Fotografi portretov za revije moramo biti spretni. To pomeni, da moramo za isto revijo včasih posneti več različnih portretov iste osebe.
Drugačna slika, drugačen namen
Pri fotografiranju portreta za naslovnico moram poskrbeti, da bo fotografirana oseba vzpostavila stik z osebo, ki gleda portret, zato mora fotografirana oseba gledati fotoaparat. Gre za bolj tradicionalno obliko portreta.
Za posnetke v reviji je treba ustvariti štiri ali pet različnih portretov osebe v različnih situacijah. Za vse svoje fotografije uporabljam Sony Alpha 7R III. 42,4 milijona slikovnih pik je več kot dovolj velika ločljivost tako v studiu kot tudi na terenu. Odlično se obnese za različne vrste posnetkov. Slog klasičnih portretov rad mešam s slogom, ki bolj spominja na zvezdniške portrete. Osebo moram fotografirati tako, da bo podpirala zgodbo v reviji.
Vzemimo na primer moje fotografije argentinskega nogometaša Paula Dybalaja, ki sem jih posnel za italijansko izdajo revije Vanity Fair. Potret na naslovnici spominja na klasični portret, v notranjosti revije pa imam priložnost pokazati več samosvojega značaja, s katerim podprem zgodbo.
Na voljo smo imeli izvrstno lokacijo – streho tovarne avtomobilov Fiat v Turinu, kjer Dybala igra za nogometni klub Juventus F.C. Lokacija je povezana z zgodbo, saj je lastnik znamke Fiat tudi lastnik nogometnega kluba. Paula Dybalaja sem na fotografiji ujel sredi udarca nogometne žoge na sloviti strehi, v ozadju pa vidimo hiše soseske, kjer živijo številni zaposleni v tovarni. Gre za zanimivo sliko, ki pripoveduje zgodbo celotnega mesta.
Delo s subjektom
Fotografiranje osebe za revijo ni naravna interakcija. Tako fotograf kot tudi subjekt morata biti dobra igralca. Poskušam se vesti naravno, toda ko podajam navodila subjektu, ne gre za naraven položaj.
Sony Alpha 7R III nudi številne uporabne funkcije za fotografiranje portretov, najpomembnejša pa je najverjetneje funkcija samodejnega ostrenja oči. Ta poskrbi, da so oči na vsakem posnetku popolnoma ostre. Ni mi treba več paziti na ostrenje, namesto tega pa se lahko posvetim svojemu odnosu s subjektom.
Subjekt včasih želi naraven videz, vendar je lahko to dolgočasno. Če začutim, da potrebuje portret nekaj energije, včasih kaj zakričim, da vzbudim reakcijo – to je lahko nasmeh ali pa vprašujoč ali presenečen izraz na obrazu subjekta.
Uporabite objektive za drugačen videz
Čeprav je klasični objektiv za fotografiranje portretov 85 mm, sam najpogosteje uporabljam Sonyjev objektiv FE 24–70 mm f/2,8 GM. Omogoča hitro spreminjanje okvirja, kar je zame zelo pomembno, še posebej pri fotografiranju subjekta med premikanjem.
K srcu mi je prirasel tudi objektiv FE 200–600 mm f/5,6-6,3 G OSS. S 85 mm objektivom morate biti razmeroma blizu subjektu. Z daljšimi goriščnimi razdaljami pa lahko obdržite razdaljo in posnamete fotografije, ki resnično izstopajo iz množice.
Posnel sem portret za naslovnico revije z Robertom Savianom. To je avtor knjižnih uspešnic o mafiji in kriminalu v Italiji. Fotografiral sem ga ob morju. Naročil sem mu, da naj se sprosti in se sprehaja med peščenimi sipinami. To se je odlično obneslo, saj mu ni bilo treba stati neposredno pred fotografom. Ker sem lahko obdržal razdaljo, sem ga lahko ujel med vedenjem, ki je bilo precej drugačno, kot bi bilo, če bi stal le nekaj metrov proč.
Spoznal sem, da je estetika seveda zelo pomembna, nenazadnje je moja naloga ustvariti čudovito fotografijo. Toda resnična lepota osebe prihaja predvsem iz osebnosti. Med fotografiranjem želim v osnovi poudariti osebnost subjekta. Z orodji, ki jih nudi Alpha 7R III, se lahko resnično posvetim odnosu med menoj in subjektom. Tako nastanejo najboljši možni posnetki.
"Fotografija je najboljši izgovor, če želiš spoznati ljudi."