Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe
Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe
Fotografija hrane pod žarometi 

Pablo Gil 

Dosvetlitvene luči, robne luči, snopi, mrežne črte, zastave, reflektorji – to je le nekaj dejavnikov, o katerih morajo fotografi hrane razmisliti, ko se pripravljajo na posnetek. Tako kot kuhanje je tudi snemanje jedi resnično zelo komplicirana umetnost.

Ampak, kaj pa, če ne bi bila tako kompleksno? Kaj če bi pozabili na vse to in uporabili samo eno luč? In kaj če bi s krogom, ki ga ustvari ta en žaromet, nadomestili krožnik? To je zamisel, ki se skriva za zadnjim projektom fotografa hrane, Pabla Gila, ki ga je posnel z zaupanja vrednima Sonyjevima fotoaparatoma α7R III in α7R IV.

 

pablo gil sony alpha 7RM4 pomarančni žele, osvetljen z izrazito močno svetlobo, ki ustvarja dolge sence

© Pablo Gil | Sony α7R IV + FE 100 mm f/2,8 STF GM OSS | 1/250 s @ f/8,0, ISO 100

“Vse to me je spodbudilo k iskanju novih načinov osvetlitve hrane in kompozicije v zvezi z njo, vendar v minimalističnem slogu,” pojasni Pablo. “Na tej poti sem vire svetlobe zmanjšal do absolutnega minimuma, se odrekel klasične mehke osvetlitve in se začel poigravati z močnimi usmerjenimi lučmi. Odvisno od postavitve luči lahko opazimo izredno zanimive teksture in jasne učinke. Tako razkrijem več lastnosti objekta, na primer fino zapečenost zelenjave ali teksturo odlično pripravljenega kosa mesa, kakršen je na tej sliki.”

 

pablo gil sony alpha 7RM3 sočen kos mesa in sladka koruza, natančno razporejena na belem krožniku

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 90 mm f/2,8 Macro G OSS | 1/250 s @ f/5,6, ISO 50

Na sliki brez kompleksne osvetlitve je v središču pozornosti hrana kot umetniško delo, skulptura, ki jo je ustvaril kuharski mojster. “Z vizualnega stališča nismo želeli, da bi s hrano tekmoval katerikoli drug element, niti krožnik,” pove. “V tem smislu se je porodila zamisel, da bi z dejansko svetlobo oblikovali podobo krožnika, mislim, da je ta slika popoln primer hrane, ki je tako nedvoumno postala glavna junakinja na odru.”

pablo gil sony alpha 7RM3 rakov čips, okrašen z želejem in koščki čilija, bogato osvetljen na belem krožniku

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 100 mm f/2,8 STF GM OSS | 1/250 s @ f/16, ISO 100

“Uporabili smo krožno belo luč z malce mehkimi robovi,” nadaljuje, “projicirano kot gledališki žaromet in pridobljeno s pomočjo bliskavice Profoto B10 ter snopa s satasto strukturo mreže. Takšne vrste stvaritev, pogosto s kuharskimi mojstri, ki se ponašajo z Michelinovimi zvezdicami, so same po sebi umetniško delo. Obdelava je izjemno ekskluzivna in prilagojena vsakemu kosu posebej, po sestavi, kompoziciji ter barvah.”

pablo gil sony alpha 7RM3 testenine s paradižnikom na koruzni posteljici, nameščeni na odsevni krožnik in osvetljene z žarometom

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 90 mm f/2,8 Macro G OSS | 1/250 s @ f/5,6, ISO 50

Osvetlitev je še posebej pomembna pri zajemanju fotografij hrane. Način osvetlitve slik, ki ga uporabi Pablo, lahko popolnoma spremeni videz slike in občutek, ki ga vzbuja. “Svetloba poskrbi za osrednjo temo pripovedi. Sporoča, kakšno je razpoloženje in razkriva tisto, kar želimo pokazati, skrije pa skrivnosti,” odkrito pove Pablo. “To je nedvomno najmočnejše orožje skupaj z barvami in nam omogoča, da pripovedujemo zgodbe z eno samo fotografijo.”

pablo gil sony alpha 7RM3 tri koruzne tortilje z mletim mesom na črnem odsevnem krožniku

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 100 mm f/2,8 STF GM OSS | 1/250 s @ f/16, ISO 200

Pablo je Sonyjeva fotoaparata α7R III in α7R IV uporabil za ta projekt v prvi vrsti zaradi njunih senzorjev. Ker je fotografiral za komercialne potrebe, kjer je treba predstaviti kar največ podrobnosti, je s senzorjema z ločljivostma 42.2 in 61 milijonov slikovnih pik dobil vso potrebno ločljivost, čeprav ne gre le za število slikovnih pik. “Rad imam ločljivost in barve in z visokoločljivostnimi senzorji BSI lahko snemam z večjim dinamičnim razponom in ostrino. Podrobnosti osvetljenih in osenčenih delov na tej sliki na primer so neverjetne.”

Z ohišji fotoaparatov uporablja niz objektivov, vendar ima Pablo dva posebna favorita:

“Sonyjev objektiv G Master OSS FE 100 mm f/2,8 se ponaša s skoraj čarobno gladkim ostrenjem,” navdušeno pove, “Smooth Transition Focus (STF) namreč ustvari zameglitev ozadja, ki se čudovito in organsko razblini; tega ne omogoča skoraj noben drug objektiv.” Potem je tu Sonyjev objektiv G Macro FE 90 mm f/2,8. “Fantastičen je,” pove Pablo, “z njim lahko naredim ekstremne bližinske posnetke in ustvarim slike, ki so ostrejše od marsikaterega noža kuharskega mojstra.”

pablo gil sony alpha 7RM3 kroglica limoninega sorbeta na vrhu belega plastičnega pokrova

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 100 mm f/2,8 STF GM OSS | 1/60 s @ f/16, ISO 200

Po zaslugi družabnih medijev je fotografija hrane postala zelo priljubljena, zato je morda težko ustvariti resnično originalne slike, ki bi izstopale od vse pogostejših običajnih rustikalnih slik s plosko razpostavljenimi elementi slike.

“Moj najboljši nasvet, ki sicer velja za vse vrste poslov, je, da presežete omejitve in vnaprej postavljena pravila, ki so pogosto omejujoča,” svetuje Pablo. “Preprosto se zabavajte ob igri s svetlobo in svojimi fotoaparati. Z raziskovanjem raznovrstnih nastavitev in poigravanjem s kompozicijami ter smerjo svetlobe prebudimo svoje nagone in okrepimo svojo intuicijo. In nato,” se nasmehne, “smo pogosto zelo prijetno presenečeni.” 

Predstavljeni izdelki
ILCE-7RM4
α7R IV

ILCE-7RM4

ILCE-7RM3
α7R III

ILCE-7RM3

SEL100F28GM
FE 100mm F2.8 STF GM OSS

SEL100F28GM

SEL90M28G

FE 90 mm F2,8 Macro G OSS

SEL90M28G

Sorodni članki
Pablo Gil
svet alpha

Pablo Gil

Španija

Slika nikoli ne laže, moja pa morda le

Prikaz profila


x