KODALINE 360 Reality Audio – prvo poslušanje

Pogovarjali smo se s člani skupine KODALINE o njihovem procesu ustvarjanja pesmi, njihovi prvi izkušnji s tehnologijo 360 Reality Audio in o tem, kako lahko za umetnike spremeni način ustvarjanja glasbe.

V sodelovanju z organizacijo LIVE NATION

KODALINE-skupina

KODALINE

Od L proti D: Jason Boland/Steve Garrigan/Vincent May/Mark Prendergast

Kvartet, ki prihaja iz irskega Dublina, igra sodoben rock s poudarkom na vzpenjajočem se kitarskem rocku za radijsko predvajanje, ki bi ga lahko primerjali z glasbo skupin Coldplay, Keane, U2 in Oasis. 

Proti koncu leta 2012 je skupina prišla v ožji izbor na dogodku Sound of 2013, ki ga prireja BBC, vendar je prvo mesto prevzela skupina HAIM. Kodaline je svoj debitantski album "In a Perfect World", izdala junija 2013. Pred tem so izdali dva singla “High Hopes” in “Love Like This”. 

Izoblikovali so se v delavskem okolju Swordsa obkroženi z ljudmi, kot so Steve Garrigan, Vinnie May Jr., Jason Boland in Mark Prendergast. Skupina je nato leta 2012 izdala istoimenski EP in za naslednje leto že načrtovala izdajo albuma. 

Album je bil izjemno dobro sprejet na Irskem, saj je dvakrat dosegel platinasto naklado, dobro so ga sprejeli tudi v Veliki Britaniji (pristal je na tretjem mestu lestvic in dosegel zlato naklado) ter v nekaterih drugih delih Evrope. Drugi album skupine Kodaline, Coming Up for Air, je luč sveta zagledal na začetku leta 2015. 

Album je na angleških lestvicah zasedel četrto mesto in izstrelil singla The One in Honest. Poleti 2017 se je skupina vrnila s singlom Brother in z EP-jem I Wouldn't Be. Naslednje leto so izdali singel Follow Your Fire, ki je pristal na njihovem tretjem albumu Politics of Living in se spogleduje s pop glasbo.

“Glasba so zven čustev.”

– LIVE NATION

Hvala, ker ste tukaj, fantje. Lahko poveste kaj več o začetkih skupine Kodaline? Kdaj ste ugotovili, da želite živeti od ustvarjanja glasbe?

STEVE GARRIGAN

Z Markom sva začela skupaj igrati kot najstnika. V resnici sva igrala samo priredbe, ampak nekako sva odkrila svoje sposobnosti in začela pisati pesmi ter jih izvajati pred drugimi, pred komerkoli, ki je bil pripravljen poslušati, čeprav naju takrat nihče ni poslušal. Bilo je kar naporno. [Smeh] Ampak zaljubila sva se v glasbo, pisanje besedil, snemanje in nastopanje. Zdaj sva vesela, ker lahko potujeva po svetu in nastopava, čudovito je.

– LIVE NATION

Nam lahko poveste kaj več o tem, zakaj ste vztrajali?

MARK PRENDERGAST

Napisali smo nekaj pesmi in enostavno močno verjeli vanje. Prepričevali smo se, da jih morajo slišati tudi drugi. Želeli smo jih deliti z drugimi. Ker pa se z glasbo ukvarjamo že dolga leta, smo vedeli, so ljudje sprva nezaupljivi, če jim povemo, da se s tem ukvarjamo in da to radi počnemo. Zato smo malce dvomili, da nam bo uspelo, vse dokler se ni začelo dogajati. In ko se je začelo in smo začeli izvajati svojo glasbo, ljudje pa prihajati na naše nastope, takrat smo se nekako zavedli, da bi pravzaprav to lahko počeli vedno – če si naši poslušalci to želijo.

STEVE

Najlepše in najbolj čudno je poslušati ljudi, ki pojejo tvojo pesem. V okolju, kjer vse poteka v živo, je to čudovito.

– LIVE NATION

Zagotovo je občutek zdaj dober, privabljate velike množice ljudi.

VINCENT MAY

Da, [nastopali] smo v majhnih klubih, kamor se lahko stisne sto ljudi, ali pa še manj. Tako da je zdaj pravi luksuz biti v prostoru, kjer je nekaj tisoč ljudi. Tega ne doživljamo kot nekaj samo po sebi umevnega.

– LIVE NATION

V tem smislu, kaj vam danes pomeni ustvarjanje glasbe?

VINCENT

Mislim, da je vse.

STEVE

Da, pomeni nam vse. Glasba je naša strast. Ne predstavljam si življenja brez glasbe.

VINCENT

Ne predstavljam si, da bi lahko počel kaj drugega. To je najlepša služba na svetu. [Smeh]

STEVE

Obstaja tudi odličen pregovor, ampak je malce, ne vem, no ...

OZNAKA

Nadaljujte ...

STEVE

“Glasba so zven čustev.” Prav zares tako mislim. Da, poglejte ga, se že smeji.

VINCENT

Ne, odlično je.

STEVE

Včasih lahko v pesmi zaobjamem čustva, ki jih z besedami ne znam povedati. Enostavno se zgodi.

OZNAKA

Zmožnost, da napišem pesem o nečem, kar me je zares prizadelo, ne glede na to, ali je to nekaj grdega ali lepega, se pogosto konča z glasbo. Na turnejo se ne odpravimo, če ne pišemo svoje glasbe. Ustvarjanje glasbe je potemtakem vse. Je vir vsega.

kodaline-play-1
kodaline-play-2

“Glasba vsakemu od nas pomeni nekaj drugega. Ampak občutek je najlepši, če nam uspe množico spodbuditi k skupnemu petju.”

– LIVE NATION

Kako se vsa ta čustva, ki jih vložite v pisanje, odražajo v nastopih v živo?

OZNAKA

Na našem zadnjem koncertu pred nekaj dnevi sem v sprednji vrsti opazil dekle s solzami v očeh, ampak ves čas je bila v resnici videti srečna. Očitno se je lahko poistovetila z mnogimi našimi skladbami, ampak poleg nje je stal fant, ki se je ves čas samo smejal in ploskal ter se zabaval. Glasba vsakemu od nas pomeni nekaj drugega. Ampak občutek je najlepši, če nam uspe množico spodbuditi k skupnemu petju.

STEVE

Da, občutek je čudovit.

– LIVE NATION

Kako pomembno je za vas vaše občinstvo?

STEVE

Na koncu skoraj vsake pesmi, ki jo izvedem, se zahvalim vsem, ki so me prišli poslušat. Brez občinstva ne bi mogli početi tega, kar počnemo. Lahko bi pisali pesmi, ki pa jih ne bi nihče poslušal. Lahko bi prirejali nastope, ampak nikogar ne bi bilo, ki bi nas poslušal. [Smeh] Brez poslušalcev nas ne bi bilo, zato smo jim resnično hvaležni.

JASON BOLAND

Hvaležni smo za to podporo. Saj veste, na svoji poti smo prestali marsikaj. Iskali smo svoj slog in preizkušali nove ter se za nekaj časa umaknili. Ampak ob vsakem povratku so tam, pripravljeni, da nas spet pozdravijo in obiščejo na nastopu v živo.

– LIVE NATION

Še vedno radi od časa do časa pripravite nastop za manjše skupine. Zdi se, da se želite na ta način nekako zahvaliti svojim poslušalcem, ko greste v majhen klub in se približate ljudem. Nam lahko kaj poveste o tem?

STEVE

Lahko se strinjam s tem, kar je Mark o tem že povedal, saj veste, solze, ki polzijo po licih, nekdo drug, ki se smeji. To je mogoče opaziti v majhnem klubu, v velikih prizoriščih pa tega ni mogoče doživeti. Gotovo je nekaj posebnega, če se lahko še bolj povežemo s svojim občinstvom.

OZNAKA

Včasih pa se ob nastopu v majhnem klubu, kamor se lahko nagnete kakšnih 200 ljudi, zdi nastop glasnejši od nastopa pred več tisoč ljudmi, ko so ljudje oddaljeni. V majhnem prostoru kluba je nakopičeno veliko energije. Tudi [letos] poleti smo nastopali na velikih festivalih, nato pa smo obiskali in nastopali še v majhnih glasbenih klubih, mislim, da so nam ti nastopi dali prav toliko kot tisti na velikih prizoriščih. Veseli smo, ker lahko nastopamo povsod.

– LIVE NATION

Se lahko pogovorimo o vašem zadnjem albumu Politics of Living? Zvokovno ste se v tem albumu malo odmaknili, pa tudi z besedili. Nam lahko kaj poveste o tem, zakaj ste s tem albumom želeli raziskovati, delati z drugim producentom, se poigravati z različnimi zvoki v studiu?

STEVE

Ko smo začeli ustvarjati ta album, smo si na prvem mestu želeli, da bi zapustili cono udobja. Za našo skupino je bila cona udobja že od nekdaj povezana s počasnimi baladami in, saj veste, skoraj brez vsega v smislu produkcije. Imeli smo priložnost delati s številnimi odličnimi posamezniki in vsak od njih je prinesel nekaj, na primer nas vpeljal v povsem nov svet zvoka. Veliko pesmi smo tudi opustili, pa čeprav smo se ob eksperimentiranju z njimi lepo zabavali. Veliko smo se naučili.

Po navadi se producent usede naravnost za klavir, ko želi napisati pesem, ali pa vzame v roke kitaro in si začne prepevati neko melodijo. Eden od naših producentov pa je namesto tega sedel ob prenosniku in ustvaril vse te čudne zvoke, na osnovi katerih se je potem začel postopek pisanja pesmi. Povsem drugačen način dela, ampak bilo je čudovito, veste, in prav zares sem ponosen na to, kar smo dosegli s tem albumom. Naredili smo natančno to – stopili smo iz območja udobja in eksperimentirali. Odkrili smo zvoke, za katere nismo vedeli, da sploh obstajajo. Odlično je bilo.

JASON

Da. V albumu Politics of Living smo se hoteli malo preizkusiti na novem področju. Imeli smo odlične priložnosti za sodelovanje z nekaterimi novimi producenti, ki so nam predstavili nove načine dela.

OZNAKA

Kljub vsemu je meni na tem albumu najljubša pesem z naslovom I Wouldn't Be z zvokom, ki združuje le naše štiri glasove in nič drugega. Ko sem jo prvič poslušal v studiu, mi je zvenela zelo lepo, ker ni bilo nobenih trikov. Steve je šel noter in odpel svoj del. Njemu smo sledili vsi drugi in vsak zase odpeli svoje dele. Ko smo potem poslušali samo te štiri glasove, se nam je zares zdelo zelo spodbudno. Lepo nas je bilo slišati.

– LIVE NATION

Ko govorimo o raziskovanju zvoka, kaj menite o Sonyjevi novi tehnologiji 360 Reality Audio? Omogoča vam, da poslušalca postavite v središče svojega miksa tako, da lahko zvok prihaja do njega z različnih smeri. Mislite, da bi lahko s svojo glasbo povedali stvari, ki jih doslej niste mogli izraziti?

STEVE

Zmešalo se mi bo.

VINCENT

To je nov način dela. Ampak je pa tudi podobno tistemu prvemu snemanju več skladb ali pa uporabe kot ...

STEVE

Presnetki.

VINCENT

Presnemavanje. To je neke vrste širjenje obzorja, nek povsem nov način ...

STEVE

... poslušanje glasbe. Verjetno bo to popolnoma nov način ustvarjanja glasbe.

VINCENT

Da, ima to moč, da povsem spremeni način pisanja glasbe ali način mešanja glasbe in tudi, kako bodo uporabniki to doživeli. Ima potencial, da spremeni življenje.

– LIVE NATION

Kaj pri snemanju pesmi pomeni pravi zvok ob pravem času?

STEVE

Pravi zvok ob pravem času je lahko popolna zmaga. Sto odstotno. Počasi se približujem in sem v nekem trenutku morda že skoraj tam, potem pa kar naenkrat zaslišim pravi zvok, in to je potem to. Nič več. Odlično je.” Lahko končam.

JASON

Kot bi našli ključ za vrata, ki smo jih že dolgo želeli [odpreti].

STEVE

Da, morda pa je to zadnji kos sestavljanke. Nekaj takšnega. Neverjetno je, kako pomemben je pravi zvok.

– LIVE NATION

Ko enkrat posnamete pesem, kaj za poslušalca pomeni pravilen miks?

OZNAKA

Pravi miks je zelo pomemben. Vrnili so nam skladbe, ki smo jih v studiu ustvarjali več tednov, in bile so nam všeč. [Lahko] pa se v elektronski pošti znajde miks, ko si rečem, to je to, pritisnem gumb za predvajanje in že vem, da nekaj ni v redu, manjka tisto pravo bistvo pesmi. Po drugi strani lahko dobim pravi miks pesmi, ki mi na začetku ni bila preveč všeč, nato pa nenadoma zaslišim to, kar je tehnik za mešanje glasbe imel v mislih, ko je poslušal mojo pesem. Tukaj si lahko premislim. Potem je vse odvisno od tega, kako bodo pesem slišali vsi drugi.

STEVE 

[Miks] je nekaj, zaradi česar je pesem lahko uspešna ali neuspešna. Iskreno rečeno je ena od najpomembnejših stvari.

OZNAKA

Ne zavidam tistim, ki so zadolženi za mešanje glasbe, še posebej zvokov z nastopov v živo. To je zagotovo trdo delo, sam se mora na primer odločiti za nek zvok, ker meni, da ga morajo tako slišati tudi vsi drugi. Veste, ko enkrat najdete dobrega tehnika za mešanje glasbe, ga ne smete nikoli več izpustiti.

VINCENT

Da.

kodaline-play-3
kodaline-play-4

“[360 Reality Audio] te ponese nekam drugam. Iz tega prostora te ponese na prizorišče."

– LIVE NATION

Povejte fantje, zdaj, ko ste preizkusili slušalke s Sonyjevo tehnologijo 360 Reality Audio, kaj mislite?

STEVE

Česa takšnega še nisem doživel. Poskušal sem opisati ta občutek z besedami. Kot bi bil na nastopu.

VINCENT

Zdelo se je, kot bi sedel na odru za bobne in dejansko igral, enostavno definicija vsega. Nizki toni so bili krasni. Zdelo se je, kot da sem na svojem odru na nastopu.

STEVE

Neverjetno je. Mislim ...

OZNAKA

To je povsem novo doživetje.

JASON

Mislim, da se veliko zvoka iz prostora nekako prebije skozi. Zdaj je mogoče občutiti, kako je bilo v tistem prostoru tisti večer.

STEVE

Ponese te nekam drugam. Iz tega prostora te ponese na prizorišče.

– LIVE NATION

Kako ste se počutili, ko ste poslušali svojo izvedbo s Sonyjevo tehnologijo 360RA?

OZNAKA

Precej vznemirljivo za prihodnost. Komaj že čakam, da vidim, kam nas bo to pripeljalo in kako bomo izdajali glasbo. Če bo izdana v formatu, ki zagotavlja takšno poslušanje, mislim, da gre za revolucijo.

VINCENT

Da. Dejstvo, da o tem govorimo kot o obliki, [me prisili], da si zamislim poslušanje klasične glasbe, zmešane na ta način, kot pesmi Leda Zeppelina ali Beatlesov.

STEVE

Predstavljajte si nastop v živo.

– LIVE NATION

Vam je bilo kaj še posebej všeč? Nekaj, kar izstopa na način, ki ga doslej še niste doživeli pri poslušanju?

JASON

Da, mislim, da je začetek. "Kajti mi slišimo navdušene vzklike množice vsak večer, kar je najboljši občutek na svetu, tako, kot je prej rekel Steve. Ampak mislim, da lahko zdaj vsak doživi to, kar mi dobimo na odru.

OZNAKA

Enostavno se je zdelo [tako] resnično. Pravkar smo se vrnili s turneje, ampak s tem se je zdelo, kot da smo spet na turneji. Menim, da je za ljudi, ki nimajo izkušenj z nastopom na odru pred veliko množico občinstva, to najboljši približek.

– LIVE NATION

Se veselite, ker bodo vaši poslušalci lahko to doživeli?

STEVE

Absolutno. Po moje se bo marsikomu zmešalo, ampak na dober način.

VINCENT

Da, ker smo navdušeni nad njo in ker lahko kaj takšnega doživimo, torej, tako kot so fantje že povedali, če nekdo v občinstvu ali naš poslušalec lahko to doživi, da, to je nekaj edinstvenega.

– LIVE NATION

Zdaj pa eno težko vprašanje – kako bi z eno besedo opisali doživetje s tehnologijo 360 Reality Audio?

JASON

Pristno.

STEVE

Da, to je dobra beseda, pristno.

VINCENT

Da. Čudovito.

STEVE

Resnično.

JASON

Pristno. Kot bi bili dejansko tam.

OZNAKA

Živo.

kodaline-listening-1
kodaline-listening-2

“Mislim, da [360 Reality Audio] ponuja povsem nov način pristopa k ustvarjanju in snemanju glasbe.”

– LIVE NATION

Zdaj ko veste za Sonyjevo tehnologijo 360 Reality Audio, bi vas to lahko spodbudilo k drugačnemu ustvarjanju glasbe?

STEVE

Mislim, da ponuja povsem nov način pristopa k ustvarjanju in snemanju glasbe.

OZNAKA

Po moje se vse začne v studiu s predvajanjem in iskanjem pravega pravega trenutka za pravi zvok. S tehnologijo [360 Reality Audio] je mogoče prosto premikanje?

STEVE

Kar zvrti se ti v glavi.

JASON

Želeli smo posneti nekaj nastopov v živo s 360-stopinjskim [videoposnetkom], ampak ob samem videoposnetku doživetje ni bilo čisto popolno. Mislim, da lahko z [ujemajočim se] 360-stopinjskim zvokom ponudimo popolnoma novo izkušnjo.

STEVE

Da, to je prihodnost.

– LIVE NATION

Kaj mislite, kakšne so lahko prednosti za vaše poslušalce?

VINCENT

Po moje lahko pričakujejo to, da bodo slišali [več od] tistega, kar mi slišimo na odru vsak večer, kar je neverjetno. Kot na primer, oprostite, ker vas nismo mogli vseh sprejeti ...

OZNAKA

Lahko poskusite ...

VINCENT

... to je naslednja najboljša stvar.

OZNAKA

Bolj kot kar koli drugega je občutek. Ko sem si nadel [slušalke], je trajalo nekaj časa, težko je opisati, kaj je to.

STEVE

Težko je to izraziti z besedami. Ampak mislim, da je za poslušalce, za tiste, ki nas niso videli v živo, tako, kot bi bili dejansko tam, na nastopu. Precej neverjetno je.

VINCENT

Še vedno pa lahko pridete na nastop.

JASON

Da.

STEVE

Da.

JASON

Skoraj tako dobro je kot na nastopu v živo.

OZNAKA

Je skoraj tako dobro kot v živo. Pazite, da s tem ne bomo ostali brez dela. [Smeh]

– LIVE NATION

Da bi optimizirali doživetje poslušanja s tehnologijo 360 Reality Audio, ste morali tudi dopustiti, da so vam izmerili ušesa. Kaj menite o načinu, s katerim Sony lahko prilagodi doživetje za vsakega posameznega poslušalca?

JASON

Mislim, da je tehnologija, ki se skriva v ozadju, neverjetna. Narejeni so koraki naprej, za katere nisem verjel, da so mogoči. Da lahko enostavno preslikajo položaj glave v prostoru in da se ta razlikuje za vsakega od nas. Tako bo Steve na nastopu očitno slišal nekaj drugega kot jaz slišim v živo, ker sem nekoliko višji. Ampak, da je to možno s slušalkami, to je nekaj norega.

VINCENT

Da. Malce noro je to, kar se dogaja in tudi [da] se dogaja tako silovito. Na to gledam kot na neko nastavitev v aplikaciji, nekaj izjemnega je, če lahko izkušnjo prilagodiš posamezniku.

OZNAKA

Dogajanje se zdi zelo futuristično. Poleg tega je nekaj čisto novega in svežega. Užival sem.

STEVE

To je težko opisati z besedami, ampak povsem se strinjam z vsem, kar so fantje povedali. Prihodnost je lepa.

KODALINE-Vincent
KODALINE-Steve
360-reality-audio

Preberite več o tehnologiji 360 Reality Audio in tehnologiji, ki se skriva za to inovativno idejno zasnovo zvoka.

WH-1000XM3

Poslušajte glasbo z našimi slušalkami z odpravljanjem šuma WH-1000XM3 in se prepustite popolnemu doživetju ob poslušanju s tehnologijo 360 Reality Audio.