Xperia: prizadevanje za trajnosnost 

Odkrijte, kako si družba Sony in Xperia prizadevata postati bolj trajnostna pri vseh svojih dejavnostih.

Logotip iniciative Pot do ničnega vpliva
Načrt skupine Sony – Road to Zero

Pri družbi Sony se zavedamo, da je naše delovanje kot korporacija odvisno od dobrega stanja naravnega okolja. Zato smo oblikovali globalni okoljski načrt Road to Zero, s katerim želimo do leta 2050 v celotnem življenjskem ciklu naših izdelkov in poslovnih dejavnosti popolnoma odpraviti vpliv na okolje.

Green Management 2025

Družba Sony si vsakih pet let postavlja srednjeročne okoljske cilje in želi do leta 2050 doseči ničelni vpliv na okolje. Ti cilji se nanašajo na vsako fazo življenjskega cikla naših izdelkov in vpliv, ki jih imajo ti izdelki na podnebne spremembe, naravne vire, kemične snovi in biotsko raznovrstnost. V okviru našega najnovejšega sklopa ciljev, imenovanega Green Management 2025, bo družba Sony postopoma zmanjševala plastično embalažo novih malih izdelkov in jo postopoma popolnoma odpravila.

Logotip za Green Management 2025
Majhna steklenička belih plastičnih zrnc poleg kupa črnih plastičnih zrnc in kupa belih zrnc.
SORPLAS™, Sonyjeva originalna ognjevarna reciklirana plastika

Leta 2011 je družba Sony začela praktično uporabljati trajnostno usmerjeno reciklirano plastiko (SORPLAS), ognjevarno reciklirano plastiko, ki jo omogoča patentirana tehnologija sestave, ki združuje izvirno, nehalogensko in nefosforno ognjevarno sredstvo – pridobljeno s postopkom, razvitim pri družbi Sony – in odpadno plastiko (polikarbonatno smolo) iz različnih virov.

Svež pristop do pakiranja

V zadnjih letih so okoljska vprašanja, kot je onesnaževanje morja, še poudarila potrebo po zmanjšanju plastike za enkratno uporabo. Pri Sonyju si že nekaj časa prizadevamo odstraniti plastiko iz embalaže in leta 2021 smo s predstavitvijo telefona Xperia PRO-I postali vodilni v panogi. Ta je na voljo v embalaži brez plastike, pri čemer smo plastične komponente izločili ali jih nadomestili s papirnatimi materiali.

embalaža izdelkov Xperia
Za bolj trajnostni telefon Xperia

Poleg okoljskih načrtov družbe Sony na ravni celotne korporacije izvajamo tudi vrsto trajnostnih pobud, specifičnih za telefon Xperia.

Diagram, ki prikazuje postopno zmanjšanje količine plastike v embalaži telefona Xperia od leta 2018 do začetka prodaje telefona Xperia PRO-I leta 2021
Odpravljanje plastike pri embalaži telefonov Xperia

Čeprav se že več let osredotočamo na zmanjševanje okoljskega vpliva embalaže telefona Xperia, smo sprva lahko le večje plastične dele zamenjali s papirnatimi. Zato je embalaža našega modela Xperia 2018 še vedno vsebovala 27 % plastike. Postopoma pa smo svoje postopke razvili, tako da lahko zdaj odstranimo plastiko tudi iz najmanjših delov embalaže. Rezultat tega je, da je embalaža telefona Xperia PRO-I brez plastike.

Bolj trajnostni pravilnik o papirju

Poleg tega, da si prizadevamo zmanjšati porabo dragocenih virov papirja, je naša prednostna naloga, da kupujemo papir, ki temelji na trajnostnih pravilnikih, kot sta papir s certifikatom FSC in recikliran papir. Pladenj iz celuloze v embalaži pametnega telefona je izdelan iz odpadnega papirja, ki ga ni mogoče reciklirati v druge papirne izdelke. Z izborom surovin, ki se ujemajo z barvo zunanje škatle, ga lahko izdelamo takšnega, kot je, brez lepljenja ali barvanja.

Kup zmečkanega papirja
Nič plastične embalaže

V tem videoposnetku naš inženir za oblikovanje embalaže Tomoyuki Nishizaki govori o tem, kako smo pri telefonu Xperia PRO-I povsem odpravili plastično embalažo.

Zmanjšana količina papirja

Embalažo modelov Xperia 2022 smo zmanjšali za 50 % v primerjavi s prejšnjimi modeli, kar je še en ključni del naše trajnostne pobude. S tem se zmanjša teža pri pošiljanju, posledično pa tudi emisije CO₂ za do 36 % na enoto med transportom.

Primerjava embalaže telefona Xperia 1 IV in njegovega predhodnika – embalaža telefona Xperia 1 IV je za 50 % manjša
Slika kabla USB in polnilnika, prekrižana z zeleno črto, ter ikona planeta Zemlje in pametnega telefona Xperia
Skupno ustvarjanje trajnostne družbe

Poleg notranjih pobud družba Sony k ukrepanju spodbuja tudi poslovne partnerje, potrošnike in druge zainteresirane strani, tako da lahko skupaj gradimo trajnostno družbo. Na primer, pametnim telefonom Xperia ne prilagamo več kablov USB in polnilnikov, saj jih večina kupcev že ima in jih lahko uporablja, kupce pametnih telefonov Xperia pa prosimo, naj reciklirajo embalažo svojih pametnih telefonov.