črno-beli skuponski posnetek

Obrazi naroda – Italija v slikah s fotoaparatom α7R III

Maki Galimberti

“Za revijo je najpomembnejši posnetek na naslovnici,” pove Maki Galimberti, “in na naslovnicah je skoraj vedno nek obraz. Za bralce so najbolj privlačni ravno obrazi, zato sem se specializiral za portrete.” Maki je s portretno fotografijo za najpomembnejše italijanske revije ustvaril bleščečo kariero, vendar pa se je nekaj spremenilo.

maki galimberti sony alpha 7RIII črnobel portret ženske z bejzbolsko čepico na glavi

© Maki Galimberti | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/6.3, ISO 100

“Težava je,” pravi, “da imajo založniki zadnja leta na voljo manj denarja za fotografije, zato sem se povezal neposredno z zasebnimi in komercialnimi naročniki, s tistimi, ki želijo promovirati svojo podobo ali svoje podjetje. Kot profesionalec pa moram imeti nek namen, cilj, svoje delo moram opravljati z navdušenjem. Čeprav je sodelovanje s podjetji prevladalo nad delom za revije, pa želim kljub temu ustvariti vrhunski videz z naslovnice.”

maki galimberti sony alpha 7RIII dekle pozira za portret in je predrzno izplazila jezik

© Maki Galimberti | Sony α7R II + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/125s @ f/4.0, ISO 400

Tako se je začel projekt “Casting Italy”, s katerim je Maki želel zbrati nekaj običajnih ljudi iz svoje rodne države in jih predstaviti kot pomembne osebe.

Predstavitev ljudi iz resničnega življenja na naslovnicah revij ima svoje prednosti, pojasni Maki, saj je “fotografiranje skupine raziskovalcev za bolnišnični oglas lahko veliko zanimivejše od fotografiranja igralca ali znanega pevca. Poleg tega je odkrivanje lepote običajnih ljudi in ponos, ki me navdaja ob njihovem portretiranju, doživetje profesionalca, v katerem zelo uživam.”

maki galimberti sony alpha 7RIII črnobel portret mladeniča s klobukom z ozkimi krajevci na glavi

© Maki Galimberti | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/4.5, ISO 100

Med portretiranjem je najpomembnejše ustvariti dober odnos z ljudmi, poudariti njihov značaj, tisto najlepše, kar skrivajo v sebi. Prav po tem je mogoče prepoznati vsa pretekla Makijeva fotografska dela. “Res je,” pove, “delo z ljudmi me močno navdušuje.”

maki galimberti sony alpha 7RIII nasmejano dekle bočno sedi v naslonjaču pred fotoaparatom

© Maki Galimberti | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/125s @ f/4.5, ISO 50

S Sonyjevim fotoaparatom α7R III tudi lažje naveže stik z ljudmi, pri čemer mu še posebej pomaga sistem samodejnega ostrenja oči.

“Kakovost slik, narejenih s fotoaparatoma α7R III, in podrobnosti na njih so izjemno pomembne,” pove, “ampak za zaposlenega portretnega fotografa je ogromna prednost ta, da se ni treba skrivati za iskalom. Prepričan sem namreč, da s tem izgubim pozornost subjekta, nič pa ni pomembnejšega od najinega odnosa. Namesto tega se torej zanesem na sistem samodejnega ostrenja v fotoaparatu α7R III in uporabljam zadnji zaslon. Tako se lahko posvetim osebi, ki jo fotografiram.”

Vidik ustvarjanja medosebnih odnosov v povezavi s tovrstno uporabo fotoaparata α7R III podpirajo funkcije, kot je način tihega fotografiranja. To je dobro znana funkcija, ki sramežljivim subjektom pomaga, da se pred objektivom vedejo bolj naravno. Maki pa poskrbi za popoln nadzor nad kakovostjo in globinsko ostrino z uporabo dveh najpriljubljenejših objektivov portretnih fotografov – GM FE 24–70 mm f/2,8 in GM FE 70–200 mm f/2,8. Vsak na svojem ohišju zagotavljata vsestransko uporabo za snemanje posnetkov od blizu in skupinskih posnetkov.

maki galimberti sony alpha 7RIII trije kuharji pozirajo za neuradni portret

© Maki Galimberti | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/16, ISO 100

Maki običajne ljudi predstavi v slogu znanih oseb z naslovnic tudi ob sodelovanju s stilisti, tako kot bi to naredil, če bi pripravljal posnetek za revijo. Stilist se posveti podrobnostim, ki jih fotograf morda spregleda, pritegnejo pa pozornost gledalca. “Ko sem prvič sodeloval s stilistom,” pojasni, “sem se počutil kot v raju za fotografe, s pravo izbiro oblačil in drugih podrobnosti so moje fotografije postale lepše, zato se k temu vedno zatekam.” V pomoč pri tem je tudi velik 3-palčni zaslon fotoaparata α7R III, saj 100-odstotni prikaz ponuja veliko natančnejši pregled sličice od tistega, kar lahko vidim s tradicionalnim optičnim iskalom.

Navsezadnje je, tako kot za vsakega drugega fotografa, tudi zanj najpomembnejša osvetlitev. Ko gre za osvetlitev v slogu podob z naslovnic, Maki najraje uporablja veliko svetlobno okno, s katerim usmerja naravno svetlobo na lokaciji na prostem. Za Makija je najpomembnejša priprava. “Raziskovanju lokacije pogosto posvetim prav toliko pozornosti kot samemu subjektu,” pravi, “saj je ozadje ključno za pripoved zgodbe o osebi, ki jo fotografiram. Navsezadnje je najpomembnejše, da nekoga predstavimo lepo, pri tem pa je pomoč opreme, ki jo uporabljam, neprecenljiva.”

Predstavljeni izdelki

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Čestitamo! Uspešno ste se naročili