Vloga poročnega fotografa
Menim, da je vloga poročnega fotografa poskrbeti za spomine za naslednjo generacijo. Otroke s tem učimo, družina pa ima lep spomin na ta pomemben dan v svojem življenju. Ko torej fotografiram poroko, moram seveda narediti sliko mladoporočencev, vendar moram biti obenem tudi fotografski novinar in pripovedovalec zgodb.
To ni le dokumentarna fotografija, v resnici je kombinacija številnih različnih slogov in veščin. Gre za fotografijo lokacije in dogodka, tihožitja, portretiranja, pokrajine – biti morate pripravljeni na to, da boste morali narediti nekaj od vsega v precej kratkem časovnem obdobju. Prav zato potrebujem fotoaparat, s katerim lahko posnamem vse te različne situacije, zato uporabljam Sonyjev α7 III.
Sony α7 III in dinamični razpon
Zame je Sonyjev α7 III kot pero, kot orodje. Tako kot lahko s peresom napišem kar koli, lahko tudi s fotoaparatom α7 III posnamem, kar želim. Je lahek, ponaša se z odlično stabilizacijo slik in ima dve reži za pomnilniške kartice, slike pa so odlične kakovosti z izjemnim dinamičnim razponom.
Dinamičen razpon je zelo pomemben, saj pri snemanju nimam vedno idealne svetlobe. Včasih je svetloba šibka, drugič pa je zelo svetlo, vedno pa moram poskrbeti, da bodo vidne vse podrobnosti nevestine bele obleke, ne da bi bile preveč izpostavljene. Z dinamičnim razponom, ki ga ponuja Sonyjev α7 III, teh težav ni. Morebitni težavi se izognem tako, da preprosto malce podosvetlim sliko, s čimer ohranim podrobnost na obleki, ki jo želim poudariti, nato pa v postprodukciji povečam osvetlitev senc, da podrobnost pride lepo do izraza.
Nastavitev fotoaparata in objektivi
Na dan poroke imam pri sebi dva fotoaparata α7 III, enega na levi in drugega na desni strani. Ena od izjemno uporabnih funkcij fotoaparata α7 III je, da lahko shranim nastavitve in da jih s kartico SD preprosto prenesem v drug fotoaparat. Ko v roke vzamem en ali drugi fotoaparat, so tako v obeh fotoaparatih vse nastavitve, gumbi po meri vedno enako konfigurirani, vse je enako.
Na levi rami imam α7 III z objektivom FE 28 mm f/2 ali FE 35 mm f/1,8. Verjeli ali ne, imam vse Sonyjeve objektive G Master, ampak objektiva FE 28 mm f/2 in FE 35 mm f/1,8 sta lažja in oba zelo ostra. V času poletne sezone porok se lahko zgodi, da snemam skoraj vsak dan, zato sta ta objektiva zame popolna kombinacija kakovosti, velikosti in teže. Brez napora ju lahko uporabljam cel dan. Obenem omogočata precej dobro ostrenje od blizu, tako da ju lahko uporabim za posnetke podrobnosti od blizu.
Na desni rami je moj drugi Sonyjev fotoaparat α7 III z objektivom ZA Sonnar T* FE 55 mm f/1,8. Ponavljam, lahko bi uporabil 50 mm f/1,4, vendar je kakovost slike z objektivom 55 mm f/1,8 fantastična, poleg tega je manjši in lažji. Seveda je kakovost slike z objektivi serije G in G Master odlična, vendar pa tudi ti objektivi srednjega razpona ponujajo izjemno kakovost.
Ostrenje obrazov
S fotoaparatom α7 III je ostrenje z objektivi preprosto. Če želim posneti nekaj gibanja, na primer nevesto in ženina med hojo, vedno uporabim način neprekinjenega ostrenja z načinom sledenja. Za portrete uporabljam funkcijo za samodejno ostrenje oči, ki zagotavlja natančno izostritev oči subjekta. Tako nikoli ne zamudim posnetka in na vseh mojih portretih so oči subjektov odlično izostrene.
Funkcija zaznavanja in registracije obraza je druga zvijača, ki jo uporabljam. Na začetku dneva s funkcijo za registracijo obrazov posnamem preprost portret neveste in ženina. Ta funkcija je odlična, saj z njo fotoaparat, ki v neki situaciji zazna več obrazov, samodejno izostri obraza neveste in ženina, kadar sta v posnetku. Nastavim lahko celo prioriteto, na primer tako, da ima pred ženinovim obrazom prednost nevestin obraz.
Te funkcije za ostrenje mi omogočajo, da se posvetim najpomembnejši zadevi, in to je zajemanje čustev. Pripravljen moram biti, da bom posnel izraz ženina, ko se obrne in prvič zagleda nevesto, ko se približuje oltarju. Ni pomembno, ali se smeji ali joče, vem samo, da želim posneti tisti pristni trenutek, ki se ga bo lahko vedno spominjal.
Zame je fotografija reševanje težav, pogovorov o življenju, tiha komunikacija.