Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe
Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe
Kako fotografiram
Fotografiranje žuželk s Javierjem Aznarjem 

Nad naravo se navdušujem že od otroštva, fotografije življenja v divjini pa sem začel snemati med univerzitetnim študijem biologije. Po končani univerzi sem se odločil, da se začnem s fotografijo ukvarjati poklicno in odpotoval sem v Ekvador, kjer sem tri leta ustvarjal svoje prve fotografske projekte. Skozi leta sem snemal različne živalske vrste, zadnje čase pa se v večini svojih projektov posvečam žuželkam.

Spoznavanje objekta

Žuželke so povsod, zato so odlična tema za fotografiranje. Najti jih je mogoče v vrtu, na ulici, v parku in celo doma. Preden jih začnete fotografirati, si vzemite čas in si kaj preberite o njih, da jih spoznate ter se seznanite z njihovimi dnevnimi dejavnostmi in dobite predstavo o tem, kdaj, kje ter kako jih najdete. Čaka vas veliko zabave, samo dovolj blizu morate priti.

javier aznar sony alpha 7RM3 kačji pastir se oklepa stebla rastline, v daljavi se vidi mesto

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 50 mm f/2,8 Macro | 1/160 s @ f/16, ISO 800

Vedenje posameznih žuželk se razlikuje, zato so za njihovo fotografiranje potrebne različne tehnike. Tako je bila na primer slika kačjega pastirja narejena zgodaj zjutraj, ko so temperature nizke in je bilo mrzlo in mirno. Ob uporabi stojala in makroobjektiva FE 50 mm f/2,8 sem se mu lahko zelo približal, ne da bi se kačji pastir premaknil. Ko se sonce dvigne, se njihova telesa segrejejo in začnejo leteti, zato bi bilo nemogoče narediti bližinski posnetek, tako da je pomembno poznati vse te podrobnosti. Potrebna sta torej znanje in nekaj prakse – pa seveda malo sreče.

javier aznar sony alpha 7RM3 ličinka visi z oranžne mreže

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 100–400 mm f/4,5–5,6 GM OSS | 1/200 s @ f/5,6, ISO 6400

Terensko delo

Vsako snemanje podnevi ali ponoči je nekaj posebnega. Vse je odvisno od živali, ki jo želite posneti. Žuželke je morda lažje fotografirati, saj jih je v primerjavi s sesalci po navadi več, zato ima fotograf več priložnosti, da posname določeno obliko njihovega vedenja.

javier aznar sony alpha 7RM3 kobilica na zelenem spiralasto zvitem poganjku s temnim ozadjem

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 50 mm f/2,8 Macro | 1/160 s @ f/13, ISO 160

V okviru zadnje naloge sem se s Sonyjevima fotoaparatoma α7R III in α7R IV ter objektivi odpravil v deževni gozd, po navadi je bilo to ponoči. Večino noči sem porabil za snemanje fotografij, tako da sem spal največ kakšne tri ure. Zaradi množice različnih bitij postanem zelo razburjen in bojim se, da bom med spanjem kaj zamudil.

javier aznar sony alpha 7RM4 skupina zelenih žuželk se plazi čez iztegnjeno moško roko

© Javier Aznar | Sony α7R IV + FE 24–70 mm f/2,8 GM | 1/200 s @ f/16, ISO 50

Lokacije mojih projektov niso vedno ekstremne, kljub temu pa vsaka prinaša svojevrstne izzive. Spodnjo sliko sem na primer naredil za Dominical Newspaper v Španiji na temo azijskih sršenov, ki povzročajo nekaj težav, med katerimi je tudi več tisoč pobitih nativnih čebel, ki se izkoriščajo za pridelavo medu. Eden od kmetov je vzel stvari v svoje roke in v bližini čebelnjakov zgradil električne ograje, da bi ubil ose in zaščitil čebele. V čebelarski obleki sem moral posneti fotografije naprave, ne da bi se dotikal električnih žic, kar je bilo nemogoče. Čeprav me je elektrika nekajkrat stresla, sem vztrajal, da bi le naredil popoln posnetek.

javier aznar sony alpha 7RM3 bližinski posnetek ose, ki se oklepa niti

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 90 mm f/2,8 Macro G OSS | 1/80 s @ f/16, ISO 50

Fotografiranje ponoči in podnevi

Ponoči imam s seboj malo opreme. Po navadi vzamem Sonyjev fotoaparat α7R IV in morda še α7R III, ki ga uporabljam kot rezervo skupaj z makroobjektivoma FE 50 mm f/2,8 in FE 90 mm. S seboj imam tudi bliskavico, da osvetlim žuželke. Ker imam popoln nadzor nad jakostjo bliskavice, fotoaparat v celoti nastavim ročno, da dobim želeno osvetlitev. Hitrost zaklopa nastavim na 1/250 s, kar je najvišja hitrost, ki jo lahko uporabim z bliskavico, nato izberem zaslonko in jakost bliskavice ter nastavitve prilagodim po potrebi. Tako izbrane nastavitve lahko po navadi ohranim za celonočno snemanje.

javier aznar sony alpha 7RM3 velika žuželka se oklepa moške roke ob temnem ozadju

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 50 mm f/2,8 Macro | 1/160 s @ f/11, ISO 80

Podnevi običajno fotografiram sesalce ali ptice, zato je pomembno, da sem pripravljen. V primerjavi z žuželkami me večje živali veliko prej izsledijo, zato zbežijo in se skrijejo. S seboj zato vzamem tudi 90-mm mikroobjektiv F/2,8, da lahko z njim posnamem nekaj manjšega.

javier aznar sony alpha 7RM4 skupina metuljev počiva ob luži

© Javier Aznar | Sony α7R IV + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/50 s @ f/22, ISO 400

Čez dan je več svetlobe, zato mi je všeč, ker lahko v fotoaparatu α7R IV izberem način prioritete zaslonke, da lahko preprosto nastavim ustrezno občutljivost ISO in mi ni treba preveč razmišljati o hitrosti zaklopa. Za ostrenje uporabljam funkcijo sledenja s samodejnim ostrenjem v realnem času, ki je preprosto odlična. Če to kombiniram s senzorjem z 61 milijoni slikovnih pik in hitrostjo snemanja 10 sličic/sekundo, ki jo ponuja α7R IV, potem je to resnično najboljši fotoaparat za fotografijo življenja v divjini na trgu.

Ustvarjanje konteksta

Fotografija življenja v divjini je idealna, ko gledalec ob pogledu nanjo nekaj začuti – slika mora vzbuditi nek odziv. Ni dovolj le ujeti pravi trenutek. Tako kot pri vsaki drugi vrsti fotografije je treba imeti dobro kompozicijo in dobro osvetlitev, vendar odlična fotografija življenja v divjini nastane z mešanico različnih elementov. 

javier aznar sony alpha 7RM3 bližinski posnetek krilate žuželke, ki visi z glavo navzdol izpod lista

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 90 mm f/2,8 Macro G OSS | 1/160 s @ f/14, ISO 100

Moji projekti pogosto vključujejo odnos živali z ljudmi, zato so na slikah velikokrat tudi ljudje, saj tako lažje povem celotno zgodbo. Pokazati želim svoj pogled na ohranjanje narave in vzbuditi zavedanje o žuželkah, ki se jim pri svojem delu trenutno posvečam. Fotografije ljudi so pomembne, ker povečujejo zavedanje in povezujejo vedenje ljudi ter živali. Moj namen ni le prikazati lepoto žuželk, temveč opozoriti tudi na naš odnos z njimi. 

javier aznar sony alpha 7RM3 skleda, polna ličink, pripravljenih za kuhanje

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 35 mm f/1,4 ZA | 1/160 s @ f/11, ISO 100

Predstavljeni izdelki
ILCE-7RM4
α7R IV

ILCE-7RM4

ILCE-7RM3
α7R III

ILCE-7RM3

SEL50M28
FE 50 mm F2.8 Macro

SEL50M28

SEL90M28G
Makroobjektiv FE 90 mm F2,8 G OSS

SEL90M28G

SEL2470GM
FE 24–70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

SEL100400GM
FE 100–400 mm G Master

SEL100400GM

SEL35F14Z
Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA

SEL35F14Z

SEL1635Z
16–35 mm Vario-Tessar T* FE F4 ZA OSS

SEL1635Z

Sorodni članki
Javier Aznar
svet alpha

Javier Aznar

Španija

"Če želimo nekaj ohraniti, moramo najprej poznati in ljubiti to, kar lahko izgubimo. Fotografija je uporabno orodje za dvig zavedanja in za prikaz tega, kar nas obkroža. S svojim fotoaparatom poskušam prikazati živali v njihovi najčistejši obliki s stališča biologa, ki je obenem tudi umetniški."

Prikaz profila


x