Jesse McCartney 360 Reality Audio – prvo poslušanje

Z Jessejem McCartneyjem smo se pogovarjali o vznemirjenju, ki ga prinaša nastop v živo, njegovih prvih izkušnjah s tehnologijo 360 Reality Audio in o pozitivnem odzivu na odlične zamisli.

V sodelovanju z organizacijo LIVE NATION

Jesse McCartney

jessemccartney-still

V New Yorku rojeni Jesse McCartney je kariero gradil kot glasbeni izvajalec, pisec besedil in vsestranski igralec. Pri 11 letih je prejel nominaciji Daytime Emmy kot stalni sodelavec v ABC-jevi oddaji “All My Children”. Istočasno je bil član skupine Dream Street z debitantskim albumom, prodanim v več kot 800.000 izvodih.
Do 16. leta je McCartney izdal prvi solo album Beautiful Soul, prodanih je bilo več kot 1,8 milijona izvodov. Leta 2008 je s soavtorjem Ryanom Tedderjem ustvaril uspešnico za Leono Lewis "Bleeding Love", ki je zasedla prvo mesto v 34 državah in je bila imenovana za nagrado Grammy, zmagala pa na natečaju Song of the Year (2009) organizacije ASCAP. Jessejev singl “Leavin’” s tretjega albuma Departure je bil leta 2008 v ZDA na prvem mestu lestvice Most Played radia Top 40. Med drugimi hiti so še “She’s No You,” “Body Language,” “How Do You Sleep,” “It’s Over” & “Shake.” Med igralskimi vlogami izstopajo glavne vloge v oddajah in filmih (”Summerland” in “Keith”) ter nepozabnih oddajah z gosti “Hannah Montana” in “Fear The Walking Dead.” McCartney je posodil glas klasičnim likom (Theodore v filmih Alvin and The Chipmunks), trenutno pa igra superjunaka Nightwing v Marvelovem filmu Young Justice 3.
Leta 2018 je s singlom “Better With You” izvedel razprodano turnejo. Leto 2019 se je začelo z ameriško turnejo "The Resolution Tour", s katero bo Jesse prvič obiskal tudi jugovzhodno Azijo. Trenutno piše novo glasbo, ki jo bo izdal proti koncu leta 2019.

“Glasba je moja prva ljubezen”

– LIVE NATION

Hvala, ker ste bili z nami Jesse. Svojo kariero ste začeli rosno mladi. Kako ste se takrat počutili in kako to danes vpliva na vas kot izvajalca?

JESSE MCCARTNEY

Odrasel sem v glasbi močno naklonjenem okolju – vsi v družini, od starih staršev do staršev, brata in sestre do mojih bratrancev so odraščali z ljubeznijo do umetnosti, glasbe ter še posebej gledališča. Moji starši so nas ves čas spodbujali, da smo zbrani okoli klavirja skupaj prepevali in poslušali stare albume. To so moji temelji.

Mislim, da sem bil star sedem ali osem let, ko sem s starši začel obiskovati gledališče in gledati njune nastope v produkcijah lokalne skupnosti, Rogers in Hammerstein. Na koncu sem se jima pridružil. Skupaj smo nastopali kot družina v viktorijanskih gledališčih, ki so sprejela kakšnih 500 gledalcev.

Končalo se je z učinkom snežne kepe, saj je nekaj ljudi iz New Yorka med obiskom podeželja opazilo tega mladeniča. Ponudili so mi, da obiščem Manhattan in preverimo, kaj lahko storimo. Na koncu me je mama odpeljala tja in začel sem z avdicijami za Broadway. Približno čez eno leto sem prvič nastopal kot Louis v delu “The King and I”, kjer je Haley Mills igrala Anno.

Pri devetih letih sem bil na svoji prvi državni turneji z delom “The King and I.” Takrat na to nisem gledal kot na svojo službo. Še vedno tega ne dojemam na takšen način. Saj veste, dobil sem plačilo, ampak v resnici sem v tem enostavno užival. Sploh nisem razmišljal o denarju za to, kar počnem. Potem pa mine dvajset let in jaz sem še vedno tukaj, še vedno to počnem. In še vedno to počnem iz ljubezni. Seveda malo več razmišljam tudi o finančni plati. [Smeh] Ampak to je moja prva ljubezen in mislim, da je tudi edina.

– LIVE NATION

Kako so vas vse te izkušnje iz mladosti privedle do tega, da ste postali pisec besedil? Kako se počutite zdaj, z izkušnjami, ki ste jih nabrali na svoji poti, ko pomislite na pisanje besedil za pesmi?  

JESSE MCCARTNEY

Vedno sem si želel biti pisec besedil. Mislim, da sem pri 16 letih razmišljal o tem, da bi postal dober pesnik. Zelo redko se to lahko tudi uresniči, preprosto zato, ker v tistem času v življenju veš zelo malo. Kot srednješolec sem se soočal z vsemi tistimi težavami, ki jih doživlja vsak srednješolec, pri tem pa o svetu nisem vedel kaj dosti.

Mislim, da sem potreboval čas, da sem odrasel in potoval ter srečeval nove ljudi, se zaljubljal in odljubljal in znova zaljubljal, da sem doživel bolečino ter da se mi je zlomilo srce, da sem doživel romantiko, vse tiste stvari, iz katerih lahko črpam, ko pišem pesmi.[V tem trenutku], bolj kot kadar koli doslej, čutim, da sem pisanje pesmi nekako obvladal, preprosto zato, ker občutim, bolj, kot kadar koli [doslej], ker sem v zrelih letih, ker sem prepotoval svet. Posrkal sem vedenje številnih kultur po svetu. Imel sem nekaj uspešnih in neuspešnih zvez. Preprosto sem postal modrejši, bi lahko rekel. [Smeh] Mislim tudi, da bo moje pisanje pesmi še boljše, iskrenejše in tudi bolj dostopno.

– LIVE NATION

Kako pomembno je ustvarjanje glasbe za vas danes?

JESSE MCCARTNEY

Glasba, kot sem že povedal, je moja prva ljubezen. Potem, ko sem si vzel predah, saj veste, za tri leta in pol, štiri, sem se umaknil, da bi se preizkusil na drugih ustvarjalnih področjih, sem ob svoji izkušnji v studiu pred kakšnim letom, ko sem začel pripravljati to novo zbirko pesmi, spoznal, da sem postal malo boljši pri tem, kar počnem. Ko se ozrem nazaj na 16-letnika, kakršen sem bil, in poslušam nekatere svoje skladbe, razumem, zakaj glasbene založbe niso želele predvajati mojega albuma.

Mislim, da se je zgodil prehod in da se še vedno izpopolnjujem. Čutim pa, da sem s to zbirko pesmi pokazal, kaj lahko naredim kot lirik in pisec besedil. Vse počnem z veseljem.

V tem trenutku me najbolj navdušuje pisanje, ki ga lahko takoj objavim in že v nekaj minutah dobim začetni odziv skupine ljudi, ki me spremlja več let. To nekoč ni bilo tako enostavno. Trajalo je mesece, preden sem ugotovil, kako je bila na splošno občinstvu všeč neka določena pesem.

– LIVE NATION

Bi nam hoteli to še malo bolj podrobno opisati, povratne informacije, ampak najprej – ali bi lahko živeli brez glasbe?

JESSE MCCARTNEY

Absolutno. Glasba je, saj veste, morda zvenim klišejsko, vendar je res – glasba je univerzalni jezik. Lahko grem na Japonsko in četudi japonščine sploh ne poznam, lahko ob predvajanju pesmi na obrazih ljudi razberem, kaj čutijo. Na odru je poleg tega še ta posebna energija, ki nam omogoča, da se povežemo, čeprav ne govorimo istega jezika, ker razumemo drug drugega.

Ne predstavljam si začetka dneva ob jutranji kavi brez Spotifyja. Glasbo poslušam tudi v avtomobilu, to je moj vsakdanjik. Mislim, da velja enako tudi za veliko drugih.

– LIVE NATION

Kaj vam pomeni nastop v živo pred množico več tisoč ljudi?

JESSE MCCARTNEY

Najboljše se počutim na nastopih v živo. Moji začetki segajo na oder in prav v gledališču sem [prvič] izkusil moč kritike, zato se na odru počutim zelo dobro. Tisto, kar me resnično navdušuje pri [nastopih v živo] pa je to, da lahko iz prve roke opazujem odziv, in prav to vse pogosteje počnem. Napišem pesem in jo izvedem na visokošolski prireditvi ali na eni od svojih turnej. To je pesem, ki je še nihče dotlej ni slišal in še ni bila izdana. Tako dobim takojšen odziv in lahko takoj začutim, ali je komu všeč ali pa je sploh ne zaznajo. Na nastopih je to moj najljubši del.

Seveda rad izvajam skladbe, ki jih vsi poznajo. Izvajanje hitov, ob katerih vsi prepevajo, nikoli ne zataji in občutki ob tem so nepopisljivi. Ampak po drugi strani zadnje čase rad preizkušam nov material kar na odru. To je zame nekaj novega – ko nekaj napišem, skočim na oder in gledam, ali so zagrizli ali ne.

– LIVE NATION

Kako pomembno je za vas vaše občinstvo?

JESSE MCCARTNEY

Srečen sem, ker mi je pri teh letih in v tem času, ko številni ljudje hitro preusmerjajo svojo pozornost z ene stvari na drugo, osnovna baza občinstva ostala zvesta vsa ta leta na način, ki po moje ni ravno v skladu s časom. Zame je to nekaj neverjetnega.

Mislim, da je [moje občinstvo] res pokazalo svojo pravo barvo predvsem v zadnjem letu in pol. Za dolgo sem se umaknil od glasbenega ustvarjanja in bil sem zelo previden s svojimi nastopi. "Nisem namreč vedel, kako se bodo ljudje odzvali in ali jim bo sploh mar zame. Ampak prišli so, in to v velikem številu. Letos smo izvedli dve turneji, ki sta bili razprodani. S tem so potrdili svojo zvestobo.

jessemccartney-play-1
jessemccartney-play-2

“Sonyjeva vizija, v središču njihove filozofije kot podjetja je, da z zvokom in glasbo vzbudijo občutek, ki ga imenujejo “kando”. To mi je všeč.”

– LIVE NATION

Ste sredi snemanja novega albuma. Kakšen je proces in kako pomembno je po vašem mnenju, da svojim poslušalcem ponudite najboljše?

JESSE MCCARTNEY

No, občinstvo zna prepoznati pretvarjanje z razdalje enega kilometra. Vedo, kdaj si resnično prizadevaš nekaj doseči in kdaj temu ni tako. Od svojega občinstva sem se že navadil, da me pogrešajo, ko se nekaj dni ne oglasim in me sprašujejo, kaj počnem, zakaj me spet ni in kaj je narobe. Nedvomno moram biti ves čas aktiven in to mi je všeč. Hvaležen sem jim za to.

Kot umetnik in kot perfekcionist želim za nekoga, ki ga zanima to, kar počnem, pripraviti izdelek odlične kakovosti. Želim, da zveni izjemno. Želim pisati po svojih najboljših močeh in v ljudeh prebuditi občutke bolečine ali vznemirjenja ali zaljubljenosti. S svojim delom hočem pustiti pečat pri občinstvu, vzbuditi kakršna koli čustva. Rad bi, da se ljudje prepoznajo v tem, kar počnem. Mislim, da je to največ, kar lahko dobimo od glasbe, zato delam s polno močjo, saj je to del tega in jaz se ne želim pretvarjati, hočem delati stoodstotno.

– LIVE NATION

Ta trenutni začetni delovni zagon, ki spremlja vašo glasbo, prebrali smo, da se je vse začelo zaradi odziva občinstva na singel Better With You, ki ste ga izdali v začetku prejšnjega leta in ga prepustili množici, ne da bi vedeli ...

JESSE MCCARTNEY

Da, tako kot Here I am. V resnici je bila pesem Better With You katalizator vsega tega projekta, nekaj, čemur sem se enostavno prepustil, kot ste rekli, in čakal, kaj bo. Želel sem pripraviti videoposnetek, ki bo ustrezal tistemu, kar sem imel v mislih. Bilo je nekaj več, kot samo vsebina, ki veliko stane, kar sem pričakoval, nekakšna res lepa pesem z odlično vizualno podlago, za katero smo čakali, kaj se bo iz tega izcimilo, razumete? Nisem bil pripravljen na odziv. In če sem iskren, si zdaj prizadevam, da bi dokončal pisanje, "ker toliko potujem in nastopam na turnejah, kar je sicer čudovito.

Ampak, napisal sem samo nekaj pesmi in zdaj moram dokončati projekt. Seveda je krasno, ampak ko sem se spustil v to, si nisem mislil, da bom ustvaril album, pa se je to vendarle zgodilo. Še vedno mi manjka nekaj skladb, ampak upam, da mi bo uspelo nekaj ustvariti do konca leta.

– LIVE NATION

Nam lahko poveste še kaj o odnosu s svojimi poslušalci in kako ohranjate stik z njimi?

JESSE MCCARTNEY

To se je še okrepilo, še posebej v zadnjih treh ali štirih letih. Vpliv družabnih medijev na glasbo je izjemen. Saj veste, v času, ko se je vrtela “Beautiful Soul,” ko sem izdal svoj prvi debitantski album, je bila z mano skupina ljudi, skupina za odnose z javnostmi, skupina za trženje in oni so mi rekli, kaj ter kako naj naredim. Potem smo prileteli sem in naredili intervju. Te stvari so še vedno pomembne, vendar pa je bil največji preobrat narejen s prehodom na družabna omrežja.

Zdaj mi ni treba več narediti [toliko] tega, kar sem moral početi, ko sem podpisal pogodbo z založbo pred 10 ali 15 leti. Zdaj enostavno vzamem telefon, se povežem z Instagramom in spustim 20 sekund skladbe, ki jo pripravljam, in dobim takojšen odziv. Potem berem odzive. V eni uri na dan pregledam neposredna sporočila, odgovorim svojim poslušalcem, preverim, kaj jih zanima. Morda gredo skozi neka življenjska obdobja ali pa jim nekaj ni bilo všeč in se z njimi o tem pogovorim. Vprašam na primer, kaj jim ni bilo všeč? Pogovori se zdaj dogajajo v živo.

Poleg tega lahko neposredno dostopajo do mene, kar [prej] ni bilo mogoče. Včasih je bil umetnik malce zavit v tančico skrivnosti, stal je izza zavese in ljudje niso nikoli videli, kaj se dogaja v zakulisju. Potem pa je umetnik stopil naprej, izvedel svoj nastop, opravil svojo stvar. Zdaj je vse skupaj obrnjeno na glavo. Živimo v svetu, kjer se vse vrti okoli vsebine, kjer je delež glasbe 25-odstotni, 75 odstotkov pa vključuje to, kaj sem jedel za kosilo. Mislim, da se je s tem za umetnika in njegov odnos z občinstvom vse spremenilo. Zdaj je pomembna vsebina in možnost, da ljudje pokukajo v moj vsakdan ter me dejansko spoznajo.

– LIVE NATION

Ko je bil izdan vaš zadnji album "In Technicolor", so poslušalci povedali, da predstavlja vaš "bolj zrel zvok". Govorili ste o tem, kako "narediti nekaj dobro" lahko pomeni, da se je treba ozreti nazaj in naprej v raziskovanju novih zvokov ter zaobjeti zgodnja dela. Kaj to pomeni za vas danes in za glasbo, ki jo trenutno ustvarjate?

JESSE MCCARTNEY

Narediti nekaj dobro. To je odvisno od tega, kaj želim doseči. Mislim, da je In Technicolor narejen dobro. Bil sem malce mlajši, ampak s tem albumom sem res hotel dobiti največ od zvoka. Želel sem doseči nekaj podobnega priljubljeni glasbi iz poznih 70-ih, zgodnjih 80-ih let in zato smo se vračali v to obdobje. Album je poklon priljubljeni glasbi tistega časa.

Celo pri [trenutnem] projektu se lahko stvari dogajajo v studiu, ko se vsi spogledamo in si rečemo, da nekaj zveni dobro. Sam sem do svojih del najbolj kritičen; mesece lahko neko vsebino razstavljam, preden se odločim, da jo obelodanim. Seveda sodelujem s svojo skupino ljudi, ki se spoznajo na glasbo, jo imajo v ušesih ter jim lahko zaupam. Tako je težko reči, [kdaj je nekaj dobro narejeno] in morda to niti ni najboljši odgovor, ker enostavno vem. Čutim.

In mimogrede, včasih enostavno vem in čutim, potem pa naredim vse narobe. Lahko rečem, da dejansko nikoli ne morem biti povsem prepričan o ničemer. In to je pravzaprav lepota tega ustvarjanja, ko misliš, upaš. Potem pa stopim na oder in ljudje preslišijo neko izvedbo ter že čakajo na naslednji "komad". Pa se vrnem k mešalni mizi. Včasih pa napišem kaj, kar mi je všeč in potem mora miniti cela [večnost], da ta vsebina zaživi z novim aranžmajem ali miksom ali pa se enostavno nekaj zgodi, da postane priljubljena, da, tako je to.

 Mislim, da si kot glasbenik in pisec besedil prizadevam po svojih najboljših močeh ter da ustvarjam najbolje, kot znam in zmorem. Vse, kar se zgodi potem, je odvisno od občinstva.

– LIVE NATION

Ste producent in obenem pevec ter pisec besedil. Kako naporno je opravljati vsa ta različna opravila?

JESSE MCCARTNEY

Redko se zgodi, da posnamem vokal istega dne, kot sem napisal pesem, ker rad pustim pesmi, da zaživi in se na nek način izpili, kar še posebej velja za njeno melodijo. Menim, da dlje, kot pustiš pesmi, da živi svoje življenje, bolj postane tvoja in da jo z vsako novo izvedbo začneš izvajati še boljše. Mislim, da je to z melodičnega stališča gledano, najpomembnejše.

Ampak, da, ko grem v kabino, se popolnoma posvetim vokalu in vem, kaj želim doseči. Po dolgoletnih izkušnjah dela v studiu in sodelovanja z nekaterimi najboljšimi svetovnimi producenti – vokalnimi producenti – sem spoznal zvijače te obrti ter kaj lahko naredim, da nekako privzdignem določeno vrstico, ali pa, saj veste, malo utišam določen del pesmi. Uporaba mojega glasu se mi še posebej zdi nekaj, kar sem z leti resnično močno izboljšal.

Ko potem prevzamem še vlogo producenta, se odločam o tem, kaj skladba [potrebuje in] česa ne. Prišlo mi je v navado, da skladbo oklestim do minimalnega, kar potrebuje za odlično pesem, takšno, kot je lahko.

To torej pomeni, da imam vsak dan različne vloge in da je za dober izdelek potrebno veliko časa. Ampak to rad počnem.

– LIVE NATION

Nam lahko kot producent poveste kaj več o tem, kako pomemben je zvok skladbe ali posnetka za ustvarjanje čustvenih povezav z občinstvom?

JESSE MCCARTNEY

Nekateri moji najljubši posnetki vseh časov so tisti, kjer je nekaj zvočnih učinkov, malo igranja z vokalom, tako, kot je to počel Michael Jackson, razumete? Odrasel sem ob vsakodnevnem poslušanju pesmi Thriller in vseh njegovih skladb. Zame so bile pomembne tiste malenkosti, ki sem jih slišal nekje sredi skladbe in niso imele nujno nič skupnega z refreni ali z melodijo.

To so tiste drobne malenkosti, ki te prevzamejo, nekaj podobnega kot tisti “ta-ta”, s katerim se je Prince igral na svoji kitari, in je ta ena malenkost potem nekako postala najpomembnejši del posnetka.

Iskanje teh drobcev je za producenta, po moje, tisto, čemur se mora posvetiti. Kateri so tisti majhni elementi, ki bodo v resnici pritegnili pozornost poslušalcev? Mislim, da sem se, bolj kot kdaj koli doslej s tem ukvarjal pri ustvarjanju novih skladb, ki bodo zdaj izšle. Mislim, da “Selfless” to premore. Pa tudi “Soul” ima to. “Better With You” je bil preprost kitarski rif, vendar smo z obdelavo z zamudo in odbojem v njej ustvarili enega najbolj nepozabnih delov.

Zvok je ena najpomembnejših stvari za doživljanje pesmi, še posebej, ko jo poslušate prvič. Želim si, da bi si jo ljudje želeli slišati vedno znova.

Sonyjeva vizija, njihova osrednja filozofija kot podjetja je, da z zvokom in glasbo vzbudijo občutek “kando”. “Kando” je japonski izraz, ki označuje moč čustvenega povezovanja, vzbujanja čustev ali čustvenega vznemirjenja.

To mi je všeč.

jessemccartney-play-3
jessemccartney-still

“Imam to redko prednost, da sem na drugi strani, na odru. Neustavljivo privlačno je.”

– LIVE NATION

Sonyjev cilj je vzbuditi čustva z zvokom in glasbo. Se lahko spomnite kakšnega trenutka, ko ste se začutili v glasbi, ko vas je neka skladba ganila?

JESSE MCCARTNEY

Nekateri moji najljubši spomini segajo v leta, ko sem bil star kakšna 4 leta ali morda 5, ko sem sedel na zadnjem sedežu očetovega avtomobila in sva se v času, ko je listje spreminjalo svojo barvo, vozila skozi Connecticut do hiše, kjer je živela stara mama – živela je ob jezeru, daleč od vsega. Poslušali smo pesem “Sweet Baby James,” ki jo je prepeval James Taylor, in spomnim se, da sem se enostavno zaljubil v to melodijo. Bila je nekaj najlepšega, obenem me je uspavala in razvedrila. Imela je vse tisto, kar pričakuješ od pesmi in kar bi na nek način lahko bil "kando", mar ne?

Tisti album je v meni to sprožil. Bil sem samo otrok, ki si je mislil: "Hej, glasba je nekaj najbolj čarobnega na svetu!" Odkar sem na ta način poslušal tisti album, si ne predstavljam, da bi lahko ustvarjal kakor koli drugače. Predvajal bi jo s ponavljanjem. Še vedno jo predvajam s ponavljanjem – med svojimi priljubljenimi, zdaj, v svojem avtomobilu. [Smeh] Mislim, da je bilo to verjetno prvič, da sem doživel to, čemur Japonci rečejo "kando". Všeč mi je. Želim si, da bi to lahko vedno doživljal.

– LIVE NATION

Ste videli občinstvo, ki se tako odziva na vašo glasbo? Ste od svojih poslušalcev izvedeli, ali jih je to, kar počnete čustveno vznemirilo?

JESSE MCCARTNEY

Da, nazadnje se je to zgodilo s skladbo “Better With You.” Mislim, da [moje občinstvo] ni pričakovalo, da bom po tako dolgi odsotnosti z glasbenega prizorišča lahko kaj ustvaril. Pesem “Better With You” je enostavno premogla to nostalgijo in je zvočno spominjala na moje začetke, na “Beautiful Soul.” Mislim, da je zvenela bolj zrelo, je pa kljub temu dregala v preteklost. Število pretakanj in ogledov v YouTubu se je povzpelo do več milijonov in nekako se je moja želja po ustvarjanju spet razvnela. Šlo je za čustven odziv na pesem umetnika, za katerega ljudje morda niso vedeli, ali ga bodo sploh še kdaj slišali. Občutek ob [tako] čudovito pozitivnem odzivu je bil zame vsekakor lep.

– LIVE NATION

Ko zdaj to izvajate v živo, ali opazite čustveni odziv množice?

JESSE MCCARTNEY

Da, v sebi ima to veličino. Vsi dvigujejo telefone s prižganimi svetilkami, da svetloba valovi v zraku. To je postal nekakšen obredni odziv na to umirjeno čustveno balado. Res je, občutek je najlepši, ko lahko z odra opazujem takšen odziv občinstva na novo pesem. Odziv je tako velik, če ne še večji, kot je bil odziv na nekatere moje hite z lestvic. Precej dober občutek.

– LIVE NATION

Biti mora čudovito slišati veliko občinstvo, ki prepeva besedilo. Lahko malce opišete, kako to zveni in kako se vas takšen odziv čustveno dotakne?

JESSE MCCARTNEY

Kot obiskovalec prireditev in glasbeni navdušenec lahko rečem, da je nekaj posebnega, ko me prvi akordi pesmi, ki jo poznam ter mi je všeč, takoj ponesejo v neko obdobje v življenju, ni važno kam in v katera moja leta. Naenkrat se sprožijo številni spomini in želim si tudi sam prepevati. Imam to redko prednost, da sem na drugi strani, na odru.

Neustavljivo privlačno je. Hočem reči, tisti trenutek, ko vem, da se bo zgodilo, ko bom začel peti, ko pogledam vse okoli sebe in nad prostorom visi ta mrtva tišina v pričakovanju prvih akordov. Potem zapojejo in občinstvo enostavno eksplodira. V tistem trenutku se vsi zlijejo v eno množico z mislijo na podoben trenutek v preteklosti. Se spomnite tega, ste bili tam, ko se je to zgodilo? Dajmo, zapojmo skupaj.” V tistem trenutku smo vsi na isti ravni in ta občutek je zares fantastičen.

– LIVE NATION

Biti na nastopu, je ena stvar, ampak poslušati predvajanje posnete glasbe je nekaj drugega. Kako pomembno je za vas, da vaši poslušalci slišijo posneto glasbo na najboljši možni način?

JESSE MCCARTNEY

Menim, da si umetniki med drugim prizadevamo tudi za to, da ustvarimo res odličen izdelek z zvokom, ki je karseda čist. Kot nekdo, ki ima za sabo dolgoletne izkušnje s poslušanjem posnetkov, lahko prepoznam zvok, ki je stoodstoten. Ali pa zvok, ki zveni nekoliko medlo ali pa je treba nekaj poudariti oz. omiliti, ker moti besedilo skladbe.
Ko je vse združeno, ko je miks zvokov popoln in lahko doživim pesem ter je vse tako, kot mora biti, je to prava blaženost. Ustvarjanje posnetka, ki je skoraj popoln, je zame nekaj vrhunskega.

Izjemno pomembno je, da tudi moje občinstvo občuti enako navdušenje kot jaz, ko poslušam svoj miks. Na koncu koncev ustvarjam miks zanje in želim si, da slišijo najboljšo različico, [saj] so ustvarjam glasbo zanje. Poglejte, pek ne želi speči kruha samo na pol in ga prodati. Želi si, da bi bil odličen. Saj ne vem, kako sem prišel do te primerjave, ampak je resnična.

– LIVE NATION

Dandanes se veliko glasbe posluša s slušalkami. Sonyjeva tehnologija 360 Reality Audio je popolna zvočna tehnologija, s katero v običajnih slušalkah zvok dobi popolnoma drugo dimenzijo. Ali zmogljivost, s katero lahko vaši poslušalci doživijo vašo pristno glasbo, zveni kot nekaj, kar bi želeli raziskati?

JESSE MCCARTNEY

Težko že čakam, da jih preizkusim. Nisem še slišal, kako zvenijo, ampak lahko si predstavljam, da gre za drugo raven poslušanja. In če sem iskren, podpiram vse, kar izboljšuje doživetje ob poslušanju glasbe.

– LIVE NATION

Poznam frazo, ki jo včasih uporabite, “Recite da odličnim idejam.” Zdi se, da ste dovzetni za nove tehnologije in nove načine ustvarjanja.

JESSE MCCARTNEY

Sto odstotkov. Kako bi lahko kdor koli nasprotoval nečemu, kar povzdigne umetnost in poveča udobje ob poslušanju glasbe?

– LIVE NATION

Kaj pri snemanju za pesem pomeni pravi zvok ob pravem času?

JESSE MCCARTNEY

Ko ustvarjam pesem in sestavljam neko vsebino, je včasih treba poiskati tisto, kar presega običajno. Včasih je to vokal, včasih ritem bobna, včasih zvočni učinek. Nikoli ne vem, kaj bo to, ampak prav ta podrobnost je lahko tisto, zaradi česar bo pesem [postala] melodija, ki gre v uho in si jo bodo ljudje zapomnili za dolga leta ali pa ne. Mislim, da vsi glasbeni ustvarjalci poskušamo to najti, še posebej na področju priljubljene glasbe.

Vedno stremimo k temu, iščemo tisti spev, ki se ga ne moreš znebiti. Kaj je tisto, kar bo izdelek dvignilo na drugo raven? To je tisto, kar se dogaja v studiu, ko iščem in raziskujem nove zvoke ter velikokrat brez uspeha preizkušam čudne elemente. Potem pa upam, da bo le prišel tisti trenutek razjasnitve, ko vsi rečemo “Da, da, to je to. Ste slišali? To je to!”

Nedavno smo se igrali z vokalom, ki smo ga pospešeno predvajali in dobili ta veveričji zvok, ki smo ga potem obdelali na milijon različnih načinov, ga predvajali nazaj in z Vocoderjem in s sintesajzerjem, da, na čudne načine smo se poigravali z njim. Na koncu smo ta del v pesmi uporabili enkrat ali dvakrat. Ampak, zdaj se ljudje tega dela pesmi veselijo. Tako da, da, to je to, kar gre v ušesa. To je najboljši način – drobni trenutki, ko rečeš: “Hej, kaj pa je to?” To mi je všeč. Rad imam ta občutek, ko to slišim.

– LIVE NATION

Na osnovi tega opisa si lahko predstavljamo, kako zapleteno je lahko delo v studiu že v zvezi z ustvarjanjem enega zvoka.

JESSE MCCARTNEY

Za en trenutek, popolnoma.

– LIVE NATION

Vrnimo se k mešanju – ali lahko opišete, kaj pravi miks pomeni za poslušalca ob poslušanju pesmi?

JESSE MCCARTNEY

Ob poslušanju tega miksa je bilo zame najboljše to, da nič ni izstopalo. Pesmi nič ne moti, nobenih motenj ni. Mislim, da sem se z leti naučil poslušati, zato sem morda bolj občutljiv od povprečnega poslušalca, ampak jaz vedno znova in znova poslušam. Poslušam samo bobne, samo visoke tone. Poslušam samo vokal ali pa samo zvoke iz ozadja. Pri tem poskušam slišati kar koli, kar izstopa, nato pa nastavim glasnost karseda nizko in poslušam ob zelo nizki stopnji glasnosti. Znova poskušam ugotoviti, ali kaj izstopa?

Nizki toni so bistveno premočni. To je treba znižati za nekaj decibelov, malce jih je treba potlačiti. Kaj pa tale vokal, ki ni dovolj izrazit? Treba ga je poudariti. Kot pevec imam rad izrazit vokal v miksu. Ne vem, morda sem malo samovšečen, ampak takšen pač sem. [Smeh] Menim le, da poslušalec ne potrebuje ničesar, kar bi zmotilo njegovo poslušanje. Zelo malo je odličnih tehnikov za mešanje glasbe. Ampak ko ga najdeš, je ta najboljši. Vem, da bi za to porabil veliko let, zato na koncu svojega ustvarjanja pesmi to raje prepustim profesionalcem.

jessemccartney-play-4
jessemccartney-play-5

“Pod slušalkami še nikoli nisem slišal česa podobnega.”

– LIVE NATION

[Po predstavitvi tehnologije 360RA] Pravkar ste slišali nekaj pesmi z enega od nedavnih nastopov, v miksu s tehnologijo Sony 360 Reality Audio. Kakšen je vaš vtis?

JESSE MCCARTNEY

Ne vem, kakšna je ta čarovnija z zvokom, ampak česa takšnega doslej še nisem slišal. Popolnoma sem navdušen. Moja pesem je bila slišati kot nekakšna filmska skladba v filmski uspešnici. Zdela se je večja od življenja. Pod slušalkami še nikoli nisem slišal česa podobnega.

– LIVE NATION

Se vam je zdelo, kot bi spremljali nastop?

JESSE MCCARTNEY

Ja. Zdelo se je, kot da bi pred mano stala moja lastna različica v živo. Zdelo se mi je tudi, da stojim pred milijonom drugih ljudi v občinstvu, ki skupaj z mano doživljajo ta nastop, še posebej, če sem zaprl oči. Občutil sem to popolno zlitje, kjer se zdi, kot bi bil na nastopu v živo. Odneslo me je.

– LIVE NATION

Gledali smo vas, kako ste poslušali Soul, in blesteli ste, očitno vam je bilo dobro?

JESSE MCCARTNEY

Da. Sprva sem poskušal nekako prepoznati to doživetje, saj česa takšnega še nisem občutil niti slišal. Na začetku sem se torej osuplo spraševal: “Kaj je to? Kaj se dogaja?” Potem pa se mi je zdelo, kot bi bil v Disneyjevi hiši strahov in se spraševal, od kod prihaja zvok? Stvari se kar pojavijo nekje iz ozadja in nato še spredaj. Doslej še nisem slišal česa podobnega. To je nekaj, kar je treba doživeti, da bi razumeli.

– LIVE NATION

Ali se vam je pri ustvarjanju miksa “Soul” s tehnologijo 360 Reality Audio zgodilo kaj resnično posebnega?

JESSE MCCARTNEY

Da. [Med] uvodom v refren lahko slišite mojega kitarista, Jacoba, ki so mu všeč ti drobni valovi, ki potujejo od spredaj nazaj, skoraj se zdi, da gredo od z leve strani spredaj nazaj na desno. To je res neko doživetje, ki jih z običajnimi slušalkami ni mogoče izkusiti. Bilo je super odlično.

– LIVE NATION

Kako vznemirjeni ste ob misli, da boste svojemu občinstvu lahko ponudili doživetje ob poslušanju s tehnologijo 360 Reality Audio?

JESSE MCCARTNEY

Popolnoma sem navdušen. Moji poslušalci so to po moje vedeli, glede na njihov odziv, ne morem si predstavljati, da si ne bi želeli enake izkušnje. V resnici je to nekaj, kar bi morali doživeti vsi. Ne vem, zakaj bi si nekdo ne želel tega doživetja, ki sem ga ravnokar izkusil sam. Glejte, po vsem tem se bo težko vrniti nazaj k običajnim pločevinkam. [Smeh]

– LIVE NATION

Kako bi z eno besedo opisali Sonyjevo tehnologijo 360 Reality Audio?

JESSE MCCARTNEY

Hm. “Glasbičen.” Besedo sem si ravnokar izmislil.

– LIVE NATION

Zdaj je.

JESSE MCCARTNEY

Da.

– LIVE NATION

Ali menite, da bi tehnologija 360 Reality Audio lahko vplivala na vaš način ustvarjanja glasbe v prihodnosti?

JESSE MCCARTNEY

To je zanimivo vprašanje. Tehniki za mešanje glasbe se bodo verjetno morali prilagoditi tej tehnologiji. Da, če bi lahko ustvarjal glasbo, ki tako zveni, kar v studiu, bi se absolutno odločil za to. Zdaj ko vem, da to obstaja, si seveda želim raziskovati zvočne trenutke, kjer bi s to tehnologijo lahko izboljšal skladbo. Prihodnost bo še zelo zanimiva.

– LIVE NATION

Ali bi vas poznavanje tehnologije 360 Reality Audio lahko spodbudilo k zanimanju za ustvarjanje novega albuma v živo?

JESSE MCCARTNEY

Absolutno. Album sem nazadnje v živo predstavil pred več kot desetletjem. Če povem iskreno, nisem bil nad njim nič kaj preveč navdušen. Spomnim se, da sem si prigovarjal, češ, da lahko še tako mešam, pa se ne morem znebiti nekaterih neobvladljivih malenkosti – ker gre v živo, ker je mešanje težko. Ampak ko to slišim, se zdi, da moram dokončati album, preprosto zato, da bi lahko izvajali v živo. [Smeh]

– LIVE NATION

Kaj bi po vašem mnenju bilo všeč vašim poslušalcem v zvezi z glasbo, predstavljeno v tem formatu?

JESSE MCCARTNEY

Menim, da bi občinstvo prepoznalo vloženi čas in prizadevanja, če [bi lahko] končno slišalo vse kristalno jasno, vse, kar se skriva v skladbi. Včasih se stvari zakrijejo in jih morda sploh ni mogoče slišati, samo zato, ker niso bile poudarjene, niso bile pravilno naglašene. S to novo tehnologijo bi iz pesmi izvleki vse, kar smo vanjo vložili, in doživetje ob poslušanju bi bilo desetkrat boljše.

– LIVE NATION

Kaj menite o tem, da Sony meri ušesa, ker želi optimizirati zvok s tehnologijo 360 Reality Audio za vas in omogočiti najboljšo možno doživetje ob poslušanju?

JESSE MCCARTNEY

Veste, v vseh teh letih so mi za nastope v živo velikokrat pripravili ušesne modele. Kot glasbenik poskušam zaščititi svoja ušesa in v uho prepustiti pravo količino zvoka ustrezne kakovosti. Vsak sliši glasbo drugače. Nekdo drug bolje zaznava določene frekvence, kot jih jaz. In če lahko Sony poenoti to izkušnjo za vaša ušesa in to, kar potrebujejo vaši ušesni bobenčki, je to fantastično, absolutno fantastično.

– LIVE NATION

Kaj pričakujete do Sonyja v prihodnje, kar si morda želite?

JESSE MCCARTNEY

Hudo, saj zveni tako, kot da bomo s Sonyjem kmalu nastopali na luni. Ne vem, mi lahko samo pošljete po en par teh slušalke v vsaki barvi? To bi bilo za začetek. Začeli bomo s tem.

– LIVE NATION

Kakšna zaključna misel v zvezi s tehnologijo 360 Reality Audio?

JESSE MCCARTNEY

Če lahko ljudem ponudimo tako izjemen izdelek, s katerim lahko doživljajo zvok v vseh najrazličnejših delih svojih možganov, kajti v resnici mislim, da se na nek najboljši možni način zvoki dotaknejo možganov, mislim, da se bo s tem vse spremenilo. Mislim, da bo odslej vse drugače.

jessemccartney-listening-1
jessemccartney-listening-2
360 Reality Audio

Preberite več o tehnologiji 360 Reality Audio in tehnologiji, ki se skriva za to inovativno idejno zasnovo zvoka.

WH-1000XM3-slusalke

Poslušajte glasbo z našimi slušalkami z odpravljanjem šuma WH-1000XM3 in se prepustite popolnemu doživetju ob poslušanju s tehnologijo 360 Reality Audio.