Uvajanje sprememb

Kaisa Lappalainen

“Naredite več.” Za fotografe življenja v divjini ni boljšega nasveta, kot je ta. To načelo je močno zabeležilo metodologijo dela v celotnem opusu Kaise Lappalainen, vključno z njenim zadnjim projektom, kjer se je posvetila raziskovanju tasmanijskega deževnega gozda v zmerno hladnem podnebju in njegovim prebivalcem.

Ampak kaj pravzaprav pomeni, da je treba narediti več, in kako to narediti? Za Kaiso je to pomenilo, da se mora odpraviti še dlje v geografskem prostoru, da mora biti ustvarjalnejša in da mora njena fotografija imeti večji politični vpliv.

kaisa lappalainen sony alpha 9 majhen sesalec čepi sredi džungle

© Kaisa Lappalainen | Sony α9 + FE 400 mm f/2,8 GM OSS | 1/640 s @ f/2,8, ISO 2000

Kaisa je z zdelanim starim DSLR-jem začela fotografirati naravo že pri svojih 15. letih in je odtlej postala izkušena vodička na safarijih, ki ima za sabo številne poti po Afriki. Nedavno je presedlala na Sonyjev α9.

V Tasmanijo pa jo je vendarle zvabilo nekaj povsem drugega. “V Avstralijo sem se odpravila na prijateljičino poroko,” pravi, “pa sem si mislila, da bi lahko po 20-urnem poletu na tem potovanju počela še kaj drugega. Tasmanije še nikoli nisem obiskala, vendar me je okolje tam prevzelo, saj je na svetu le še nekaj takšnih mest z deževnimi gozdovi v zmerno hladnem podnebju. Želela sem jih doživeti sama.”

 

kaisa lappalainen sony alpha 9 majhen sesalec na velikem polju

© Kaisa Lappalainen | Sony α9 + FE 85 mm f/1,4 GM | 1/2500 s @ f/2,0, ISO 100

Kaisa se je s Tasmanijo hitro povezala zaradi perečih vprašanj ohranjanja narave. “Tasmanija se sooča z veliko grožnjo, to pa je sečnja dreves,” pojasni, “in dejansko imamo enako težavo tudi na Finskem – v obeh državah sta razvita gozdarjenje ter izdelava toaletnega papirja. Močno pa se razlikujeta po tem, da v Tasmanijo prihajajo podjetja, ki sekajo tisočletna drevesa, ker želijo posaditi več evkaliptusov. Gozdovi so različni, težave pa so enake. Živalske vrste vedno ogroža izguba njihovega habitata.” Kasia želi širiti sporočilo o tem, kaj se dogaja v Tasmaniji, zato se je odločila za pripravo projekta na to temo.

kaisa-lappalainen-sony-alpha-9-tasmanska-ptica-na-prostem

© Kaisa Lappalainen | Sony α9 + FE 70-200 mm f/2,8 GM OSS | 1/1250 s @ f/5,6, ISO 400

Kaisa je za prenos vizualnih vsebin razvila slog pripovedovanja zgodbe, ki je bolj dokumentarne narave. “Pomembno je imeti kontekst,” nam pove, “saj lahko tako upodobim neko žival in jo obenem umestim v pokrajino ter njen habitat.”

Prav zato Kaisa poudari, kako pomembno je, da se fotograf ne osredotoči le na posnetek od blizu, kjer nekateri fotografi pri portretiranju živali in akcijskih posnetkov lahko naredijo napake.

kaisa lappalainen sony alpha 9 skupina tasmanijskih ptic mirno sedi v visoki travi

© Kaisa Lappalainen | Sony α9 + FE 400 mm f/2,8 GM OSS | 1/320 s @ f/2,8, ISO 320

“Mislim, da mora vsak fotograf življenja v divjini preiti tri faze,” pojasni Kaisa. “V prvi fazi se mora kar najbolj približati živali in z njeno podobo zapolniti okvir, kot pri portretu. Ko to doseže, mora v drugi fazi posneti subjekt v njegovem okolju, za kar potrebuje kontekst. V tretji fazi se pretvori v umetnika z oddaljevanjem ali nizkimi hitrostmi zaklopa, nekaj, zaradi česar je izdelek bolj umetniški kot dokumentaren. S takšno vsestranskostjo je projekt boljši.”

kaisa lappalainen sony alpha 9 kljunati ježek med vohljanjem po tleh išče hrano

© Kaisa Lappalainen | Sony α9 + FE 70–200 mm f/2,8 GM OSS | 1/1250 s @ f/2,8, ISO 400

Takšen pristop nujno vključuje različne objektive. Kaisa najraje uporablja tri – FE 16–35 mm f/2,8 GM, FE 70–200 mm f/2,8 GM OSS in FE 100–400 mm f/4,5–5,6 GM OSS za celoten razpon od super širokega do super telefota.

“Rada imam vse pri sebi,” pojasni, “in da bi bila še hitrejša, imam dva fotoaparata α9. Običajno imam 100–400-milimetrski objektiv na enem ohišju, 70–200-milimetrskega pa na drugem, čeprav sem številne tasmanijske posnetke naredila z novim objektivom FE 400 mm f/2,8 GM OSS, ki je izjemen.”

Kakšne prednosti torej prinaša uporaba več fotoaparatov? "Torej," odgovarja Kaisa, “odzivam se lahko veliko hitreje, kot sem se, ko sem morala menjavati objektive. Živali so hitre in neka oblika njihovega vedenja je lahko bežna, zato pogosto enostavno nimam dovolj časa za zamenjavo objektiva.”

Kakor zagotavlja Kaisa, lahko prenaša več fotoaparatov in objektivov le, ker je prešla na manjši ter lažji komplet Alpha. “Celo 400-milimetrski objektiv,” pojasni, “za katerega bi navadno pričakovali, da je težek, lahko zdaj uporabljam brez dodatne podpore.”

kaisa lappalainen sony alpha 9 dva kenguruja sta se spopadla za prevlado

© Kaisa Lappalainen | Sony α9 + FE 400 mm f/2,8 GM OSS | 1/800 s @ f/2,8, ISO 1600

“Prehod s starega DSLR-ja na α9,” nadaljuje Kaisa, “je bil zame velik korak v smislu iskanja zmogljivega fotoaparata. Ne morem si več zamisliti, da bi se vrnila nazaj, v večji meri zaradi zmogljivega samodejnega ostrenja, ki je pri mojem delu v divjini nepogrešljivo. Popolnoma se lahko zanesem na to, da bo žival, ki leti ali teče, ves čas izostrena.”

Doda še: “Za snemanje akcijskih prizorov in nepredvidljivih subjektov po potrebi uporabljam neprekinjeno samodejno ostrenje s širokim območjem, vendar lahko pri portretiranju preklopim na enkratno samodejno ostrenje natančno določenega območja, pri čemer je neverjetno, kako lahko z zoomiranjem v živo preverim izostritev natančno določenih mest. Ko zdaj vodim skupino ljudi, ki uporabljajo DSLR-je, sama vsakič znova naredim dobre posnetke, medtem ko njim to ne uspe.”

Kaj želi Kaisa s svojim projektom sporočiti svetu?

“Na koncu je vse povezano z ljudmi, ki se morajo začeti zavedati končnih posledic svojih dejanj. Zavedati se moramo, da se vsi spopadamo z istim problemom, ne glede na to, ali je ta pred našimi vrati ali pa na drugem koncu sveta. Obkroža nas čudovita narava, ki pa bo izginila, če ne bomo kmalu spremenili svojih navad.”

Izdelki, predstavljeni v tem članku

ILCE-9

α9 odlikuje skladni CMOS-senzor polnega formata

ILCE-9

SEL70200GM

FE 70–200 mm F2,8 GM OSS

SEL70200GM

SEL400F28GM

FE 400 mm F2,8 GM OSS

SEL400F28GM

SEL85F14GM

FE 85 mm F1,4 GM

SEL85F14GM

Kaisa Lappalainen
Alpha Universe

Kaisa Lappalainen

Finska

Moja strast je fotografiranje ogroženih živalskih vrst v njihovem naravnem okolju. Vem, da naslednje generacije morda ne bodo več mogle videti teh živali ali okolja. Zato je še bolj pomembno, da delim z drugimi fotografije našega čudovitega planeta in njegovih različnih okolij.

Prikaz profila


x