Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe

Prepričajte se na lastne oči

Alin Popescu

“Vsako objavljeno fotografijo poimenujem ‘vzporedni svet’,” pove Alin Popescu, “ker nas ves čas obdaja, le da ga ne vidimo.” To je natančen opis infrardeče svetlobe. V primerjavi z običajnim fotografiranjem z infrardečo svetlobo zajamemo čudne stvari, obrnjene na glavo – mesta, ki, vsaj navidez, obstajajo ob tem, kar vidimo, ampak so nam popolnoma skrita. Vsaj dokler z uporabo ustreznih orodij ne vdremo vanj.

alin popescu sony alpha 6000 posnetek uličnega prizora z modrim kolesom v ospredju v infrardeči svetlobi

© Alin Popescu | Sony α6000 + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/125 s @ f/8,0, ISO 160

K sreči ne potrebujete kakšnega meritvenega laserskega žarka, temveč je vse, kar potrebujete, da bi videli lepoto tega drugega sveta, fotoaparat, pretvorjen za zajemanje slik v infrardeči svetlobi, kar je v Alinovem primeru Sonyjev α6000. Čeprav predelava fotoaparatov za takšno snemanje – ali filtriranje prizora za prikaz le infrardeče svetlobe – v fotografiji ni nič novega, pa se je izkazalo, da Sonyjevo brezzrcalno ohišje, ki ga uporablja Alin, ponuja celo vrsto prednosti.

“Ko sem DSLR-je zamenjal z brezzrcalnimi fotoaparati,” pojasni Alin, “sem takoj začutil, da mi je takšen način dela všeč, najprej sem uporabljal α6000, nato α7s, pa α7R II in zdaj delam s fotoaparatom α9. Ampak tudi ko sem nehal uporabljati vso svojo staro opremo DSLR, sem v bistvu pogrešal ohišje, ki bi ga preuredil za snemanje v infrardeči svetlobi, zato sem se odločil, da bom preuredil svoj mali α6000.”

alin popescu sony alpha 600 posnetek kanala s temnim nebom in puhastimi belimi oblaki v infrardeči svetlobi

© Alin Popescu | Sony α6000 + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/125 s @ f/10, ISO 160

Zakaj se je torej odločil za predelavo opreme, namesto da bi uporabljal filtre? “Predelano ohišje fotoaparata,” pravi, “je najboljši način za snemanje v infrardeči svetlobi. Če fotografiram samo s filtri na objektivu, blokiram veliko svetlobe – tako infrardečo kot tudi vidno svetlobo – ki jo potrebujem za fotografiranje z osvetlitvijo 20 ali 30 sekund in ob uporabi stojala. S predelavo odstranim UV/IR-prepustni filter, ki je običajno nameščen na sprednjem delu senzorja in ga zamenjam s filtrom, ki blokira samo ultravijolično in vidno svetlobo, tako da fotoaparat zaznava infrardečo svetlobo, jaz pa lahko fotografiram kot po navadi.”

Alina je vedno privlačilo fotografiranje stvari, ki druge ne zanimajo. Ko se je pojavil HDR, se je ukvarjal s tem, ampak ko so se vsi drugi tega lotili, je on odnehal, pove med smehom. “Infrardeča svetloba pa je vedno ostajala z mano, ker je tako nenavadna. Seveda večina ljudi pozna čudovite klasične podobe v infrardeči svetlobi, s svetlim listjem in temnim nebom, vendar pa skriva še veliko tega.”

Alin-popescu-sony-alpha-6000-posnetek-palmovih-dreves-v-velikem-rastlinjaku-v-infrardeči svetlobi

© Alin Popescu | Sony α6000 + E PZ 16–50 mm f/3,5–5,6 OSS | 1/60 s @ f/3,5, ISO 640

Kot kaj, sprašujemo. “Kot, kako različni materiali vsak po svoje vplivajo na odsev infrardeče svetlobe,” Alin pojasni, “naj gre za oblačila ali poslikane stavbe … ali pa celo za cvetje. Včasih je na cvetu v infrardeči svetlobi mogoče opaziti vzorce, ki poudarjajo nektar in cvetni prah, kot luči na pristajalni stezi za čebele. To želim prikazati na svojih fotografijah – kako bi bil videti svet z drugimi očmi.”

 

alin popescu sony alpha 6000 posnetek hiše v puščavi z drevesom za njo v infrardeči svetlobi

© Alin Popescu | Sony α6000 + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/160 s @ f/8,0, ISO 100

Tisto, zaradi česar pa je predelan brezzrcalni fotoaparat res izjemen, je realen čas uporabe ‘drugih oči’ prek elektronskega iskala. “To je v bistvu glavna razlika med njim in DSLR-jem,” pove Alin, “ampak je izjemno pomembna. Tisto, kar vidim, je natančno to, kar bom dobil, tako da se lahko odločim, ali je prizor primeren za infrardečo svetlobo ali ne. Vidim, kaj je dobro, ampak tudi tisto, kar se ne bo obneslo, saj je infrardeča svetloba lahko močno odvisna od časa in vremena. Z DSLR-jem gre bolj za naključno izbiro in upanje, da bo uspelo, razen če objekta dobro ne poznam, kar pa je vseeno težko, ker ga ne vidim.”

 

alin popescu sony alpha 6000 posnetek majhne stavbe sredi polja v infrardeči svetlobi

© Alin Popescu | Sony α6000 + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/400 s @ f/8,0, ISO 100

Glede na čas in vreme je s fotografijo v infrardeči svetlobi povezana še ena lastnost, ki je obrnjena na glavo – najboljši čas za fotografiranje popolno nasprotje tistega, kar velja za normalno fotografijo. “Tako kot v običajni fotografiji je tudi za fotografijo v infrardeči svetlobi glavni vir svetlobe sonce,” pojasni, “ampak če je oblačno ali je sonce že nizko, ni mogoče narediti dobrih posnetkov, zato je treba poiskati druge rešitve.”

alin popescu sony alpha 6000 posnetek dreves ob jezeru v infrardeči svetlobi

© Alin Popescu | Sony α6000 + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/320 s @ f/8,0, ISO 100

Alin dodaja: “Seveda je običajno razmišljanje, da sredi dneva svetloba ni prava, ker je sonce previsoko in je preveč kontrasta, ampak ravno takrat jaz fotografiram ter ujamem te čudovite odseve infrardeče svetlobe. To je povsem v nasprotju z običajnim predvidevanjem fotografa, ampak tako delam.”

“Odlično pri tem pa je,” Alin zaključi, “da lahko fotografiram dlje. Tako na svojih poteh v času zlate ure uporabljam normalen fotoaparat, ko pa je sonce višje, ga zamenjam s predelanim ohišjem za infrardečo svetlobo.”

alin popescu sony alpha 6000 posnetek pastirja, ki vodi ovce, pred leseno stajo v infrardeči svetlobi

© Alin Popescu | Sony α6000 + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/60 s @ f/10, ISO 100

Prednosti brezzrcalnega fotoaparata so tukaj spet v ospredju – manjši in lažji je od DSLR-jev. “Pri uporabi brezzrcalnega fotoaparata, kot je α6000, za delo z infrardečo svetlobo morate imeti pri sebi le to majhno ohišje; morda ga ne uporabljate pogosto, ampak če opazite prizor, ki bi bil lahko videti čudovit, je fotoaparat vedno pri roki.”

 

* Ne spreglejte, da predelave fotoaparata za delo v infrardeči svetlobi ne zagotavlja Sony niti njegovi pooblaščeni servisi. Sony ne priporoča spreminjanja strojne opreme, zato so takšne spremembe izvedene na lastno odgovornost.

Predstavljeni izdelki

ILCE-6000

Alpha 6000 serije E s senzorjem APS-C

ILCE-6000

SEL1635Z

16–35 mm Vario-Tessar T* FE F4 ZA OSS

SEL1635Z

SELP1650

E PZ 16–50 mm F3,5–5,6 OSS

SELP1650

Sorodni članki


x