ZDAJ lahko fotografirate športne prizore z brezzrcalnim fotoaparatom

Yonathan Kellerman

Včasih so govorili, da brez brezzrcalnega fotoaparata ni mogoče narediti športnega posnetka. Vendarle pa je fotograf Yonathan Kellerman le eden od mnogih fotografov, ki se mu je s prehodom s fotoparata DSLR na Sony A9 spremenil način zajemanja slik.

“Sony je pravila za fotografijo napisal na novo.”

Yonathan Kellerman

© Yonathan Kellerman | Sony α9 + 100–400mm f/4,5-5,6| 1/40 s @ f/6,3, ISO 100

TEST

Za Yonathana je ‘gibanje nekaj, kar pusti izjemno močan vtis’ – naj gre za umetniško izražanje baletnikov, odločenost šprinterjev, ki prečkajo ciljno črto, ali preprosto za opazovanje začudenih obrazov v množici ljudi ob zmagi najboljšega v športnem tekmovanju. Šport ponuja fotografu krasno raznoliko igrišče, vendar potrebuje pravo fotografsko opremo, s katero ne bo zamudil nobenega trenutka, ‘ki se zgodi enkrat v življenju’ športnika. Kanadski fotograf je dolga leta uporabljal DSLR, zato prehod na brezzrcalni fotoaparat ni bila lahka odločitev.

"V preteklosti sploh nisem razmišljal o tem, da bi zamenjal DSLR z brezzrcalnim fotoaparatom, saj me je pri tem vedno najbolj ovirala zmogljivost samodejnega ostrenja. S Sonyjevim α9 se je to spremenilo.”

Fotoaparat α9 se ponaša s 693 točkami, razporejenimi po območju senzorja, sledenjem samodejnega ostrenja in s hitrostjo fotografiranja 20 sličic/s, zato imajo fotografi potrebno svobodo za ustvarjanje lastnih slik na njim lasten način.

Yonathan Kellerman

© Yonathan Kellerman | Sony α9 + 100–400 mm f/4,5–5,6| 1/2500 s @ f/5,6, ISO 1250

“V zvezi s samodejnim ostrenjem, ki ga ponuja α9, je ena lastnost, ki je resnično spremenila moj način dela. Točke samodejnega ostrenja v fotoaparatu α9 so porazdeljene po celotnem okvirju slike in niso omejene le na sredino, kot so pri fotoaparatu DSLR. Objekt je tako lahko pomaknjen bolj proti robu okvirja, saj bo še vedno popolnoma izostren. To pa pomeni, da manj kadriram. Zdaj svojih posnetkov v postprodukciji ne obrezujem, kakor sem pogosto počel v preteklosti.”

Športnik je lahko umeščen bolj proti robu okvirja, tako da imajo na primer časopisni uredniki nad sliko dovolj prostora za naslov.

Yonathan Kellerman

© Yonathan Kellerman | Sony α9 + 100–400 mm f/4,5–5,6| 1/1000 s @ f/5,6, ISO 6400

Vsi fotografi se pri zajemanju ključnih trenutkov zanašajo na svoj fotoaparat z vso opremo in Yonathan ni pri tem nobena izjema. Senzor polnega formata s 24,2 milijona slikovnih pik fotoaparata α9 mora zagotoviti potrebno kakovost slik, pri čemer mora fotograf včasih poseči po njegovih skrajnih zmogljivostih.

Yonathana trenutno najbolj zanima fotografiranje plesa s svojevrstnimi izzivi, ki so v veliki meri povezani z zahtevnimi svetlobnimi pogoji.

“V osnovi mi zadostuje ISO 6400, saj imam dovolj manevrskega prostora za moje druge nastavitve, kar za α9 ni nobena težava. Pri snemanju baletne predstave so nekatera dejanja močno osvetljena, velikokrat pa je kakšno izjemno zatemnjeno, kar naj bi vzbudilo občutek pravljičnosti. To je najtežje posneti. Takrat bi uporabil ISO do vrednosti 12.800’”

Yonathan Kellerman

© Yonathan Kellerman | Sony α9 + 70–200 mm f/2,8| 1/400 s @ f/2,8, ISO 10000

V športu smo navajeni velikih teleobjektivov, ampak Yonathan poudarja, da ni vedno tako.

“Tudi za fotografiranje plesa uporabljam širši 16–35-milimetrski objektiv z f/4, saj sta pri delu v operni hiši postavitev in scena del predstave, zato je širokokotni objektiv pomemben dodatek. Enako velja za fotografiranje športnih dogodkov – ko želim, da je pri fotografiranju športnikov od blizu v ozadju viden stadion, pogosto uporabim široki kot. Vse je del večje slike.”

Yonathan Kellerman

© Yonathan Kellerman | Sony α9 + 100–400 mm f/4,5–5,6| 1/800 s @ f/5,6, ISO 2500

Dodatna prednost je tih zaklop fotoaparata α9, kar pomeni, da fotografi lahko snemajo tam, kjer bi bil DSLR enostavno preglasen. Ko golfist zamahne s palico, lahko fotografi brez strahu snemajo pri 20 sličicah na sekundo.

“Akciji se bom še malo bolj približal, saj me ne bodo ne slišali ne videli. Prepričan sem, da bodo v prihodnosti od fotografov zahtevali uporabo tišjih fotoaparatov, še posebej na teniških igriščih, kakor to že počnejo pri golfu.”

Izdelki, predstavljeni v tem članku

ILCE-9

Brezzrcalni fotoaparat polnega formata α9 s skladnim CMOS-senzorjem

SEL70200GM

FE 70–200 mm F2,8 GM OSS

SEL28F20 / SEL28F20FEC / SEL28F20UWC

Super teleobjektiv z zoomom FE 100–400 mm G Master

Yonathan Kellerman
Alpha Universe

Yonathan Kellerman

Francija

Približno vsakih deset let se v fotografiji zgodi revolucija. Prepričan sem, da je zadnjo revolucijo spodbudil vzpon Sonyjevih brezzrcalnih fotoaparatov polnega formata.

Prikaz profila


x