Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe

Kako snemam | Spreminjanje mesta
v igrišče za fotografijo

Bertrand Bernager

Imel sem veliko srečo, da sem se lahko učil fotografirati med odraščanjem na pariških ulicah. Velika mesta so fantastična za ulično fotografijo, saj se ob najrazličnejših stavbah in na raznolikih mestih vedno kaj dogaja. To pa je priložnost, da preizkusim različne stvari in se hitro naučim svoje obrti.

Zadnjih nekaj let ne snemam samo v Parizu, obiskujem mesta po svetu, sprva s Sonyjevim fotoaparatom α6000, zdaj pa s fotoaparatom α7R III.

bertrand bernager sony alpha 7riii ženska v rdečem hodi pred zgodovinsko pomembno zgradbo

© Bertrand Bernager | Sony α7R III + FE 16–35 mm f/2,8 GM | 1/160 s @ f/8,0, ISO 100

Mesto je igrišče

Mesta so kot labirint. Vsak dan prinaša nove priložnosti in izzive pri iskanju lokacij in zajemanju prizorov, ki še niso bili posneti. Moj prvi nasvet je torej, da se prepustite mestu in se sprehajate. Odpravite se na sprehod v svojem mestu in poskusite nanj pogledat z druge perspektive.

bertrand bernager sony alpha 7riii ženska sedi na modri klopi pred stolpom

© Bertrand Bernager | Sony α7R III + FE 16–35 mm f/2,8 GM | 1/200 s @ f/8,0, ISO 50

Ko menim, da sem našel prizor za fotografiranje, se rad ustavim in si vzamem sekundo ali dve za opazovanje, preden posnamem sliko. Iščem nekaj čarobnega, to je lahko posebna svetloba ali pa preprosto nekaj, kar odraža razpoloženje in vzdušje mesta v nekem trenutku. Ključno pa je, kljub vsemu, da se pred snemanjem za trenutek ustavim in si okolico ogledam.

Ne snemajte očitnega

Zame je najpomembnejše, da poskusim poustvariti vzdušje, energijo, DNK mesta. Fotografijo, ki je razglednica mesta, kot je New York, je enostavno posneti. S tem lahko dobim dobro sliko, ampak takšno sliko smo vsi videli že neštetokrat prej. Namesto tega poiščite zanimive kompozicije ali barve in poskusite narediti izvirno fotografijo, vsaki sliki dodajte nekaj svojega.

bertrand bernager sony alpha 7riii odsev rdeče kabine na japonski ulici

© Bertrand Bernager | Sony α7R III + FE 16–35 mm f/2,8 GM | 1/125 s @ f/8,0, ISO 400

Okolje se lahko naučite raziskovati in poiskati nekaj drugačnega tudi tako, da posnamete posnetek, ki se vam ponuja, nato pa se samo premikate naokrog. Poskusite snemati bliže tlom, višje ali pa se ozrite na nasprotno stran. Poiščite nekaj drugega, kar boste posneli. Sčasoma se boste začeli samodejno ozirati okoli in iskati kompozicije, ki so drugačne od tistih običajnih turističnih posnetkov.

 

bertrand bernager sony alpha 7riii pogled z vrha rumene stavbe

© Bertrand Bernager | Sony α7R III + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/80 s @ f/5,0, ISO 500

Izbira časa je vse

Tako kot v vseh drugih zvrsteh fotografije je tudi za to svetloba izjemno pomembna. Veliko posnetkov naredim ob sončnem vzhodu in zahodu. Rad zelo zgodaj vstanem, recimo ob 5 ali ob 6, in posnamem prvo svetlobo na ulici. Rad snemam ob tem času, saj je svetloba čarobna, na ulicah pa ni skoraj nikogar.

bertrand bernager sony alpha 7riii rdeča ulična svetilka na s soncem obsijani ulici

© Bertrand Bernager | Sony α7R III + FE 16–35 mm f/2,8 GM | 1/250 s @ f/8,0, ISO 200

Vzdušje in čarobnost trenutka rad poudarim tako, da snemam neposredno proti soncu. Rad se poigravam s svetlobo in kako ta ustvarja zrcaljenje, odsev in zvezdnat učinek. Nekaterim to ni všeč in se temu poskušajo izogniti, mene pa to prav zares navdihuje.

bertrand bernager sony alpha 7riii tri osebe prečkajo avenijo champs elysees

© Bertrand Bernager | Sony α7R III + FE 70–200 mm f/2,8 GM OSS | 1/1600 s @ f/2,8, ISO 400

Za iskanje najboljše svetlobe uporabim aplikacije, ki lahko sledijo položaju sonca na nebu ob različnih urah, nato pa poskušam biti na pravem mestu ob pravem času, da ujamem svetlobo. Ne vem sicer natančno, kakšna bo slika, ki jo bom posnel, ampak vem, da bo svetloba padla na stavbo ali ulico pod določenim kotom, moja naloga pa je, da kar najbolj izkoristim njen učinek.

Posvetite se urejanju

Za urejanje porabim skoraj toliko časa kot za fotografiranje zunaj – po celem dnevu snemanja imam dovolj slik za cel dan urejanja.

 

bertrand bernager sony alpha 7riii črnobeli posnetek iz sredine stavbe

© Bertrand Bernager | Sony α7R III + FE 12–24 mm f/4 G | 1/40 s @ f/5,6, ISO 400

Pri urejanju se posvetim ravni kontrasta, da dobim močne črne in bele odtenke, nato pa se začnem ukvarjati z barvami ter oblikami. Na svojih slikah imam zelo rad oranžne barve, zato se igram s slikami, dokler jih ne poudarim, čeprav je najpomembnejše prepoznati barve, ki jih želim poudariti, in pa poiskati zadovoljivo ravnovesje različnih kontrastov.

 

Pripravite si projekt

Rad se na primer lotim projekta in poskusim ustvariti niz slik, ki se lepo povezujejo. Nedavno sem se odpravil v Singapur in si zastavil arhitekturni projekt. Spremenil sem svoj način dela in na svojem fotoaparatu α7R III uporabil objektiv G FE 12–24 mm f/4. Posneti sem želel črnobele abstraktne in minimalistične slike. Iskal sem zelo minimalistične kompozicije s številnimi linearnimi elementi.

bertrand bernager sony alpha 7riii japonski tempelj v sončni svetlobi

© Bertrand Bernager | Sony α7R III + FE 16–35 mm f/2,8 GM | 1/250 s @ f/8,0, ISO 200

Z vključenostjo v projekt se je lažje osredotočiti in spodbuditi k premikanju meja ter preizkušanju novosti, zaradi česar fotograf napreduje.

Predstavljeni izdelki

ILCE-7RM3

Alpha 7R III 35 mm fotoaparat polnega formata s samodejnim ostrenjem

ILCE-7RM3

SEL1224G

FE 12-24mm F4 G

SEL1224G

SEL1635GM

FE 16-35mm F2.8 GM

SEL1635GM

SEL55F18Z

Sonnar T* FE 55 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

SEL70200GM

FE 70–200 mm F2,8 GM OSS

SEL70200GM

Sorodni članki

Bertrand Bernager
Alpha Universe

Bertrand Bernager

Francija

S fotografijo želim ujeti svetlobo, sublimirati gibanje, ujeti trenutek.

Prikaz profila


x