Uredniška in oglaševalska fotografija

Kenton Thatcher

Kenton Thatcher je fotografiral prav vse, od filmskih zvezd z glamurjem stare šole, kot je Pierce Brosnan, do nogometašev novega modno privlačnega videza, kot je Cristiano Ronaldo. Živi v Lizboni na Portugalskem, kjer za potrebe uredništva in oglaševanja po naročilu fotografira za nekatere največje znamke in revije.

Kenton-thatcher-sony-alpha-9-moška-v-zraku-med-skokom-eden-fotografira-drugega
© Kenton Thatcher | Sony α9 + FE 24–70 mm f/2,8 GM | 1/160 s @ f/5,0, ISO 400

Vsi Kentonovi posnetki so drugačni, niti dva nista enaka, in naj gre za načrtovanje in pripravo ali pa le za nekaj minut, ki so na voljo za posnetek, doda, da je vse odvisno od pravega trenutka.

“Položaj mi mora omogočati, da ujamem trenutek v delčku sekunde. Fotografi, ki snemajo tihožitja, imajo čas za dihanje in razmišljanje, kar je za portretnega fotografa nemogoče. To je tako, kot bi vozili dirkalnik, ne smete umakniti oči s ceste. Enako velja za ljudi, ki jih fotografiram. Ves čas jih moram opazovati, ali pa bom zamudil tisti trenutek.”

Kenton-thatcher-sony-alpha-9-model-z-angelskimi-krili-stoji-na-vrhu-stavbe-s-panoramo-lizbone-v-ozadju
© Kenton Thatcher | Sony α9 + FE 70–200 mm f/2, GM OSS | 1/160 s @ f/6,, ISO 100

Čeprav končni posnetek nastane v delčku sekunde, pa se za njim skriva veliko priprav. Kenton nam je razložil, kaj vse je moral pripraviti vnaprej za nedavni posnetek dekleta z angelskimi krili na vrhu stavbe v Lizboni za potrebe oglaševanja.

“Čeprav sem lokacijo obiskal kakšnih petindvajsetkrat z željo, da bi posnel krajinsko ozadje na tej sliki, ni bilo nikoli prav zares dobro. Posnetek je narejen z ene od najvišjih stavb v Lizboni, kjer je bil strašen veter. Tudi ko sem fotoaparat postavil na stojalo in ga obtežil, je bilo pri dolgotrajni osvetlitvi še vedno prisotnega nekaj tresenja in premikanja. Nekaj dni nisem mogel snemati, tako da sem za ta en posnetek porabil dobesedno več ur.”

kenton-thatcher-sony-alpha-7RII-boris-johnson-med-srkanjem-čaja-v-nogavicah-z-motivom-britanske-zastave

© Kenton Thatcher | Sony α7R II + FE 50 mm f/1,4 ZA| 1/125 s @ f/8,0, ISO 100

Potem so tu uredniški posnetki, ko ima Kenton za objekt morda na voljo nekaj minut. Govori o nalogi, ko je moral narediti uradni portret Borisa Johnsona, ki je kot minister za zunanje zadeve obiskal Portugalsko. “Na nobenem mojem posnetku ni nikoli nič zanemarljivega,” pravi. “Za posnetek so mi namenili tri minute, zato sem si dan prej vzel dve uri za pripravo, da bi v tako kratkem času ujel kar največ,” nadaljuje Kenton. “Začetni portret sem dejansko naredil na belem ozadju. Ravno, ko si je poravnal kravato, sem sprožil zaklop in naredil prvi posnetek. Bilo je zelo sproščeno in tudi naslednjih trideset ali štirideset posnetkov je bilo v redu, le da je bilo na njih malce preveč poziranja, kar ne ustreza mojemu slogu. Ko se je čas za uradni portret iztekel, mi je ostala le še minuta za dodaten posnetek. Z močnim lepilnim trakom smo na steno hitro namestili črno ozadje in želel sem narediti čisto britanski posnetek, zato sem ga ujel, ko je držal skodelico in srkal čaj. Imel sem samo minuto, ampak prav s tem posnetkom sem bil najbolj zadovoljen in kot kaže je bil všeč tudi Borisu.”

kenton-thatcher-sony-alpha-7RII-model-s-trakom-na-glavi
© Kenton Thatcher | Sony α7R II + FE 70–200 mm f/2,8 GM OSS| 1/160 s @ f/20, ISO 160

Kenton je začel fotografirati ob uporabi filma in fotoaparatov srednjega formata, nato pa z navdušenjem sprejel tehnološke prednosti, ki so jih prinesli digitalni fotoaparati.

“Nekaj me je naučil tudi oče, ki je bil amaterski fotograf in je našo garažo spremenil v temnico, kjer smo imeli štiri povečevalnike. Prav tukaj sem spoznal conski sistem Ansela Adama in se naučil osvetliti slike, tako da sem kar najbolj izkoristil dinamični razpon. Ko sem razvijal film, sem vedno testiral izrezek in upal, da sem uporabil osvetlitev znotraj 1-stopenjskega razpona zaradi velike omejitve dinamičnega razpona. Zdaj uporabljam Sonyjev α7R III in dinamični razpon je fantastičen; ko sem prvič uporabil ta fotoaparat, se nisem mogel načuditi vsem podrobnostim v osvetljenih in zasenčenih delih.”

Kenton-thatcher-sony-alpha-9-črno-beli-portret-nasmejanega-moškega-med-ličenjem
© Kenton Thatcher | Sony α9 + FE 85 mm f/1,4 GM | 1/100 s @ f/5,0, ISO 100

Kenton s svojim fotoaparatom uporablja nekatere portretne objektive s klasično goriščno razdaljo. Njegov najljubši objektiv je Zeiss FE 50 mm f/1,4, “saj izpolnjuje vse pogoje in je fantastičen.”

Pojasni, da uporablja tudi Sonyjeva objektiva FE 85 mm f/1,4 GM in FE 70–200 mm f/2,8 GM, saj sta odlična za portretiranje. Vendar pa Kenton dodaja, da, “pogosteje, kot katerega koli od teh treh, uporabljam FE 24–70 mm f/2,8. To je moj vsakdanji objektiv, ki me spremlja povsod in všeč mi je njegova fantastična ostrina."

kenton-thatcher-sony-alpha-7RIII-portret-glasbenikov-eden-v-zraku
© Kenton Thatcher | Sony α7R III + FE 24–70 mm f/2,8 GM | 1/100 s @ f/4,0, ISO 200

Druga pomembna funkcija, ki je za Kentona res koristna pri portretiranju z digitalno opremo, je funkcija samodejnega ostrenja oči, ki jo ponuja α7R III. Pripoveduje o tem, kako je ta funkcija še posebej koristna, ko snema življenjski slog.

 

“Ko sem včasih hotel izostriti oči, sem uporabil objektiv 50 mm z f/1,4 pri f/2,8 ali celo pri f/4," pravi. “S funkcijo samodejnega ostrenja oči lahko zdaj do popolnosti izostrim oči pri f/1,4 in s tem se je spremenil tudi moj način fotografiranja. Z objektom se lahko pogovarjam in ga usmerjam in, če je funkcija samodejnega ostrenja oči vklopljena, lahko preprosto sprožim zaklop, saj vem, da bo izostren.”

 

kenton-thatcher-sony-alpha-7RII-joaquim-de-almeida-pije-viski
© Kenton Thatcher | Sony α7R II + FE 85 mm f/1,4 GM | 1/500 s @ f/1,7, ISO 800

Slika, ki to v celoti izkazuje, je za Kentona posnetek, ki ga je naredil v okviru kampanje z Joaquimom de Almeido, ki pije viski. “Zelo redko uporabljam stojalo in neprekinjeno osvetlitev, ampak ves čas se je premikal, se nagibal naprej, si natakal, se smejal in se nagibal naprej in nazaj. Globinska ostrina je bila tako plitka, ampak njegove oči so bile mesto ostrenja na vsaki sliki. Res gre za revolucionaren izdelek.” 

Izdelki, predstavljeni v tem članku

TEST
ILCE-7RM3

Fotoaparat α7R III s 35-milimetrskim objektivom polnega formata in samodejnim ostrenjem

ILCE-7RM2

α7R II s senzorjem polnega formata z osvetlitvijo ozadja

ILCE-9

Brezzrcalni fotoaparat polnega formata α9 s skladnim CMOS-senzorjem

SEL85F14GM

FE 85 mm F1,4 GM

SEL50F14Z

Planar T* FE 50mm F1.4 ZA

SEL70200GM

FE 70–200 mm F2,8 GM OSS

SEL2470GM


FE 24–70 mm F2,8 GM

Kenton Thatcher
Alpha Universe

Kenton Thatcher

Portugalska

Fotografija je moje orodje za komunikacijo. S fotografiranjem in poslušanjem zgodb oseb, ki jih fotografiram, sem se o življenju naučil veliko več kot iz katere koli knjige, ki sem jo prebral, čeprav je res, da sem dislektik ...

Prikaz profila


x