij je pomembno, da ohranite enake nastavitve osvetlitve tako za statične slike kot za videoposnetek, da jih v postprodukciji lahko enostavno spojite. V ta namen vedno poskrbim, da sta v fotoaparatu izbrana popolna ročna osvetlitev in nastavitev beline.

Fotoaparat enostavno držim pri miru, ampak če bo na posnetku oseba, je pomembno, da je tudi ta kar najbolj pri miru. Osebe po navadi prosim, naj sedejo in se naslonijo na neko oporo, karkoli, kar jim pomaga, da so kar najbolj pri miru. 

© Virgo Haan | Client: Rohujuur Bakery

Modul Flixel

To velja tudi za objekte, kot na tej animirani fotografiji. Oseba drži krof, ki ga je maloprej razpolovila, vendar gledalec ne vidi, da so v ozadju paličice, s katerimi sem poskrbel, da je vse na natančno določenem mestu. Na tej sliki so prikazane padajoče kapljice in para, ki se dviguje, kar je edini gibljivi del slike; preostali del slike je statičen. 

Da bi kar najbolje izkoristil gibljivi del slike, videoposnetek posnamem s hitrostjo 120 sličic/sekundo. S takšnim načinom počasnega posnetka ustvarim gibanje, ki je bolj tekoče in dodam kremasti videz, zaradi česar gibanje res izstopa. Pogosto tudi izkoristim prednosti drugih funkcij snemanja, kot je način snemanja s časovnim preskokom, s katerim dobim še en nadrealistični element. 

Postprodukcija

Pri sestavljanju dokončnih animiranih fotografij si pomagam z različno programsko opremo. Začnem tako, da s programom Adobe After Effects ali Flixel Cinemagraph Pro ustvarim zanko, ponavljajoči se videoposnetek. Cilj je urejanje izrezka tako, da začetna in končna točka ustvarita celovito zanko, ki se lahko brezkončno predvaja, brez skokov med prvo in zadnjo sličico. Včasih to naredim s pomočjo zvijač, kot je predvajanje izrezka nazaj, ko pride do konca, ali ustvarjanje mehkih prehodov, ampak največkrat poskusim snemati tako, da se vsako gibanje začne in konča na natančno določenem mestu. 

© Virgo Haan | Model: Maria Sergejeva | Makeup and Hair: Maret Ubaleht | Lights: Heiki Laan

Modul Flixel

Fotografijo nato uredim v programu Adobe Photoshop. Morda moram malce popraviti barve, da se ujemajo z videoposnetkom, ali urediti kakšno malenkost na sliki. Ko je fotografija urejena, jo naložim v Adobe After Effects ali Flixel Cinemagraph Pro skupaj z zanko, kjer so deli razporejeni v plasteh. 

© Virgo Haan | Client: Solaris keskus

Modul Flixel

Zgornja plast je še vedno statična slika, zanka pa je usidrana pod njo. Nato sem natančno izbrisal razdelek plasti slike, kot bi ustvaril okno, ki razkriva zankasti del videoposnetka, ki je del spodnje plasti. Na ta način v bistvu ustvarim gibljivo fotografijo.

Predstavljeni izdelki
ILCE-7RM3
α7R III, 35-mm fotoaparat polnega formata

ILCE-7RM3

SEL85F14GM
FE 85 mm F1,4 GM

SEL85F14GM

SEL24F14GM
FE 24mm F1.4 GM

SEL24F14GM

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

Sorodni članki
Virgo Haan
svet alpha

Virgo Haan

Estonija

"vse dajem od sebe, da bi ustvaril dela, ki presegajo vsakdanje življenje."

Prikaz profila


x