Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe
Po mojih sledeh:
Alpha 7S III – prvi vtisi 

Philip Bloom 

Ime mi je Philip Bloom in s snemanjem videoposnetkov se profesionalno ukvarjam že 31 let. Prvih 17 let sem delal za televizijske novice, nato pa kot neodvisni direktor fotografije in kot režiser pri snemanju dokumentarnih filmov, promocijskih vsebin za podjetja in občasno pripovednih igranih filmov. Uporabljam najrazličnejše fotoaparate, vendar me dobro poznajo zaradi uporabe DSLR-jev in brezzrcalnih fotoaparatov, ki sem jih za profesionalno videoprodukcijo začel uporabljati že zelo zgodaj. Na svojem spletnem mestu, prek delavnic in predavanj ponujam tudi veliko izobraževalnih vsebin.

Pred šestimi leti sem pripravil videoposnetek, kjer je bilo mogoče opaziti izjemne zmogljivosti fotoaparata Alpha 7S za snemanje pri šibki svetlobi. Ostal sem brez besed. Ko so me prosili, naj preizkusim novi Alpha 7S III, sem takoj pomislil na to, da bi se odpravil na isto lokacijo in preizkusil zmogljivosti fotoaparata v 24-urnem obdobju na plaži ter na ta način ustvaril sliko vizualno privlačnega mesta in sprememb, ki jih prinašajo različni deli dneva ter noči.

Čeprav dobimo pri snemanju v šibkih svetlobnih pogojih veliko podrobnosti, pa je Alpha 7S III veliko več kot mojster snemanja pri šibki svetlobi, še posebej zaradi 10-bitnega notranjega snemanja s 4K 50p, 60p, 100p in 120p v polnem formatu in 10-bitnega notranjega snemanja v HD s hitrostjo 200/240 sličic/sekundo.

Ta fotoaparat se ponaša s številnimi novimi funkcijami, nad katerimi sem resnično navdušen, ampak če bi se moral odločiti za nekaj najbolj priljubljenih, je 10-bitno notranje snemanje velikanska pridobitev in nekaj, kar sem težko pričakoval, saj je razlika med 8- in 10-bitnim snemanjem ogromna. Da pa je to še v 4K in do 120p, je naravnost čudovito. Sistem samodejnega ostrenja za video v fotoaparatih, kot je Alpha 7R IV, je izjemno uporaben, še posebej to velja za sprotno samodejno ostrenje oči in sprotno samodejno ostrenje s sledenjem na zaslonu na dotik. Navdušen sem nad temi neverjetno zmogljivimi in uporabnimi funkcijami fotoaparata Alpha 7S III.

sony alpha 7SM3 z objektivom FE 200–600 na stojalu z zunanjim monitorjem

Tretja funkcija, ki jo želim izpostaviti, je znana. Dovršeno izdelan zaslon je velika pridobitev, ampak zame so veliko pomembnejša vrata HDMI Type A polne velikosti. Mikro HDMI še zdaleč ni idealen priključek in ker s svojimi fotoaparati velikokrat uporabljam monitorje, ki jih namestim na fotoaparat, imam odslej na voljo veliko robustnejši ter trdnejši priključek za povezovanje s fotoaparatom.

Na snemanju sem uporabil kar nekaj objektivov. Za snemanje čez dan sem največkrat uporabil G OSS 200–600 mm f/5,6–6,3. Rad snemam z dolgim objektivom, s katerim sem odkril nekaj edinstvenih perspektiv. Kar nekajkrat sem uporabil tudi 100–400-mm objektiv GM OSS z f/4,5–5.6, saj je bila krajša goriščna razdalja pri širokem zornem kotu včasih močno potrebna. Seveda sem uporabil tudi 24–70-mm GM z f/2,8 kot objektiv z najširšim razponom goriščnih razdalj.

Ponoči sem večinoma snemal s hitrimi Sonyjevimi glavnimi objektivi: 135-mm objektivom GM z f/1,8, 85-mm objektivom GM z f/1,4 GM, 50-mm objektivom ZA z f/1,4 35-mm z f/1,8 in s 24-mm objektivom GM z f/1,4. Ob takšni izbiri zaslonk (namesto 70 do 200 mm f/2,8) sem dobil dobro osvetlitev pri občutljivosti ISO 25.600 namesto šele pri več kot 100.000.

philip bloom prilagaja ostrenje v sonyjevem fotoaparatu alpha 7SM3

Moj najpomembnejši nasvet za novince na področju filmskega ustvarjanja je, naj se naučijo uporabljati samodejno ostrenje in nastaviti občutljivost ter hitrost samodejnega ostrenja za različne vrste snemanja videoposnetkov. Če razumete njihovo delovanje in veste, kdaj uporabiti določene nastavitve, boste s fotoaparatom dobili najboljše rezultate, ki jih lahko ponudi. Ni ene nastavitve za vse. Včasih na primer samodejno ostrenje ne sme biti prehitro in morda je bolje uporabiti samodejno ostrenje s finim ostrenjem. Za snemanje osebe med govorjenjem je morda potrebna visoka občutljivost, da je vedno izostrena, ampak če bi s to nastavitvijo med snemanjem nekdo stopil pred izbrano točko ostrenja, bi se samodejno ostrenje preusmerilo na subjekt, ki je bližji. Če imate ti dve funkciji v meniju s hitrimi funkcijami, so stvari veliko preprostejše. Enemu od gumbov za bližnjice dodelite funkcijo zadržanja izostritve, saj je resnično uporabna, ko sledite subjektu in želite zadržati izostritev na določeni točki, še posebej če bo subjekt kmalu zunaj okvira.

philip bloom snemanje na plaži z dolgim pomolom v daljavi

Fotoaparat Alpha 7S III sem uporabljal z veseljem in zaradi preoblikovanega menijskega sistema so stvari veliko intuitivnejše. Z 10-bitnim notranjim snemanjem sem končno lahko izkoristil vse zmogljivosti profila SLOG 3. Kakovost slik je naravnost čudovita in zmogljivost snemanja z visoko hitrostjo sličic v 4K, pri čemer je kakovost slik enaka tisti, ki jo dobim z običajno hitrostjo, brez časovnih omejitev ali težav zaradi pregrevanja, je krasna izkušnja. S samodejnim ostrenjem, še posebej z zmogljivostjo sledenja z dotikom, je snemanje gibljivih objektov preprosto. Zaradi vseh teh funkcij, skupaj z legendarno zmogljivostjo snemanja pri šibki svetlobi, s katerimi se odlikuje serija Alpha 7S, se je dolgo čakanje na ta model izplačalo.

Predstavljeni izdelki
ILCE-7SM3
α7S III

ILCE-7SM3

SEL24F14GM
FE 24mm F1.4 GM

SEL24F14GM

SEL85F14GM
FE 85 mm F1,4 GM

SEL85F14GM

SEL135F18GM
FE 135mm F1.8 GM

SEL135F18GM

SEL2470GM
FE 24–70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

SEL100400GM
FE 100-400mm G Master super-telephoto zoom

SEL100400GM

SEL35F18F
FE 35 mm F1,8

SEL35F18F

SEL50F14Z
Planar T* FE 50mm F1.4 ZA

SEL50F14Z

SEL200600G
FE 200–600 mm F5,6–6,3 G OSS

SEL200600G

Sorodni članki


x