Iskanje popolnega fotoaparata 

Tomasz Tomaszewski

Poljak Tomasz Tomaszewski se s fotografijo profesionalno ukvarja že več kot 30 let in prepričan je, da čaka na popoln fotoaparat že od prvega dne. Zdaj meni, da ga je našel, to je Sony RX1R II.

RX1R II

»Če pogledate v preteklost, boste ugotovili, da je bilo 90 % najbolj znanih fotografij posnetih s 35-milimetrskim objektivom. Prav to mi je všeč pri fotoaparatu RX1R II – in seveda krasne fotografije. Trenutno je to moj glavni fotoaparat.« 

Za Tomaszewskega je RX1R II popoln fotoaparat, za kar navaja kar nekaj razlogov: s tihim načinom se lahko zlije z okolico, kjer pogosto fotografira. Brezsramno je obseden s kakovostjo slike in meni, da z datotekami formata RAW, ki jih ustvari s fotografijo, zlahka dobi podrobnosti, za katere si vedno prizadeva. Seveda pride čas, ko poseže po fotoaparatu α7R II, če potrebuje prilagodljivost ohišja za izmenljiv objektiv.

© Tomasz Tomaszewski

© Tomasz Tomaszewski | Sony RX1R II | 1/250s @ f/8, ISO 250

Slide 1
© Tomasz Tomaszewski | Sony α7R II + 24-70mm f/2,8 G Master | 1/250s @ f/8, ISO 250

“Nikoli nisem bil velik privrženec objektivov z zoomom. Pri mojem načinu dela mi je bila vedno bolj pri srcu kakovost, ki so jo ponujali glavni objektivi. Ampak ti objektivi serije G Master – podobni niso ničemur, kar sem doslej uporabljal, zato v primerih, ko moram biti bolj prilagodljiv, z največjim veseljem uporabljam objektive serije G Master 24–70 mm z f/2,8 in 70–200 mm z f/2,8.”

© Tomasz Tomaszewski

 © Tomasz Tomaszewski | Sony α9 + 24-70mm f/2,8 G Master | 1/125s @ f/8, ISO 1000

Njegove fotografije so redno objavljene v reviji National Geographic, kot fotograf je prepotoval že ves svet in njegovi fotografski eseji so bili objavljeni med drugim v revijah The New York Times, Paris Match, Stern, Time, Fortune, Elle in Vogue. Poleg tega je avtor številnih knjig, z razstavami pa je gostoval v ZDA, Kanadi, Izraelu, na Japonskem, v Braziliji, na Madagaskarju, Nizozemskem, v Nemčiji, Franciji, Italiji, Indoneziji in na Poljskem.

Slide 1
© Tomasz Tomaszewski | Sony RX1 | 1/500 s @ f/8, ISO 200

»Moje slike morajo pripovedovati zgodbo in bralcu nekaj sporočiti. Ne gre le za moj ego ali vizualni vidik, temveč poskušam stvari prikazati vizualno na preprost način, da lahko slike razumejo vsi, povsod. Henri Cartier-Bresson je nekoč dejal: ‘Poiskati moramo odločilni trenutek.’ Iz tega izhaja moja želja, da v slikah ujamem iskrenost in bodo zato ljudje v trenutku razumeli dogajanje. Če bi svoje scene premišljeno postavil, bi imel občutek, da uničujem trenutek, namesto da poskušam ujeti resnico okrog sebe.«

Ko pogleda svoje stare slike vseh prizorov in mest, ki jih je fotografiral, si še vedno ne zna razložiti, zakaj so ljudje dobri, zakaj nekateri ljudje počnejo fantastične reči brez nekega pravega razloga.

“Tega ne počnejo, ker si obetajo neko nagrado pozneje, to delajo zato, ker so dobri ljudje, zame kot pričevalca pa je to fantastična izkušnja. Če namreč lahko ulovim to vedenje na slikah, osebnostno rastem tudi sam.”

© Tomasz Tomaszewski | Sony RX1R II | 1/250s @ f/7,1, ISO 320

Izdelki, predstavljeni v tem članku

ILCE-9

Brezzrcalni fotoaparat polnega formata α9 s skladnim CMOS-senzorjem

ILCE-7RM2

α7R II s senzorjem polnega formata z osvetlitvijo ozadja

DSC-RX1RM2

Profesionalen kompakten fotoaparat RX1R II s 35 mm senzorjem

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2,8 GM

Tomasz Tomaszewski
Alpha Universe

Tomasz Tomaszewski

Poljska

Tisto, kar je zame v fotografiji pomembno, ni to, kar slika prikazuje in predstavlja, temveč bolj to, kakšna vprašanja se ob gledanju slike pojavijo ter do kakšnih razmišljanj spodbudi opazovalca.

Prikaz profila

TEST


x