Fotografiranje Zemlje ognja in ledu

Iurie Belegurschi

Kmalu potem, ko se je Iurie Belegurschi leta 2006 preselil iz rodne Moldavije na Islandijo, se je zaljubil v to deželo in njene ljudi. Po trinajstih letih je postala njegov dom in kraj, kjer za islandsko turistično agencijo pripravlja fotografske izlete. Naravne lepote Islandije so ga tako navdihnile, da jih je začel fotografirati in te odločitve ni nikoli obžaloval, snemanje krajine, ki se nenehno spreminja, pa je postalo njegov življenjski projekt.

Iurie v neposrednem stiku z arktičnim krogom in njegovima močno spreminjajočima se podnebjem in svetlobo kot fotograf najde številne priložnosti.

iurie belegursch sony alpha 7RIII aurora borealis na obali z veliko snežno gmoto v daljavi

© Iurie Belegurschi | Sony α7R II + FE 16–35 mm f/2,8 GM | 15 s @ f/2,8, ISO 1000

“Podnebje in svetloba vedno močno vplivata na mojo fotografijo,” pojasni, “zato moram vedno spremljati vremenske razmere, da se, kolikor je le mogoče, dobro pripravim ter ob pravem času odpravim na pravo mesto, kjer lahko posnamem najboljše fotografije.”

Svetloba na Islandiji se tudi močno spreminja, tako je na primer v zimskih dneh svetlo le nekaj ur, poleti pa skoraj 24 ur, zato ima Iurie s tem veliko dela.

“Pozimi lahko zunaj ob fotografiranju preživim celo noč,” pravi, “če so razmere ugodne in če je na nebu viden severni sij. Poleti imam ob skoraj celodnevni dnevni svetlobi veliko časa za delo. Ne glede na to pa lahko najboljša svetloba, zlata svetloba, traja nekaj ur okoli polnoči, zato moram pogosto počivati čez dan in snemati celo noč.”

iurie belegurschi sony alpha 7RIII sončni vzhod na obzorju na obali z velikimi ledenimi gmotami, osvetljenimi v ospredju

© Iurie Belegurschi | Sony α7R II + FE 16–35 mm f/2,8 GM | 1/13 s @ f/22, ISO 50

Med delom na prostem v ostrih razmerah mora Iurie poskrbeti tako zase kot tudi za svoje fotoaparate in objektive. Njegova oprema Sony Alpha je nalogi povsem kos.

“Pri starejših modelih fotoaparatov,” pravi, “je mraz hitro vplival na čas delovanja baterije in LCD-zaslona, v fotoaparatu α7R III pa je čas delovanja baterije odličen, poleg tega je ohišje zelo dobro zatesnjeno in tako zaščiteno pred vremenskimi razmerami, zato lahko zunaj na mrzlem fotografiram veliko dlje.”

Vulkanski otok vsako novo sezono rezljajo in klešejo naravni elementi, zato se sčasoma ustvarijo nove krajine v deželi, ki jo Iurie neutrudno fotografira. Prav to je tudi razlog, da je to postal njegov življenjski projekt.

iurie belegursch sony alpha 7RIII sonce kuka izza obzorja in osvetljuje velik gejzir

© Iurie Belegurschi | Sony α7R II + FE 16–35 mm f/2,8 GM | 1/8 s @ f/16, ISO 500

“Vsako leto odkrijejo nove ledene jame, ledeniške reke pa nenehno spreminjajo smer toka,” pravi. “To pomeni, da bom naslednje leto na določenem mestu, ki sem ga že fotografiral kdo ve, kolikokrat, vedno našel novo kompozicijo. Ko se vračam na mesta, ki sem jih že obiskal, vedno znova ugotovim, da so svetloba in vremenske razmere povsem spremenjene, kar me vedno znova navdušuje.”

Odlična svetloba je za krajinsko fotografiranje očitno pomembna, vendar pa Iurie v resnici zasleduje tiste značilnosti krajine, ki bodo pritegnile pozornost gledalcev in jih posrkale v posneti prizor. “Ko lahko združim nekaj, kar privlači pogled, in dobro svetlobo,” pojasni Iurie, “sem s sliko zelo zadovoljen.”

iurie belegurschi sony alpha 7RIII odsev aurore borealis v počasnem potoku s snegom, ki prekriva zemljo

Iurie Belegurschi | Sony α7R II + FE 16–35 mm f/2,8 GM | 30 s @ f/2,8, ISO 1600

Pri snemanju teh prizorov uporablja širokokotne objektive. Trenutno uporablja Sonyjev objektiv G Master 16–35 mm f/2.8. “Pogosto ga uporabim, ko želim objekt v ospredju približati,” pove, “pri čimer močno pretiravam, da naredim nekaj, kar je običajno, zelo zanimivo, poleg tega s tem tudi nekoliko poglobim globino krajinskega prizora.”

Ko najde okolje, ki ga želi posneti, se Iurie posveti iskanju popolne osvetlitve. “Vse moje slike so ročno osvetljene,” pojasni, “pomagam pa si s histogramom v fotoaparatu, ki me vodi. Želim se izogniti obrezovanju svetlih ali osenčenih delov. Dinamični razpon, ki ga ponuja α7R III, je to težavo zame močno ublažil, saj so podrobnosti osvetljenih in osenčenih delov slike fantastične.”

iurie belegurschi sony alpha 7RIII ples aurore borealis nad oddaljenim gorovjem z zeleno obarvanim gejzirjem v ospredju

© Iurie Belegurschi | Sony α7R II + FE 16–35 mm f/2,8 GM | 10 s @ f/2,8, ISO 3200

Ko je prizor posnet je končna faza Iuriejevega ustvarjalnega procesa urejanje, v čemer uživa skoraj tako, kot v fotografiranju na prostem. “To je za fotografa priložnost, ko lahko resnično ustvari svoj slog,” razmišlja. “Ko uredim sliko, jo pogosto nekaj dni pustim, nato pa jo pogledam z drugimi očmi. Neverjetno je, koliko različnih sprememb želim narediti, potem ko se za nekaj časa odmaknem od slike.”

iurie belegurschi sony alpha 7RIII osamljeni fotograf na vrhu gore zakrite z nizkimi oblaki

© Iurie Belegurschi | Sony α7R II | 1/1000 s @ f/8,0, ISO 200

Kaj bi Iurie svetoval tistim, ki želijo obiskati Islandijo? “Predvsem se je treba dobro pripraviti,” poudarja, “in zadeve raziskati. To pomeni, da morate vedeti, kje želite snemati, in vnaprej pripraviti vse, kar je potrebno, da boste naredili posnetke pri najboljši svetlobi. To pomeni veliko dela, vendar vam le to zagotavlja, da boste domov prinesli osupljive posnetke.”

Izdelki, predstavljeni v tem članku

ILCE-7RM3

»α7R III 35 mm objektiv polnega formata in samodejno ostrenje«

ILCE-7RM3

SEL1635GM

FE 16-35mm F2.8 GM

SEL1635GM

Iurie Belegurschi
Alpha Universe

Iurie Belegurschi

Islandija

Pri krajinski fotografiji je ključno, da ste ob pravem času na pravem mestu

Prikaz profila


x