Skoči na vsebino



G Master

Intervju z inženirji

Sonyjevi inženirji govorijo o konceptu objektivov serije G Master, ki so rezultat tehnološke inovacije in neprekosljive optične zasnove.

Vizija, povezana s serijo G Master

G Master je nova znamka z jasno vizijo, povezano s fotoaparati v prihodnosti, ki sledi vrhunski kakovosti visoke ločljivosti in učinka zameglitve ozadja 

Načrtovanje izdelka

Akira Shiraishi

Akira Shiraishi

Shiraishi:

Ko smo leta 2013 predstavili serijo α7, so bili v ospredju objektivi z zoomom F4 in dokaj majhni najboljši objektivi, ki so temeljili na majhni velikosti in visoki zmogljivosti. Veliko kupcev je zahtevalo objektive z zoomom F2,8 in najboljše objektive F1,4.

Razvoj ohišij za fotoaparate se je medtem nadaljeval – serijo α7R, z ločljivostjo približno 36,4 milijona slikovnih pik, je nasledila serija α7R II s približno 42,4 milijona slikovnih pik in 5-osno stabilizacijo slik.

Razvoj tehnologije slikovnega senzorja se nadaljuje, zato so visoke ločljivosti vedno pomembnejša univerzalna vrednost. Zameglitev ozadja z objektivom je druga takšna vrednost in povpraševanje po obeh se ne bo ustavilo. Zato smo – ob razvoju objektiva z zoomom z veliko zaslonko F2,8 in najboljšimi objektivi F1,4 – predstavili blagovno znamko, kjer sta v ospredju učinkovita kombinacija visoke ločljivosti in učinki zameglitve ozadja.

Sony pozna prihodnost slikovnih senzorjev, zato bo ta objektiv nepogrešljiv v luči nenehnega razvoja zmogljivosti fotoaparatov 

V okviru nove blagovne znamke G Master smo razvili te tri izdelke: standardni objektiv z zoomom FE 24–70 mm F2,8 GM z doseganjem ločljivosti razreda najboljših objektivov pri kateri koli goriščni razdalji, portretni objektiv FE 85 mm F1,4 GM, ki blesti pri upodabljanju od največje ostrine do zamegljenega ozadja, in teleobjektiv z zoomom FE 70–200 mm F2,8 GM OSS, ki je namenjen zajemanju z močno ločljivostjo v telefoto območju in učinku zameglitve ozadja v spektru portretov.

Ti objektivi vključujejo različne inovativne tehnologije, vključno z našimi nedavno razvitimi elementi objektiva XA (izjemno asferični). Sony je vodilni proizvajalec slikovnih senzorjev z jasno vizijo razvoja slikovnih senzorjev v prihodnosti. Prepričan sem, da bo serija G Master predvidevala ta napredek in ponudila objektive, ki bodo še dolgo nepogrešljivi.

Objektivi serije G Master

Vrhunski asferični objektivi

Masanori Kishi

Serija G Master ne bi bila mogoča brez teh ključnih elementov

Namestnik generalnega direktorja – oddelek za mehansko zasnovo objektivov

Masanori Kishi

Kishi:

Ko smo razvijali serijo G Master, smo prilagodili element objektiva XA (izjemno asferični) z natančnostjo površine 0,01 mikrona. Takoj je treba reči, da je proizvodnja asferičnih objektivov izjemno zahtevna, vendar smo kljub temu sprejeli izziv in se vprašali, kako močno lahko natančnost površine še izboljšamo.

Pravzaprav smo v času, ko smo razvijali to tehnologijo, sodelovali z inženirji v proizvodnem obratu, ki pripada podjetju Sony Global Manufacturing & Operations Corporation v prefekturi Aichi na Japonskem, kjer uporabljajo tehnologijo za izdelavo asferičnih objektivov. Po tem, ko smo od začetka do konca pregledali vsak posamezni proces izdelave, smo uvedli nov proces.

Prepričan sem, da so objektivi XA, ki smo jih končno le lahko izdelali, najvišje kakovosti na svetu. Mislim, da smo takšno visoko stopnjo odličnosti objektivov dosegli na osnovi Sonyjeve edinstvene tehnologije in razvoja izdelka v tesnem sodelovanju s proizvodnim obratom.

Natančnost površine običajnih objektivov
NATANČNOST POVRŠINE OBIČAJNIH OBJEKTIVOV
Natančnost površine objektivov XA
NATANČNOST POVRŠINE OBJEKTIVOV XA (0,01 MIKRONA)
Visokozmogljiv asferični objektiv

Objektiv XA (izjemno asferičen) kar najbolj izboljša zmogljivost drugih elementov objektiva za doseganje visoke ločljivosti in naravnega učinka zameglitve ozadja

Pri snovanju objektivov običajno ne zagotovimo enake stopnje učinkovitosti in občutljivosti za vse elemente objektiva; namesto tega zasnovo optimalno prilagodimo tako, da vsakemu elementu objektiva dodelimo vlogo. Podobno velja za serijo G Master – zaradi elementa objektiva XA z visoko stopnjo natančnosti površine lahko zagotovimo lastnosti, kot sta občutljivost in zmogljivost izravnave odstopanj. Rezultat tega je objektiv, ki v celoti ponuja višjo ločljivost kot v preteklosti. 

Serija G Master lahko zagotovi oboje – ločljivost iz sredine do voglov slike in zelo naravno zameglitev ozadja – zato, ker smo lahko ustvarili elemente objektiva XA z izjemno natančnostjo površine, ki je visokih 0,01 mikrona. Ne pretiravamo, ko trdimo, da serije G Master ne bi bilo brez razvoja elementov objektiva XA.

Visoka ločljivost in zameglitev ozadja

Ustvarjanje bolj učinkovite kombinacije nasprotujočih si elementov s frekvenco 50 parov črt na milimeter, ki je osnova za MTF

Masanori Kishi

Kishi:

Ker sta visoka ločljivost in lepa zameglitev ozadja sami po sebi v nasprotju, ju je zelo težko združiti v končno obliko. Glede ločljivosti smo za osnovo zasnove prevzeli MTF1 s prostorsko frekvenco 50 parov črt na milimeter, kar je najbolj zahteven standard doslej.

Višja prostorska frekvenca pomeni, da objektiv lahko bolje obdela majhne spremembe v kontrastu. Da bi dosegli ta cilj, smo popolnoma odstranili več optičnih odstopanj, kot so barvna odstopanja in neenakomernost v fazi zasnove. Da bi odstranili odstopanja v vogalih slike, smo posebej ponovili številne simulacije, pri čemer smo postopoma odstranili odstopanja, dokler nismo dosegli končne optične zasnove. 

Seveda zgolj višja prostorska frekvenca ni jamstvo za dober objektiv, saj so lahko na voljo tudi številne nizke frekvence, odvisno od objekta fotografiranja. Navsezadnje je cilj fotografija, ki je videti dobro, ko jo gledate, zato je pomembno doseči zasnovo z dobro uravnoteženostjo nizkih in visokih frekvenc.

Ko v fazi zasnove objektiva izboljšujemo ločljivost, je treba nenehno preverjati zameglitev ozadja. To naredimo s simulacijo zatemnitve ozadja, s čimer se prepričamo, da se z izboljševanjem značilnosti MTF ne slabša zameglitev ozadja. 

Vendar je zameglitev z objektivom močno zapletena tema, pri čemer obstaja nekaj različnih zameglitev. Zameglitev spredaj in zadaj ali pa zameglitev z majhnim ali velikim obsegom. Ker je vrsta zameglitve ozadja odvisna tudi od goriščne razdalje, je ni mogoče oceniti zgolj s simulacijo. 

Simulacija zameglitve ozadja mora biti vešče integrirana, kar omogočajo Sonyjeve dolgoletne izkušnje in znanje. Tako nenehno raziskujemo učinke zameglitve ozadja, ki bodo všeč kupcem.

Slike s simulacijo zameglitve ozadja

Slike s simulacijo zameglitve ozadja

Krožna zaslonka z 11 lopaticami

Shiraishi:

Optična zasnova vključuje nekaj elementov, ki vplivajo na učinek zameglitve ozadja, ki pa se jim je v fazi optične zasnove težko v celoti izogniti. V končnem izdelku bodo skoraj gotovo prisotne posamezne razlike, zato objektive serije G Master v proizvodnem postopku drugega za drugim preverimo in prilagodimo, tako da pred odpremo zagotavljajo idealen učinek zameglitve ozadja. 

Za izvedbo takšnih prilagoditev je treba na primer pripraviti novo opremo, ki omogoča prilagajanje, ter prilagoditveni mehanizem vključiti v sam objektiv. Za izvedbo tega koraka v postopku obdelave so potrebni vnaprejšnji mehanizmi. Če pa takšen učinek zameglitve ozadja prilagodimo, lahko pripravimo vrhunske objektive, zato menim, da lahko s takšnim pristopom in pogumom pomembno prispevamo k razumevanju serije G Master.    

Objektiva FE 85 mm F1,4 GM in FE 70–200 mm F2,8 GM OSS prvič uporabljata krožno zaslonko z 11 lopaticami v objektivu α . Razvoj trenutne zaslonke z 11 lopaticami temelji tudi na potrebi, da oblika zameglitve ozadja ostane kar najbolj okrogla ob nastavitvah, ki vključujejo veliko zaslonko. Dodatna prednost vse večjega števila lopatic je tudi, da omogoča bolj kompaktno obliko za enote zaslonk z velikim premerom zaslonke.

Objektive drugega za drugim posebej prilagodimo v proizvodnem procesu, da zagotovimo idealen učinek zameglitve ozadja

Učinek zameglitve ozadja z zaslonko z 11 lopaticami

Učinek zameglitve ozadja z zaslonko z 11 lopaticami

Učinek zameglitve ozadja z zaslonko s 7 lopaticami

Učinek zameglitve ozadja z zaslonko s 7 lopaticami

Inovativen pogonski mehanizem

Ločljivost in učinek zameglitve ozadja sta optimizirana z optično zasnovo in nato preizkušena s Sonyjevo tehnologijo sprožilnikov 

Obročkast pogon SSM in linearni motor

Kishi:

Tudi če je doseženo ravnovesje med visoko ločljivostjo in učinkom zameglitve ozadja in je na najvišji stopnji zmogljivosti, pa te zmogljivosti ni mogoče izkusiti brez enake natančnosti ostrenja. Vrhunska natančnost je bila zato potrebna tudi tukaj. Da bi dosegli kar največjo zmogljivost objektiva, smo – med tem ko so snovalci optike izpopolnjevali zmogljivost do skrajnih meja – serijo G Master opremili z neverjetnimi zmogljivostmi ostrenja. Združili smo Sonyjeve inovativne sprožilnike, razvite s Sonyjevo tehnologijo, z mehanizmi, optimiziranimi za optične značilnosti posameznega objektiva. 

Pri objektivu FE 70–200 mm F2,8 GM OSS smo se s težo objektiva spopadli tako, da smo skupino ostrenja, ki je običajno v enem delu, razdelili v dve ločeni skupini. Tako smo porazdelili težo. Kombinacija skupin ostrenja z neodvisnimi sprožilniki in neodvisnim nadzorom sprožilnikov objektivu zagotavlja bolj tekoče ostrenje ne le za fotografije, temveč tudi za snemanje videoposnetkov. Razdelitev skupine ostrenja ustvari tudi lebdečo strukturo, s katero učinkovito popravite različna odstopanja pri vseh razdaljah. Zaradi lebdeče strukture, ki zagotavlja popolnoma neodvisen nadzor, tudi prilagodite položaj vsakega posameznega elementa objektiva in drugega za drugim postavite v idealen položaj na način, ki ga tipična lebdeča struktura ne omogoča, zaradi česar tudi ni mogoče kar najbolj izkoristiti privzetih zmogljivosti objektivov.

1. Obročkast pogon SSM     2. Linearni motor

Inovativna tehnologija sprožilnikov omogoča popolnoma drugačen slog fotografiranja

Objektiva FE 85 mm F1,4 GM in FE 70–200 mm F2,8 GM OSS sta opremljena z obročkastim pogonom SSM nove generacije, kar optimizira obročkaste pogone SSM v objektivih serije A za kontrastni sistem samodejnega ostrenja v brezzrcalnih fotoaparatih z izmenljivimi objektivi. Brezzrcalni fotoaparati z izmenljivimi objektivi s kontrastnim sistemom samodejnega ostrenja za ostrenje potrebujejo majhen pogon z izmeničnim delovanjem, zato je gladko vrtenje nujno.

Bolj gladko vrtenje obročkastega pogona SSM omogoča kombinacija s krogličnimi ležaji, kar je prvič. Objektiv FE 85 mm F1,4 GM vključuje senzorja položaja, ki zaznavata in nadzirata leče za ostrenje. Odličen obročkast pogon SSM, senzorja za položaj in napredni algoritem pogona omogočajo nadzor položaja leč na ravni 1mikrona, zato je samodejno ostrenje izjemno natančno.

Obročkast pogon s supersoničnim motorjem (SSM)
Masanori Kishi

Kishi:

Resnično si želim, da bi ljudje preizkusili funkcijo »samodejnega ostrenja oči« za izostritev oči skupaj z objektivom FE 85 mm F1,4 GM in s serijo α7, kajti ko jo bodo preizkusili, verjamem, da se bodo tudi sami prepričali, kako izjemno natančno ostrenje zagotavlja ta objektiv. Z običajnimi objektivi 85 mm F1,4 je bilo zaradi plitkosti globinske ostrine včasih težko popolnoma izostriti oči s samodejnim ostrenjem. 

Številni profesionalci za potrebe natančnega ostrenja z objektivi 85 mm F1,4 uporabljajo ročno ostrenje, zato menim, da je naravnost odlično, ker smo lahko poenostavili doseganje takšne ravni natančnosti s samodejnim ostrenjem. Čeprav je objektiv 85 mm F1,4 objektiv z zelo plitko globinsko ostrino, smo dosegli takšno raven natančnosti, ki fotografom omogoča, da z objektivi za ostrenje izostrijo ne le zenico, temveč tudi veke, konice trepalnic, površino zenice ali odsev, odvisno od namena. 

To stopnjo natančnosti smo dosegli z inovativno tehnologijo sprožilnika, ki je vgrajena v te objektive. Menim, da to vodi v popolnoma nov slog fotografiranja. Doslej so se namreč fotografi morali osredotočiti na natančno ostrenje, zdaj pa lahko prosto spreminjajo vidni kot, med tem ko se objekt nemoteno premika, pri čemer pa so zenice ves čas izostrene.

Akira Shiraishi

Sporočilo gospoda Akira Shiraishi

Na objektiv FE 85 mm F1,4 GM sem posebej navezan. Pred desetimi leti so me v intervjuju spraševali o 85 mm objektivu F1,4 serije A: med objektivi α je 85 mm objektiv F1,4 ikona z izjemnimi specifikacijami. Ta odličen objektiv izjemno dobro predstavlja blagovno znamko α.

Ko smo ustvarjali nov 85 mm objektiv F1,4, sem si želel, da bi ustvarili najboljši objektiv, ki bi prekosil vse objektive pred njim. Dosegli smo prav to in upam, da bodo objektiv FE 85 mm F1,4 GM tako ocelili tudi drugi. Prisluhnili smo povratnim informacijam, ki so nam jih v zvezi s serijo F4 posredovali kupci, zato smo lahko izboljšali učinkovitost dveh drugih objektivov serije G Master, FE 24–70 mm F2,8 GM in FE 70–200 mm F2,8 GM OSS. Upam, da bodo kupci, ki trenutno uporabljajo serijo F4, dali možnost novim modelom serije F2,8.

Sporočilo Masanori Kishija

Na poti do hkratne predstavitve treh izjemnih objektivov nove blagovne znamke G Master smo vsi razvijalci nenehno dvigovali zastavljene cilje tako, da smo v vsak objektiv zapakirali kolikor je le mogoče več, vključno z brezkompromisnim natančnim delovanjem. Od predstavitve serije α7 smo prejeli številna dragocena mnenja in informacije profesionalcev.    

Izdelke smo na trgu predstavili potem, ko smo do natančnosti preučili in logično dodelali tudi najmanjšo podrobnost, ne glede na to, ali je šlo za upravljanje, zmogljivost ali druge lastnosti. Vključili smo odzive kupcev. Ustvarili smo objektive, ki jih lahko priporočim s polnim zaupanjem, zato bom srečen, ko jih bodo ljudje dejansko uporabljajo in se zabavali ob fotografiranju z njimi. Upam, da bodo vsi naši kupci uživali ob neprimerljivi kombinaciji visoke ločljivosti in lepih učinkov zameglitve ozadja, ki jo ponuja nova serija G Master.

Masanori Kishi

Sony nudi objektive prihodnosti

Objektivi, ki jih odlikujejo visoka ločljivost in spektakularni učinki zameglitve, zagotavljajo dolgoletno vrhunsko zmogljivost in imajo najnaprednejša ohišja.