Prekinjena tradicija poročnih fotografij

 Jorge Miguel Jaime Báez 

Fotografijo, kot jo ustvarja Jorge Miguel Jaime Báez, najboljše opišemo, če rečemo, da je to iz kaosa ustvarjen red. Jorge zajame vsa čustva in nepredvidljivost poročnega dne in iz tega ustvari niz dokumentarnih slik. Pri tem ujame trenutke, ki jih običajni poročni fotografi zagotovo zamudijo zaradi prehoda z enega nastavljenega prizora na drugega. Prav zaradi teh sicer zamujenih trenutkov pa je njegova fotografija tako posebna. 

jorge miguel sony alpha 7RII ženin, ki je videti otožno
 © Jorge Miguel Jaime Báez | Sony α7R II + 25 mm f/2 Zeiss| 1/60 s @ f/2,0, ISO 3200

Ta nevesta, ki čaka na začetek obreda, je le en en primer iskrenega pristopa, s katerim lahko zajamem pristna čustva. Jorge pojasnjuje:

“Že prej se je ustavila ob tej uokvirjeni sliki svoje mame, ki je preminila pred dvema letoma. Ker sem zamudil prvi trenutek, sem se odločil, da bom tiho čakal na svojem mestu s pripravljenima osvetlitvijo in ostrenjem. Ko se je znova približala sliki, sem jo posnel. Malce sem moral nagniti fotoaparat, da bi bilo vse na svojem mestu. Očetova silhueta v ozadju je bila bistvena, da bi zajel vsa svoja čustva, to pa je občutek osamljenosti ob absolutni jasnosti. Ta poročna fotografija je bila nevesti najljubša.”

Jorgejev pristop izvira iz osebne izkušnje: njegove lastne poroke leta 2006 in trenutka, ki je ostal nezabeležen in sta si ga zapomnila le on, njegova bodoča žena ter fotografova partnerica Maria.

jorge miguel sony alpha 7RII družica spremlja nevesto na poti do oltarja
© Jorge Miguel Jaime Báez | Sony α7R II + 25 mm f/2 Zeiss| 1/200 s @ f/2,0, ISO 640

“María me je vprašala, katere uhane naj si nadene, in ker ji nisem nič odgovoril, me je vprašala, če je kaj narobe. Bil sem napet in nisem ji zmogel odgovoriti. To je najgloblji in najlepši spomin na tisti dan, simbolizira bistvo, sedanji trenutek in prihodnost mojega življenja.” 

Žal je fotograf, ki so ga najeli, sedel zunaj in čakal nanje, Jorge pa se spominja, kako razočaran je bil poročni par, ko sta videla slike s svojega poročnega dne. “Ko smo videli fotografije s tega dne,” razmišlja Jorge, “smo vedeli, da ne povedo ničesar o tem, kako smo se ta dan počutili.” To je bila prelomnica, trenutek, ko se je zavedel, da mora spremeniti svoj odnos do fotografije in se osredotočiti na tisto najpomembnejše: “Na ljudi, njihove strasti in občutke – na zgodbo njihovega poročnega dne.”

jorge miguel sony alpha 7RII zrcalna slika neveste in ženina v oknu

 © Jorge Miguel Jaime Báez | Sony α7R II + 24 mm f/1,8| 1/500 s @ f/4,5, ISO 640

Iskren slog, pravi Jorge, je odvisen od tega, kako se nekdo poglobi v ta kaos. V radost in žalost, v nemir in tremo. V življenje, v resnici. V prvi vrsti mora biti povezano z zaupanjem. “Pridobiti morate dovolj zaupanja, da ste lahko na mestih in v situacijah, kjer naj ne bi bilo drugih ljudi. Vi pa morate biti tam, ne da bi bili tam, ne da bi sodelovali, izrazili svoje mnenje, samo dokumentirati morate. Če posredujete, če spreminjate in usmerjate, bodo na koncu vse poroke sledile istemu vzorcu. Če pa pustite stvarem, da gredo svojo pot, vas bodo prizori navdušili in posneli boste nepredstavljive trenutke. Na poroko se odpravim odprte glave, pripravljen, da zajamem čustva.”

Za to poroko je Jorge prilagodil goriščno razdaljo s prirezovanjem v fotoaparatu, kar omogoča učinkovito podaljševanje goriščne razdalje. “S fotoaparatom α7R III lahko prilagodite gumb za snemanje v polnem formatu pri 42 Mp ali z načinom prirezovanja APS-C pri 18 Mp, zato moj 55-milimetrski postane priročen 82-milimetrski objektiv. Všeč sta mi ta inovacija in hitro preklapljanje.” 

jorge miguel sony alpha 7RII opazovanje nevestine mame
 © Jorge Miguel Jaime Báez | Sony α7R II + 25 mm f/2 Zeiss| 1/500 s @ f/4,5, ISO 1250

Jorge ve, kako pomembno je spoznati poročni par in njune želje, posebnosti in občutke, da lahko predvideva trenutke, zaradi katerih potem lahko posname tako pristne posnetke. Pojasnjuje, kako je pri vznožju šopka rož ta nevesta imela fotografiji starih staršev. Ko je posnel nekaj slik, se mu niso zdele dovolj prepričljive. Po pogovoru s poročnim parom je vedel, kako pomembno je, da je ta posnetek popoln, zato ga je v tem smislu tudi izpopolnil.

“Ko smo se približevali, sem jasno videl dve podobi in njo v ozadju, zato sem se odločil, da naredim ta posnetek, ki neveste ne razkriva povsem. Želel sem prikazati zob časa, generacije in spoštovanje do starejših. To je bila zadnja fotografija starejše gospe, ki je preminila le nekaj dni pozneje.”

jorge miguel sony alpha 7RIII nevestine družice s solzami v očeh na poroki

 © Jorge Miguel Jaime Báez | Sony α7R II + 25 mm f/2 Zeiss| 1/500 s @ f/4,5, ISO 1250

Tisto, kar je Jorgeju všeč pri poročni fotografiji, je adrenalin, ki ga prevzame, ko ve, da je zajel resnično iskren in poseben trenutek, še posebej, če je prav takšen trenutek iskal in si ga že prej tudi zamislil. “Na tej sliki,” razlaga “je Veronica pripravljala posebno posvetilo za svojo mamo, vendar pa mama ni imela s seboj očal za branje, zato ji je posvetilo prebrala Veronica. Čustva so vrela na plano in moral sem se odločiti, kateri trenutek bom posnel, zato sem se osredotočil na objem, vendar sem v kompozicijo ujel tudi dekleta na desni strani.”

jorge-miguel-sony-alpha-7RII-nevesta-in-prijateljica-v-objemu

 © Jorge Miguel Jaime Báez | Sony α7R II + 24 mm f/2 Zeiss| 1/160 s @ f/2,8, ISO 3200

 “Jaz sem tam, kjer je kaos. Gledal sem na zaslon na hrbtni strani svojega fotoaparata, ko sem na svoji desni zagledal otroka, ki teče proti meni. Otroku nisem rekel ničesar, konico prsta pa sem položil na sprožilo in imel dovolj sreče, da sem ujel otrokove noge kot vinjeto za izbiro osrednje točke. To je nagon, kajti če vam nekaj reče, da morate fotografirati, potem morate to storiti, saj se po tem razlikujete od drugih: po svoji radovednosti, po tem, kar vam je bližje in tudi po svojih slabostih.”

Za Jorgeja popolna slika ne pomeni upoštevanje stereotipov ali modnih trendov ali pa razmišljanje o nagradah na natečajih – pomeni ujeti trenutke, ki odsevajo ogromen nabor čustev, ki jih je treba zajeti.

jorge miguel sony alpha 7RII ženin, ki je videti otožno, pred poroko

© Jorge Miguel Jaime Báez | Sony α7R II + 55 mm f/1,8| 1/125 s @ f/2,8, ISO 3200

Ta slika ženina, Juana Carlosa, je ena od Jorgejevih najljubših fotografij. Jorge je povedal, da je bil Juan Carlos pred začetkom poročnega obreda napet in je želel biti sam. Ko ga je Jorge našel, je bil nemiren in vedel je, da mora ujeti ta trenutek: “Vstal je in se začel potikati okoli mize, zato sem se pripravil, da ga ujamem v objektiv. Z rokami se je oprl na mizo in globoko zavzdihnil. Nato je dodal: “Jorge, kako daleč smo prišli.” 

Za Jorgeja je bil ta trenutek odgovor na vsa vprašanja, zakaj ga fotografija tako navdušuje: “Ta slika pove vse – kako pomemben je ta dan zanj, opiše vse, kar je prestal, in vse, kar ga čaka v prihodnosti. Prav zato je pomembno, da sem zajel te trenutke in jih obravnaval z iskrenostjo in v skladu s svojimi prepričanji.”

jorge miguel sony alpha 9 zrcalna podoba neveste in ženina v avtomobilskem ogledalu

© Jorge Miguel Jaime Báez | Sony α9 + 35 mm f/1,4| 1/8000 s @ f/1,6, ISO 2000

 Izdelki v tem članku 

ILCE-7RM2

α7R II s senzorjem polnega formata z osvetlitvijo ozadja

ILCE-7RM3

»α7R III 35 mm objektiv polnega formata in samodejno ostrenje«

ILCE-9

Brezzrcalni fotoaparat polnega formata α9 s skladnim CMOS-senzorjem

TEST
SEL35F14Z

Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA

SEL24F18Z

Sonnar T* E24 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

Sonnar T* FE 55 mm F1,8 ZA

Jorge Miguel Jaime Baez
Alpha Universe

Jorge Miguel Jaime Báez

Španija

Zgodovino ustvarjajo ljudje, njihove strasti in čustva.

Prikaz profila


x