Pripovedovalec zgodb

Amedeo Novelli

Fotografija je umetnost sporočanja. Predstavlja potovanje zamisli od fotografa do opazovalca v svoji najčistejši obliki. Zamisel je lahko kompleksna ali preprosta, umetniška, dokumentarna ali komercialna – kako jasno je ta zamisel predstavljena občinstvu, pa je v celoti odvisno od spretnosti fotografa.

amedeo novelli sony alpha 7RII moški skoči čez tlakovce v zrak

© Amedeo Novelli | Sony α7R II + 55 mm f/1,8 ZA | 1/800 s @ f/2,0, ISO 400

Tega se Amedeo Novelli zelo dobro zaveda, še posebej iz izkušenj, ki jih je pridobil kot fotografski novinar. Fotoaparati in objektivi Sony Alpha mu omogočajo, da ta znanja uokviri v svoje komercialne in modne fotografije, s katerimi ustvarja jasna in poglobljena sporočila za svoje stranke.

“Ko ustvarjam komercialne fotografije, svojim strankam pomagam sporočati njihove vrednote skozi fotografije in to obožujem; najboljši del moje službe je združevanje fotografske vizije z blagovno znamko in kampanjo.”

amedeo novelli sony alpha 7RII moški, ki hodi proti fotografu na mostu

© Amedeo Novelli | Sony α7R II + 55 mm f/1,8 ZA | 1/2500 s @ f/1,8, ISO 200

Med Amedeom in stranko je vedno vmesni člen; agencija, ki ureja projektne smernice, “od katerih ni mogoče odstopati. To je vedno začetna točka vsakega predprodukcijskega sestanka, ki je obenem tudi temelj za nadaljnje izražanje fotografove ustvarjalnosti.”

amedeo novelli sony alpha 9 dekle visi na košarkarskem obroču iz neonskih luči

© Amedeo Novelli | Sony α9 + 35 mm f/1,4 ZA| 1/160 s @ f/4,5, ISO 200

Amedeove komercialne fotografije temeljijo na različnih vplivih, ki mu pomagajo kot pripovedovalcu zgodb s podobami – sporočevalcu zamisli. Njegov dedek je bil pomorski inženir. Med potovanjem po svetu je ustvaril več tisoč diapozitivov fotografij, ki jih je zapustil Amedeu, “skupaj s svojim fotoaparatom Rolleiflex in, seveda, strastjo do fotografiranja.”

Svojo fotografsko pot je začel po naključju, ko se je kot študent z nahrbtnikom na rami odpravil na potovanje po Jugovzhodni Aziji in je svojo dogodivščino financiral s prodajo fotografij različnim revijam.

“Fotografsko novinarstvo,” razloži Amedeo, “me je naučilo, da se moram na vsak projekt ustrezno pripraviti. Te priprave ne vključujejo le vizualnih raziskav in zamisli, obenem so tudi nujne za poznavanje zgodb, ljudi in blagovnih znamk, s katerimi ustvarjam.” Pri komercialnih fotografijah, pravi, to pomeni poznavanje vrednot izdelkov, in ugotavljanje, kako te vrednote prikazati na sliki.

amedeo novelli sony alpha 9 dekle, ki stoji pred angelskimi krili iz neonskih luči

© Amedeo Novelli | Sony α9 + 24 mm f/1,4 GM | 1/160 s @ f/3,2, ISO 200

Amedeo pravi tudi, da dodajanje lastnega vpliva pri projektu, naj bo to podzavestno ali namerno, “pomeni, da vsak fotograf svojevrstno zaznamuje fotografijo in tako ustvari edinstveno verzijo. Sem mnenja, da je najpomembnejše združiti kulturo, tehnično usposabljanje in izkušnje. V fotografije na primer vključim svojo strast do novinarstva in sporočanja informacij ter elemente osebnih projektov družbene in ulične fotografije.”

amedeo novelli sony alpha 7RII posnetek moškega, ki gleda navzgor, in njegov odsev v oknu s ptičje perspektive

© Amedeo Novelli | Sony α7R II + 55 mm f/1,8 ZA | 1/3200 s @ f/1,8, ISO 200

Pri delu s komercialnimi modnimi postavitvami Amedeo pravi, da je najpomembnejše “ustvariti povezavo med izdelkom in občinstvom, torej osebami, katerim je ta izdelek namenjen, in v njih priklicati pozitivna čustva.” Zanj to pogosto pomeni dodajanje konteksta slikam in jih s tem narediti pristnejše, zato se ne osredotoča zgolj na modele, temveč tudi na okolja, v katera so modeli umeščeni, in na njihova življenja.

amedeo novelli sony alpha 7RII moški, ki stoji na opečnati ulici in iz strani gleda fotografa

© Amedeo Novelli | Sony α7R II + 55 mm f/1,8 ZA | 1/1600 s @ f/1,8, ISO 50

“Izkušnje s področja ulične fotografije in reportaže je moč opaziti v mojih komercialnih fotografijah, ki jih redko ustvarjam v studiu. Običajno jih zajemam v trgovinah, domovih ali pisarnah in ne neposredno na ulicah. Moj cilj je umestiti modele in izdelke v realni kontekst – rezultat je še toliko boljši, če lahko obenem povem še njihovo zgodbo.”

amedeo novell sony alpha 9 dekle v roza puloverju s kapuco stoji pred prodajalnim pultom

© Amedeo Novelli | Sony α9 + 24 mm f/1,4 GM | 1/160 s @ f/5,0, ISO 200

Amadeo se poigrava s svojimi izkušnjami novinarskega fotografiranja, fotografskim pohajkovanjem po ulicah in obravnavanjem družbeno-dokumentarnih tem v svojih modnih in komercialnih fotografijah ter pri tem uporablja širokokotne objektive, “zlasti objektive FE 16–35 mm f/4 ZA OSS, FE 24 mm f/1,4 GM in FE 35 mm f/1,4 ZA, ki mi omogočajo, da umestim objekt v kontekst in prikažem okolje, ki ga obdaja.” Med njegovo opremo lahko najdemo tudi bolj klasične portretne objektive, kot sta FE 55 mm f/1,8 ZA in FE 85 mm f/1,4 GM.

Njemu najbližja pa sta fotoaparata, s katerima lahko združi vse vplive in ustvari zgodbo; to sta njegova α9 in α7R III. Zakaj se je torej pri svojem delu odločil za brezzrcalne fotoaparate? Amedeo razloži, da je bil velik dejavnik prav kakovost.

amedeo novelli sony alpha 7RII moški stoji na zaboju in gleda navzdol v tla

© Amedeo Novelli | Sony α7R II + 55 mm f/1,8 ZA | 1/1250 s @ f/1,8, ISO 50

“Visokokakovostne datoteke, ki jih zagotavljajo Sonyjevi senzorji, in majhne velikosti fotoaparatov omogočajo, da smo med fotografiranjem objektov lahko diskretnejši in mobilnejši, mene pa je nemudoma prepričala zamisel o brezzrcalnem sistemu. Zamisel, da lahko končno v danem trenutku v elektronskem iskalu vidim rezultat svoje izbire zaslonke in zaklopa, je fantastična. Ta pristop mi je pri srcu že odkar sem prvič uporabila Sonyjev fotoaparat NEX 3, ko pa sta na tržišče prišla fotoaparata RX-1 in α7, sem fotoaparate SLR dokončno postavila v kot.”

Izdelki, predstavljeni v tem članku

ILCE-9

Brezzrcalni fotoaparat polnega formata α9 s skladnim CMOS-senzorjem

ILCE-9

ILCE-7RM2

α7R II s senzorjem polnega formata z osvetlitvijo ozadja

ILCE-7RM2

SEL24F14GM

FE 24mm F1.4 GM

SEL24F14GM

SEL35F14Z

FE 35 mm f/1,4 ZA

SEL35F14Z

SEL55F18Z

Sonnar T* FE 55 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

Amedeo Novelli
Alpha Universe

Amedeo Novelli

Italija

Moje raziskovanje s fotografijo se na koncu vedno konča pri človeku. Če bi moral svoje fotografiranje definirati, bi najverjetneje uporabil izraz "socialno", vendar v zelo širokem pomenu te besede. Zanima me vse, ker je povezano z ljudmi, od njihovih čustev do odnosa do okolja. Odločil sem se za brezzrcalni sistem, ker sem lahko hkrati diskretnejši in odzivnejši pri lovu na čustva, ki jih želim izraziti s svojo fotografijo. Lovim svetlobo. S svetlobo se navadno spremeni v čarobno. – Trent Parke

Prikaz profila


x