Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe
Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe
V času stiske 

Andrea Frazzetta 

Ali je za fotografskega novinarja nenavadno, če ga navdihne v spletu objavljen sebek, posnet v delčku trenutka? Morda. Ampak po drugi strani, časi so nenavadni. Seveda je bilo v zadnjih mesecih nekaj močnejših slik, kot je samoportret Alessie Bonari, medicinske sestre ob koncu njene 12-urne izmene v bolnišnici v severni Italiji, z velikim številom bolnikov, okuženih z virusom, ki povzroča bolezen COVID-19.

“Bila je sreda, 11. marca 2020,” pojasni fotografski novinar Andrea Frazzetta, “in Alessiino objavo je videlo več milijonov ljudi po vsej državi. Sledi obrazne maske, ki jo je nosila cel ta dan, so bile podobne ranam po borbi. Zame je je bila slika odlična simbolika vsega, kar se je dogajalo na svetu.”

andrea frazzetta sony alpha 7RM3 portret bolnišničnega delavca iz prvih vrst v Italiji

© Andrea Frazzetta | Sony α7R III + FE 24–70 mm f/2,8 GM | 1/250 s @ f/6,3, ISO 400

“Do sredine marca,” nadaljuje Andrea, “je severna Italija postala epicenter globalne pandemije zaradi širitve bolezni COVID-19. Regija Lombardije, kjer je na na zahodu prvič prišlo do izbruha virusnih okužb, se je bogat in napreden sistem zdravstvenega varstva nenadoma spremenil v vojno območje.”

V nujnem odzivu na krizo se je Andrea Frazzetta odločil za način, ki ga premore le izkušen fotografski novinar – z lastno serijo slik, ki bi ponazorile izjemne napore v boju proti temu smrtonosnemu virusu. V najtežjem času boja proti bolezni COVID-19 je ustvaril niz osupljivih portretov ljudi v bolnišnicah v severni Italiji s fotografijami, ki so bile objavljene v reviji New York Times.

V naslednjih nekaj tednih je Andrea snemal portrete najbolj izpostavljenega osebja v bolnišnicah in klinikah v Brescii, Bergamu ter Milanu.

“Ideja je bila zelo nagonska,” pravi, “ampak hkrati je bil to tudi čisto preprost impulz, skupen številnim fotografskim dokumentaristom in portretistom – osredotočimo se na obraze protagonistov v času tragedije in na ta način povemo zgodbo človeka in človeškega žrtvovanja.” 

andrea frazzetta sony alpha 7RM3 portret medicinske sestre, ko si snema masko na koncu delovne izmene

© Andrea Frazzetta | Sony α7R III + FE 24–70 mm f/2,8 GM | 1/250 s @ f/4,5, ISO 400

Med protagonisti Andreove serije so “reševalci, prostovoljci, čistilci, medicinske sestre, zdravniki in primariji. Skupaj sem snemal 30 oseb, vsako na koncu izmene, takoj ko si je snela masko. Želel sem pokazati njihovo izčrpanost, utrujenost in v njihovih očeh razbrati, kaj so počeli.”

Delo fotografskega novinarja, kakršen je Andrea, vedno spremlja velika mera tveganja in čeprav to ni bilo običajno vojno območje, je bila nevarnost prav tako resnična, le nevidna. “Nedvomno je bilo nevarno, ampak storili smo vse potrebno, da bi se zaščitili. Pri tem, kar počnem, vedno obstaja nek odstotek tveganja. Prestrašila pa me je in celo šokirala tudi bolečina na obrazih, ki sem jih dokumentiral. Upam, da te fotografije odražajo tudi moj strah.” 

Vsi portreti so bili posneti “z zelo preprosto tehniko,” razloži Andrea. “Uporabil sem le eno bliskavico HVL-F45RM, ki sem jo držal v roki in je bila ločena od fotoaparata, pri čemer sem uporabil brezžični radijski upravljalnik FA-WRC1M. Tehnika je morala biti hitra, da sem prihranil čas, pa tudi, da sem poskrbel za surovo estetiko – nekaj, kar je zrcalilo trenutek in situacijo, v kateri sem snemal. Tehnika, ko lahko tako preprosto sprožim majhno zunanjo bliskavico, je pri mojem delu bistvenega pomena.” 

andrea frazzetta sony alpha 7RM3 italijanska policistka si namešča obrazno masko

© Andrea Frazzetta | Sony α7R III + FE 24–70 mm f/2,8 GM | 1/125 s @ f/3,5, ISO 400

Poleg izjemno razvnetih čustev v dani situaciji so se pojavile tudi tehnične težave. “Ni enostavno snemati fotografije ob uporabi zaščitne opreme,” pojasni Andrea. “Maska, rokavice, kombinezoni in še posebej očala so ovire. Tako na primer ni mogoče snemati ob gledanju skozi iskalo, zato je treba uporabljati monitor. Maska je tudi dodatna psihološka ovira. Subjekti namreč ne vidijo vaših izrazov, zato je težko vzpostaviti takšen odnos, ki je običajno osnova portreta."

Čeprav je seveda pomemben projekt kot celota, pa Andrea izpostavlja portreta Monice Falocchi in Marca Rizzija, ki imata po njegovem največjo sporočilno moč. “Slika Monice je postala še posebej pomembna v zvezi s to serijo,” pove. “Ni postala le naslovnica revije New York Times, je tudi resnični simbol odpora ob soočenju s katastrofo.” 

Eden od prvih portretov, narejenih v tej seriji, slika Monice “mi je pokazal pravo smer,” pove. “Ko je za nekaj minut zapustila oddelek za intenzivno nego, je snela masko in skozi fotoaparat pogledala naravnost vame. V tistem pogledu je bila vsa bolečina minule noči. Ko je zaslišala klik fotoaparata, si je znova nadela masko in se vrnila k bolnikom, k čemur jo je gnal občutek odgovornosti.” 

andrea frazzetta sony alpha 7RM3 portret marca v bolnišnici papa giovanni v italiji

© Andrea Frazzetta | Sony α7R III + FE 24–70 mm f/2,8 GM | 1/250 s @ f/5,6, ISO 400

O Marcu, direktorju infekcijskega oddelka v bolnišnici Papa Giovanni XXIII, Andrea pove, “Slika je malce zamegljena. Zame ni tehnično popolna. So pa v Marcovih očeh zajeti vsi občutki tistega trenutka. In včasih je nepopolnost dodana vrednost, saj nam pomaga videti življenje, kakršno je.”

Kot bi pričakovali, je bilo treba portrete pripraviti veliko hitreje, kot je vajen delati Andrea, in ob vsej vedno prisotni osebni zaščitni opremi med njim in njegovim subjektom. “Za vsak posnetek sem porabil le nekaj minut,” pojasni, “ampak v tem zelo kratkem času sem z vsakim subjektom vzpostavil zelo intenziven odnos.”

andrea frazzetta sony alpha 7RM3 portret kirurga, ko si snema masko na koncu delovne izmene

© Andrea Frazzetta | Sony α7R III + FE 24–70 mm f/2,8 GM | 1/250 s @ f/4,5, ISO 400

Za Andreo sta bila pomembna tudi Sonyjeva fotoaparat α7R III in objektiv GM FE 24–70 mm f/2,8, saj je z njima v tako kompleksni situaciji lahko delal hitro ter učinkovito. “Takšna kombinacija je lahka in hitra, pa tudi zanesljiva, kar je bistveno, saj teh delavcev pri delu nismo mogli zmotiti za več kot nekaj sekund. Ostrenje s prepoznavanjem obraza je bilo ključno za še hitrejše in natančnejše snemanje trenutkov, pa tudi goriščna razdalja 24–70 mm je zame odlična. Omogoča mi, da razmislim o portretu, omogoča pa tudi dovoljšno mero prilaganja kompozicije, da subjekte umestim v kontekst.”

Ob znakih počasnega vzpostavljanja normalnega življenja v severni Italiji Andrea upa, da bodo njegove slike imele trajen vpliv. “Zame bo to za vedno zelo pomemben projekt, profesionalno in osebno. Slike so postale del trajnega arhiva tukaj v Italiji, kjer se bodo zbirala fotografska dela na temo pandemije. Fotografija je s tega stališča zelo pomembna. Spomin na te dneve bi nas moral spodbujati k razmišljanju o boljši prihodnosti. Ne vem, kakšno bo življenje po tem virusu, ampak nič več ne bo tako, kot je bilo.” 

Predstavljeni izdelki
ILCE-7RM3
α7R III, 35-mm fotoaparat polnega formata

ILCE-7RM3

SEL2470GM
FE 24–70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

HVL-F45RM
Zunanja bliskavica z brezžičnim radijskim upravljanjem

HVL-F45RM

FA-WRC1M

Brezžični radijski upravljalnik

FA-WRC1M

Sorodni članki
Andrea Frazzetta
svet alpha

Andrea Frazzetta

Italija

"Fotografija je zame najprimernejše orodje za raziskovanje. Je način odkrivanja sveta, drugih ljudi in poglabljanja vase. Z vsako fotografijo, ki jo posnamem, dobim nekaj nazaj z vključevanjem v objekt snemanja in z izražanjem lastnega stališča. Vsak posnetek je kot izražanje stališča do sveta. "

Prikaz profila


x