Poglobljeno učenje 

Alexis Rosenfeld

“Dobra podvodna fotografija očara gledalca in ga nekaj nauči,” razloži Alexis Rosenfeld ter doda, da je najboljša tista fotografija, ki “vzbudi zanimanje otrok, da postavijo veliko vprašanj v zvezi z njo.” Če se ozremo nekaj desetletij nazaj, je bil Alexis eden od tistih otrok, ki se je napajal s podvodnim svetom in raziskovanji Jacquesa Cousteauja. “To je bila vstopnica, s katero sem vstopil v ta izjemni svet,” se spominja, “in se podal na mesta, ki so bila po mnenju večine nedostopna, s katerih sem prinašal čudovite zgodbe ter jih delil z drugimi.”

alexis-rosenfeld-sony-A7RM2-riba-svetlih-barv-med-plavanjem-nad-koralami.jpg

© Alexis Rosenfeld | Sony α7R II + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/80 s @ f/8,0, ISO 400

Alexis je v tem novem svetu kmalu našel novo zatočišče. “Po naravi sem še posebej nepotrpežljiva oseba, kar je v nasprotju že s prvo lastnostjo dobrega fotografa,” se nasmehne, “ampak takoj ko sem pod vodo, je čas na moji strani in se vse umiri. Rad si predstavljam fotografijo, njen okvir in kompozicijo, nato pa počakam, da dobim pravo kombinacijo. Enako velja za živali, ko posnamem dobro fotografijo njihovega vedenja, sem zelo ponosen.”

Alexis se je začel učiti potapljanja, ko je bil star osem let, in prav to ga je pripeljalo do današnjega trenutka. “Da bi postal profesionalni podvodni fotograf, sem se moral zelo zgodaj začeti učiti potapljati,” pove, “saj potapljanje vključuje veliko tehničnega znanja, ki ga je treba popolnoma osvojiti in šele takrat se je mogoče popolnoma posvetiti fotografiji.”

alexis-rosenfeld-sony-A7RM2-potapljač-pregleduje-kos-bele-korale-pod-vodo.jpg

© Alexis Rosenfeld | Sony α7R II + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/50 s @ f/14, ISO 400

Za fotografskega novinarja, kot je Alexis, je ta vloga še zahtevnejša, saj ne želi ustvarjati estetsko privlačnih posnetkov. “Za pripoved zgodbe ni dovolj le ena fotografija,” pojasni. “Moji projekti se včasih vlečejo nekaj mesecev ali let in prva fotografija mora biti povezana z zadnjo. Skupaj pripovedujeta zgodbo, ki jo mora bralec razumeti, ne da bi bral besedilo.”

V svojem zadnjem projektu ‘Koralni grebeni, srce oceanov’ Alexis pripoveduje zgodbo o ogroženosti ekosistema. “Upodobljeni so lepota in biološka raznolikost tega neverjetnega okolja in nevarnosti, ki mu grozijo. Nad projektom sem se zelo navdušil, ko sem izvedel, da iz teh koralnih grebenov izhaja ena od treh morskih vrst.”

alexis-rosenfeld-sony-A7RM2-korala-ki-spominja-na-drevo-osvetljena-z-bliskavico-z-morjem-temno-modre-barve-v-ozadju.jpg

© Alexis Rosenfeld | Sony α7R II + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/200 s @ f/11, ISO 400

Kako torej Alexis razume podvodno fotografijo? Podvodno okolje je za fotografa v nekaterih pogledih zelo posebno, že samo zato, ker je skozi vodo težje fotografirati kot skozi zrak. “Voda ima štiri glavne značilnosti, ki otežijo delo fotografa,” pojasni Alexis, “absorbira svetlobo, povzroči, da barve izginejo, prenaša plujoče delce, ki lahko zameglijo pogled, in deluje kot dodatna optična leča.” Zveni zapleteno, ampak z vsemi temi izzivi se Alexis spopada z uporabo številnih tehnik. “S svojim načinom osvetlitve se izognem delcem, kolikor je le mogoče, dobre podvodne bliskavice pa poživijo barve,” pove, “poleg tega snemam pod zelo širokimi koti, da zmanjšam količino vode med fotoaparatom in objektom.”

alexis-rosenfeld-sony-A7RM2-jata-rumenih-in-modrih-rib-med-plavanjem-med-koralami.jpg

© Alexis Rosenfeld | Sony α7R II + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/125 s @ f/14, ISO 800

Alexisov Sonyjev fotoaparat α7R II je uporaben tudi pod valovi. “Veliko fotografij iz projekta ‘Koralni grebeni’ s starejšo ali drugo opremo ne bi mogel narediti,” pojasni, “še posebej to velja za kakovost senzorja in njegovega dinamičnega razpona ter zmogljivost pri visokih vrednostih ISO.” Doda, da “so senzorji posebej prilagojeni podvodnemu fotografiranju in omogočajo izjemno realističen prikaz podvodnega sveta. Kakor hitro se potopim v globine, se sončna svetloba razprši, zato pogosto delam z vrednostjo 1600 za ISO ali višjo. Za podvodne posnetke uporabljam tudi α7R III in samodejno ostrenje obeh fotoaparatov je pod vodo zelo dobro, kar omogoča izostritev rib ter morskih sesalcev tudi ob hitrem in nepredvidljivem gibanju.”

alexis-rosenfeld-sony-A7RM2-osamljen-žarek-nežno-pada-proti-temnomodremu-ozadju-zastrt-s-sončno-svetlobo.jpg

© Alexis Rosenfeld | Sony α7R II + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/160 s @ f/13, ISO 400

“Sonyjevo opremo uporabljam že štiri leta,” nadaljuje, “pri čemer na ohišjih uporabljam objektive FE 16–35 mm f/2,8 G Master, FE 12–24 mm f/4 G, FE 90 mm f/2,8 Macro G OSS in FE 100–400 mm f/4,5–5,6 OSS G Master. Zaradi zaščite delam z ohišji švicarske izdelave, z vrati, narejenimi iz optičnega stekla, poleg tega so ohišja vodotesna do globine 200 m. Ohišja so narejena po meri, zato so na voljo vsi gumbi za delo s fotoaparatom. Moje podvodno delo nikakor ne bi bilo tako enostavno, če ne bi imel na voljo vsega tega v kombinaciji z zmogljivostjo ter načinom ravnanja, ki ju ponujajo fotoaparati Alpha.”

alexis-rosenfeld-sony-A7RM2-osamljeni-potapljač-je-videti-pritlikav-pred-ogromno-zapleteno-podvodno-formacijo.jpg

© Alexis Rosenfeld | Sony α7R II + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/160 s @ f/11, ISO 400

Čeprav ima tehniko in fotografsko opremo, s katerima je snemanje kolikor se le da enostavno, pa se zdi, da si Alexis ne želi preveč poenostaviti življenja. Bi se smisel izziva s tem sicer izgubil? “Da,” se strinja, “tistega dne, ko se bom pri podvodnem snemanju počutil popolnoma sproščeno, bom s tem prenehal, saj se ne bi imel več česa novega za naučiti. Vsak potop je nova lekcija s tehničnega vidika in z vidika razumevanja okolja. Svetloba, vedenje živali, barva vode, ki se spreminja … to je mešanica stvari, zaradi katerih je ta izkušnja tako posebna in kmalu ugotoviš, da je vsak potop neponovljiv.”

Predstavljeni izdelki
ILCE-7RM2
α7R II s senzorjem polnega formata z osvetlitvijo ozadja

ILCE-7RM2

SEL1635Z
16–35 mm Vario-Tessar T* FE F4 ZA OSS

SEL1635Z

Sorodni članki
Alexis Rosenfeld
svet alpha

Alexis Rosenfeld

Francija

Pod vodno gladino je drug svet, moje vesolje, kjer je vse kot v pravljici in človek ostane brez besed. S svojimi odkritji želim prikazati svoje čudenje nad tem krhkim podvodnim svetom.

Prikaz profila

Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe


x