motociklist zavija pri visoki hitrosti

Hitri in divji

Alejandro Ceresuela

Alejandro Ceresuela je eden od tistih srečnežev, ki je svojo strast lahko uresničil v poklicu, čeprav se mu to ni zgodilo slučajno.

“Stvari se ne zgodijo slučajno, temveč zato, ker vi tako želite. Mislim, da ne gre za to, da imaš srečo, ves čas si je treba prizadevati in zaupati vase.”

Alejandrova fotografska pot se je začela pred približno desetimi leti, ko je kot športni navdušenec fotografiral motociklistične tekme Moto GP, vendar je s svojimi slikami kmalu vzbudil pozornost in začeli so ga pogosto vabiti k sodelovanju.

alejandro ceresuela sony alpha 9 motociklist dirke gp pripravljen na štart

© Alejandro Ceresuela | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/500s @ f/9.0, ISO 100

Podobno kot v tekmovanju v okviru prvenstva Moto GP je treba tudi za odlično fotografijo poiskati najboljši položaj in izbrati pravi čas. Alejandro razloži: “Uporabiti moram pravo tehniko in natančno moram vedeti, kaj želim izraziti. Motorna kolesa so zame povezana s hitrostjo in to želim pokazati na svojih slikah. To pa lahko dosežem tako, da se postavim na pravo mesto, seveda pa mora biti tehnika fotografiranja nato popolna.”

motociklist se s kolenom dotakne tal v hitrem ovinku

© Alejandro Ceresuela | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/50s @ f/22, ISO 100

Poleg same tehnike Alejandro ves čas fotografiranja ve, kakšen posnetek želi narediti – od fotografiranja do urejanja, da na koncu dobi natančno takšno fotografijo, kot jo želi.

“Veliko časa prebijem na stezi, prav toliko časa pa sem tudi v tiskovnem središču, kjer urejam svoje posnetke. Zame je najpomembnejša vizija, ki jo imam v glavi, to pa potem dopolnim s tehniko uporabe fotoaparata.”

Za Alejandra, ki je strokovnjak na tem področju z več kot desetimi leti izkušenj, je eden od izzivov, s katerimi se sooča, kako ohraniti posnetke vedno znova zanimive: “Stranke si vedno želijo tipične posnetke z dirkalne steze in te lahko vedno naredim. No, čez vikend izkoristim priložnost, da se malo poigram, raziščem nove možnosti fotografiranja in bolj umetniško naravnane fotografije. Vsako leto poskušam najti nova mesta za fotografiranje, s čimer se želim izogniti ponavljanju. Vsako novo leto prinese nove izzive, saj obiščemo ista mesta, jaz pa želim posneti drugačne fotografije. Nenehno stremim k spremembam, saj le tako lahko moje slike ostanejo sveže in privlačne.”

Čeprav Alejandro na svojih slikah z dirkališč prikaže zavoje in nagibe na stezi, pa njegove slike ponujajo tudi vpogled v to, kar se dogaja ob stezi – vse, od mrzličnih trenutkov v boksu do voznikov, ki meditirajo z zaprtimi očmi in v mislih štejejo vsak zavoj na stezi, preden sedejo na motor. Kot že rečeno, je pri zajemanju teh trenutkov najpomembnejše poznati šport in vedeti, kje in kdaj je treba biti.

dolgotrajna osvetlitev voznika in ekipe v boksu

© Alejandro Ceresuela | Sony RX1R II | 1s @ f/22, ISO 100

“Če želim narediti dober posnetek ekipe v boksu, moram vedeti, kaj bodo delali in kdaj. Ko menjujejo pnevmatiko, lahko naredim dobro fotografijo, vendar je v tistih desetih sekundah zares pomembna samo ena. Potrebne so izkušnje in ne smem se osredotočiti na eno samo sliko. V treh sekundah lahko naredim tri zelo različne posnetke, vendar moram vedeti, kdaj se je treba hitro premakniti, da bi jih dobil.”

Fotografske naloge na dirkah konec tedna se glede opreme, ki jo Alejandro uporablja za fotografiranje, lahko razlikujejo, zato uporablja celo vrsto različnih fotoaparatov in objektivov, ki ustrezajo temi njegovih nalog. “Za fotografiranje dogajanja na dirkalni stezi običajno uporabljam Sonyjev α9, saj je hitrost samodejnega ostrenja in fotografiranja odlična za zajemanje hitre akcije. Fotografirati moram pri 1/50 sekunde, saj mi te počasnejše hitrosti zaklopa in obračanja pomagajo prikazati hitrost akcije.”

motociklist se dramatično nagne v ovinek

© Alejandro Ceresuela | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/100s @ f/22, ISO 100

“Za snemanje v boksih ali portrete pa uporabljam α7R III, ampak ko želim dodatno ločljivost, ga včasih uporabim tudi za snemanje motorjev med vožnjo. Včasih pa velja prav nasprotno – občasno želim posneti zmagoslavje voznika ali postanek v boksu in v takšnem primeru uporabim α9 zaradi njegove hitrosti fotografiranja 20 sličic na sekundo.”
Motociklist s steklenico šampanjca proslavlja zmago na prvenstvu gp

© Alejandro Ceresuela | Sony α7R III + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/500s @ f/5.6, ISO 125

Alejandro pove, da si pri fotografiranju delo poenostavi s funkcijami, ki jih ponuja njegova oprema, in pojasni: “Ena od najbolj priljubljenih funkcij fotoaparata, ki ga uporabljam, je samodejno ostrenje oči, saj mi omogoča, da bolje izkoristim objektiv. S fotoaparatom 35 mm f/1,4, 50 mm f/1,4 ali 85 mm f/1,4 je natančno izostriti oko lahko težko, vendar mi s funkcijo samodejnega ostrenja oči to vedno uspe.”

Alejandro za različne posnetke uporablja celo vrsto objektivov, ki jih menjuje, odvisno od tega, kaj želi posneti. “Za posnetke na dirkalni stezi po navadi uporabljam 100–400 mm f/4,5–5,6 GM OSS in pretvornik 1.4x. Na stezi občasno uporabljam tudi FE 70–200 mm f/2,8 GM OSS, ki pa ga največkrat uporabim na zaprtem parkirišču, na štartni črti in v boksu”, razloži. Ker velikokrat potuje z ene tekme na drugo, je za Alejandra pomembna tudi teža opreme: “S seboj nosim tudi majhna objektiva FE 28 mm f/2 in FE 85 mm f/1,8, ki sta cenovno ugodnejša, ampak neverjetno zmogljiva.”

Tistim, ki mu želijo slediti, Alejandro svetuje: “Če ste pripravljeni, je vse mogoče. Vse je odvisno od vas.”

Predstavljeni izdelki

Alejandro Ceresuela

Alejandro Ceresuela | Spain

"S fotografijo lahko vedno izraziš tisto, kar želiš pokazati."

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili