Sony predstavlja razvoj visokokakovostnega sistema za ustvarjanje prostorskih vsebin

Naglavni zaslon XR in ploščki za interakcijo s 3D-objekti

3DCG-creation-v2.png

Tehnologije metaverzuma in strojna oprema za ustvarjalce 3D-vsebin

Naglavni zaslon XR in ploščki*1 ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​
Naglavni zaslon XR in ploščki*1 ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ 

Podjetje Sony Corporation je predstavilo razvoj vseobsežnega sistema za ustvarjanje prostorskih vsebin, ki vključuje naglavni zaslon XR z visokokakovostnimi mikrozasloni OLED 4K*2 in funkcijo prosojnosti, ter par ploščkov, optimiziran za intuitivno interakcijo s 3D-objekti in natančno kazanje. S tem sistemom želi Sony podpreti ustvarjalce pri ustvarjanju dovršenih 3D-vsebin, hkrati pa načrtuje sodelovanje z razvijalci različnih programskih rešitev za 3D-produkcijo, vključno s področji zabave ter industrijskega oblikovanja.

Predstavitev novosti je potekala v ekskluzivnem sodelovanju podjetij Sony in Siemens – slednje velja za vodilno na področju industrijske tehnologije. Skupaj sta podjetji prikazali novo rešitev za prostorsko oblikovanje in skupno načrtovanje izdelkov s programsko opremo, ki je na voljo prek platforme za odprto digitalno poslovanje Siemens Xcelerator.

Sistem bo uporabnikom na voljo kasneje letos. Sony in partnerji bodo kasneje razkrili še dodatne podrobnosti, vključno s tehničnimi podatki, datumom razpoložljivosti, regijami, kjer bo sistem na voljo, ceno, prodajnimi kanali in združljivostjo s programsko opremo.

Sistem za ustvarjanje prostorskih vsebin, opremljen z naglavnim zaslonom XR z mikrozasloni OLED 4K in Sonyjevo lastniško tehnologijo prikazovanja, omogoča realističen prikaz tekstur 3D-objektov in mimike človeških likov v realnem času in v visoki ločljivosti. Poleg funkcije prosojnosti videoprikaza in prostorskega prepoznavanja s skupno šestimi kamerami in senzorji, vključuje tudi obročasti plošček, ki uporabnikom omogoča intuitivno upravljanje z objekti v virtualnem prostoru, ter kazalni plošček za natančno kazanje. Na ta način lahko ustvarjalci v virtualnem prostoru ustvarjajo s pomočjo ploščkov in tipkovnic, medtem ko nosijo naglavni zaslon. ​

Ogledovanje 3D-modelov v realni velikosti v okolju razširjene resničnosti (XR – Extended Reality) pa ni edina funkcija tega sistema. Ustvarjalci bodo namreč lahko z njim tudi ustvarjali in spreminjali 3D-modele. Prek integracij s programi za 3D-ustvarjanje drugih ponudnikov sistem podpira tudi oddaljeno ogledovanje drugih (virtualnih) lokacij v realnem času, kar pomeni, da gre za resnično intuitivno in popolno orodje za celoten postopek ustvarjanja prostorskih vsebin.

Naprava je opremljena s platformo Snapdragon® XR2+ Gen 2, ki vključuje najnovejši procesor XR podjetja Qualcomm Technologies, Inc. S tem procesorjem se pokaže prava zmogljivost mikrozaslonov OLED 4K, ki poskrbijo za osupljivo kakovost slike, hkrati pa omenjena platforma skrbi tudi za sledenje uporabniku in prostoru za popolno doživetje razširjene resničnosti brez prekinitev. Na ta način lahko ustvarjalci resnično uživajo v visokozmogljivi platformi za ustvarjalno delo.

Sony je poleg tega predstavil tudi tehnologije, ki podpirajo potek dela in kakovost ustvarjanja prostorskih vsebin ter omogočajo uporabo računalniško ustvarjenih 3D-vsebin na različnih ustvarjalnih področjih.

Mobilni sistem za zajem gibanja "mocopi™" s Sonyjevimi lastniškimi tehnologijami omogoča sledenje gibanju celotnega telesa, pri čemer uporablja majhne in lahke senzorje ter namensko aplikacijo za pametni telefon. ​

Zasloni za prikaz prostorske resničnosti omogočajo prikaz izjemno realističnih tridimenzionalnih vsebin brez uporabe posebnih očal ali naglavnih kompletov za virtualno resničnost (VR). Primerni so tako za ustvarjanje prostorskih vsebin kot tudi v postopku njihovega pregledovanja. S predstavitvijo tega sistema in sodelovanjem z razvijalci programske opreme za 3D-ustvarjanje želi Sony ustvarjalcem prostorskih vsebin ponuditi še dodatne možnosti za brisanje meja med fizičnim in virtualnim svetom ter ustvarjanje doživetij, ki uporabnika še bolj potopijo v ustvarjalni svet.

​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​

Sistem, ki se uporablja za računalniško ustvarjanje 3D-vsebin ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​
Sistem, ki se uporablja za računalniško ustvarjanje 3D-vsebin ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ 
Sistem, ki se uporablja v filmski produkciji s 3D-tehnologijami
Sistem, ki se uporablja v filmski produkciji s 3D-tehnologijami

»Za mnoge ljudi je metaverzum prostor, kamor pobegnejo pred resničnim svetom. Toda za Siemens in naše stranke je industrijski metaverzum prostor, kamor se podamo, da bi ustvarjali resnični svet. Tja se podamo, da bi naslovili podnebne spremembe, globalizacijo, digitalizacijo. Tja se podamo, da bi spremenili industrijo, ki predstavlja hrbtenico gospodarstva,« je dejal Cedrik Neike, član upravnega odpora podjetja Siemens AG in izvršni direktor podjetja Siemens Digital Industries. »V sodelovanju s Sonyjem predstavljamo najnovejši gradnik industrijskega metaverzuma: vseobsežno načrtovanje. Gre za okolje, kjer lahko doživimo resničnost fizike brez omejitev, ki jih predstavlja čas. Industrijski metaverzum, obogaten z vseobsežnim načrtovanjem, združuje resnični svet in digitalne svetove na način, kot ga še nikoli nismo doživeli. Dan za dnem bo imel velikanski vpliv na to, kako naše stranke delajo.«

»Platformo Snapdragon XR2+ Gen 2 smo zasnovali za prikazovanje v ločljivosti 4K, za vrhunsko grafiko in izjemno zmogljivost, ki ustvarjalcem omogoča, da izdelajo inovativne prostorske vsebine, ki bodo vsa industrijska področja spremenile na bolje,« je dejal Said Bakadir, višji direktor produktnega vodenja v podjetju Qualcomm Technologies, Inc. »Navdušujoče je videti, da Sony s svojo napravo XR vstopa na področje industrijske uporabe, pri tem pa uporablja tehnologije Snapdragon XR za ustvarjanje bolj realističnih, podrobnejših ter natančnejših doživetij mešane (MR) in virtualne resničnosti (VR), ki bodo razvijalcem in ustvarjalcem pomagale narediti korak proti prihodnosti, kjer bomo še bolj obkroženi z virtualnim svetom.«

Glavne lastnosti

Visokokakovostno doživetje XR za ustvarjalno uporabo

Naglavni zaslon je opremljen z velikimi mikrozasloni OLED tipa 1.3 z visoko ločljivostjo 4K in širokim barvnim razponom, ki pokriva do 96 % barvnega prostora DCI-P3*3*4. Podroben in realističen prikaz tekstur 3D-objektov in obrazne mimike človeških likov ustvarjalcem omogoča, da gredo skozi celoten postopek od modeliranja do pregleda, pri čemer ves čas nosijo naglavni zaslon.

S podporo za porazdeljeno izrisovanje*5, ki breme izrisovanja porazdeli med računalnike in naglavni zaslon, je sistem sposoben stabilnega izrisovanja velikih 3D-modelov v visoki ločljivosti.

Sodelovanje s podjetjem Qualcomm Technologies, Inc. je Sonyju omogočilo, da je med prvimi, ki je začel uporabljati najnovejšo platformo Snapdragon XR2+ Gen 2. Procesor, ki je del te platforme, omogoča, da se pokaže prava zmogljivost mikrozaslonov OLED 4K, ki prikazujejo sliko v osupljivi kakovosti, medtem ko umetna inteligenca, vgrajena v čip, zagotavlja napredno sledenje uporabniku in prostoru za popolno doživetje razširjene resničnosti. Pri tem skrbi tudi za združevanje fizičnega in digitalnih svetov ter za enostavno krmarjenje in intuitivno interakcijo v ustvarjalnih prostorih razširjene resničnosti.

Ploščki, ki zagotavljajo intuitivno doživetje ustvarjanja prostorskih vsebin

Sistem vključuje obročasti plošček, ki uporabnikom prinaša intuitivno upravljanje z objekti v virtualnem prostoru. Priložen pa je tudi kazalni plošček z optimizirano obliko in postavitvijo gumbov, ki zagotavlja stabilno in natančno kazanje v virtualnih prostorih. Z držanjem kazalnega ploščka v dominantni roki in namestitvijo obročastega ploščka na prste druge roke lahko ustvarjalci modelirajo 3D-objekte z obema ploščkoma in tipkovnico, medtem ko nosijo naglavni zaslon.

Zasnovan za udobje in popolno ustvarjalno doživetje v razširjeni resničnosti

Naglavni zaslon zagotavlja udobje in stabilnost, ki ju uporabniki potrebujejo pri dolgotrajnem ustvarjalnem delu. To je doseženo z natančno nastavitvijo težišča naprave ter z obliko in materialom blazinic, ki so v neposrednem stiku z uporabnikovo glavo. Dodatno velja izpostaviti tudi dvižni mehanizem dela z zaslonom, ki ustvarjalcem omogoča, da enostavno in brez prekinitev prehajajo med fizičnim in virtualnim svetom, ne da bi morali po odstranitvi in ponovni namestitvi celotne naprave ponovno opraviti kalibracijo.

Optimalna uravnoteženost za dolgotrajno ustvarjalno delo.
Optimalna uravnoteženost za dolgotrajno ustvarjalno delo.
Dvižni mehanizem dela z zaslonom.
Dvižni mehanizem dela z zaslonom.

Vseobsežno ustvarjalno doživetje prek integracije s programsko opremo za 3D-ustvarjanje

Sony išče priložnosti za partnersko sodelovanje z različnimi razvijalci programske opreme za 3D-produkcijo tako na področju zabave kot na področju industrijskega oblikovanja. Ob predstavitvi je tako predstavil ekskluzivno partnerstvo s podjetjem Siemens, katerega cilj je omogočiti inovativno načrtovanje v proizvodnih panogah, in sicer z novo programsko opremo za načrtovanje NX™ iz zbirke industrijskega programja Siemens Xcelerator. Integracija zmogljive strojne in programske opreme bo ustvarjalcem na področju industrijskega oblikovanja in načrtovanja izdelkov omogočila uporabo orodij za oblikovanje, pregledovanje in sodelovanje, ki nudijo popolnejšo, še bolj vseobsežno izkušnjo. Dodatne podrobnosti o partnerstvu so na voljo na spletnem naslovu: https://youtu.be/jiikr42fQUE.

*1: Uporabljene slike so namenjene zgolj prikazu in morda ne odražajo natančnega videza končnega izdelka.

*2: Gre za opis zmogljivosti naprave. Dejanska ločljivost je odvisna od aplikacije in vrste uporabe.

*3: DCI-P3: Standard za barvni prostor RGB, ki ga je vzpostavilo ameriško združenje za standardizacijo digitalnih kinematografskih sistemov Digital Cinema Initiatives.

*4: Dejanski barvni prostor je odvisen od aplikacije in vrste uporabe.

*5: Pri uporabi v povezanem načinu (ang. tethered mode) deluje samo z združljivimi programi. Ločljivost, hitrost osveževanja in barvni prostor so lahko odvisni od aplikacije.

* "Sony", "SONY", logotip in vsa druga imena izdelkov in storitev ter njihovi logotipi, uporabljeni v tem sporočilu za javnost, so registrirane blagovne znamke ali blagovne znamke podjetja Sony Group Corporation ali njegovih podružnic. ​ Ostala imena izdelkov in storitev, imena podjetij ter logotipi so blagovne znamke ali intelektualna lastnina njihovih lastnikov in/ali dajalcev licenc.

 

###

____________________________________________________________________________________________ ​ ​ ​ ​ ​

Za vprašanja in dodatne informacije se obrnite na:

Sony Corporation ​
Oddelek za korporativno komuniciranje ​
Sony.Pressroom@sony.co.jp

 

Prejmite posodobitve v vaš poštni nabiralnik

S klikom na "Naročite se" potrjujem, da sem prebral/a in se strinjam z Pravilnik o zasebnosti.