Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe

Boj za paradiž

Tomas Wüthrich

S projektom Zakleti paradiž je Tomas Wüthrich spremljal zadnje predstavnike nomadskega plemena Penan v bornejskem deževnem gozdu. Zanj to ni bilo le snemanje fotografij, ljudje, s katerimi je živel in delal v obdobju petih let, so ga tudi močno navdihnili. Na koncu je zato temu mestu tudi nekaj vrnil.

 

tomas wuthrich sony alpha 9 gradbeni stroj odstranjuje posekan les iz gozda

© Tomas Wüthrich| Sony α9 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/13.0, ISO 1600

Tomas se je na Borneo prvič odpravil leta 2014, ko je tudi prvič srečal predstavnike plemena Penan in se seznanil z njihovim bojem proti agresivnemu sekanju dreves v deževnem gozdu, ki je njihov habitat. Tomasa je to pretreslo: “V preteklosti so bili nomadi,” pojasni, “zdaj pa so prisiljeni, da se ustalijo in s kmetijstvom pridelujejo hrano, saj gozd hitro izginja.”

Zaskrbljen in radoveden se je naslednje leto vrnil, da bi se premišljeno lotil projekta. Eno leto se je zavleklo v drugo, enemu potovanju je dodal naslednje in nazadnje projektu posvetil pet let dela, pri čemer je z ljudmi iz plemena Penan občasno neprekinjeno preživel do mesec dni. Ko je prišel, se je to ljudstvo premikalo – in čeprav odprti za nove tehnologije, so si prizadevali ohraniti svoj polnomadski način življenja.

“Ne marajo cest,” razloži Tomas, “in nočejo, da drvarji sekajo njihov dom. Oni niso kot ljudstva v Amazoniji, ki so odrezani od sveta. Če imajo neko obliko transporta, gredo v vas in prodajajo perje ali rogove ter kupijo stvari, vendar zavračajo misel, da bi se vsemu odpovedali, saj je v resnici njihova veleblagovnica gozd. Ta ima vse, kar potrebujejo.”

tomas wuthrich sony alpha 9 predstavnik nomadskega plemena penan sedi v senci dreves deževnega gozda

© Tomas Wüthrich| Sony α9 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/100s @ f/5.6, ISO 800

V petih letih je Tomas med drugim spoznal pomen časa. “Reportažnega projekta takšne vrste ni mogoče narediti v treh tednih,” pravi, “zato sem se nenehno vračal. Enkrat za dva tedna, drugič za mesec dni in potem še en mesec ... da bi se podrobneje seznanil s to kulturo.”

Po skupaj osmih obiskih, z zadnjim leta 2019, je pridobil popolno zaupanje predstavnikov plemena Penan. “Takšna raven integracije,” pojasni Tomas, “se začne s snemanjem tistih romantičnih slik v gozdu in konča z nečim, kar je veliko bližje resnici ter prikaže vse plati življenja teh ljudi.”

tomas wuthrich sony alpha 9 otroci iz nomadskega plemena penan se igrajo v potoku

© Tomas Wüthrich| Sony α9 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/500s @ f/9.0, ISO 1600

Za snemanje v tako dolgih časovnih obdobjih je Tomas uporabil Sonyjev α9 in se zanašal na njegovo legendarno kakovost ter tesnjenje za zaščito pred vremenskimi razmerami. “Deževni gozd nikakor ni ravno prijazno mesto za snemanje,” se spominja. “Vroče je in mokro, veliko je kondenzacije ter vlage, poleg tega smo vedno znova morali prečkati reke. Prav zares je težko snemati v takšnem okolju, če nimaš fotoaparata, ki je narejen za takšne razmere. S seboj sem imel dva fotoaparata α9 in oba sta se izvrstno izkazala tudi, ko sem nekoč padel v reko z nahrbtnikom vred ter sem vso opremo moral posušiti nad ognjem.”

Na takšnih odročnih mestih je Tomas moral razmišljati tudi o napajanju, vendar je zaradi odlične zmogljivosti fotoaparata α9 lahko posnel več tisoč sličic z enim samim polnjenjem. Kljub temu je, preden je odkril lažji način, na začetku imel v torbi 24 baterij za en mesec snemanja.

“Nekoč sem sredi džungle naletel na poglavarja,” pojasni Tomas, “ki je nosil nahrbtnik s solarnimi ploščami, na katerih so za nameček posedale še tri opice. Tako sem napolnil svojo opremo s solarno ploščo in z eno polno solarno baterijo napolnil tri baterije za α9, ki je potem brezhibno delal.”

tomas wuthrich sony alpha 9 pogled iz globine deževnega gozda

© Tomas Wüthrich | Sony α9 + FE 70-300mm f/4.5-5.6 G OSS | 1/2000s @ f/8.0, ISO 3200

Med drugimi funkcijami fotoaparata, ki so bile Tomasu v okviru projekta res v veliko pomoč, sta njegova visoko zmogljiva občutljivost ISO in pa tihi zaklop. “Odkar uporabljam α9,” pravi, “je moje delo brez dvoma veliko boljše. Visoka zmogljivost občutljivosti ISO je bila zares pomembna, saj po sončnem zahodu skoraj ni svetlobe in noči so zelo dolge. Ampak s snemanjem pri vrednosti 6400 sem dobil ta filmski videz z visoko stopnjo občutljivosti, zaradi katere pa slika ni bila razdrobljena.”

S tihim zaklopom v svojem fotoaparatu pa je lahko delal, ne da bi motil svojo posvojeno družino. “Nič nimajo proti temu, da jih fotografiram,” pove, “ampak, če ne slišijo zvoka fotoaparata, pozabijo name. Zame je ta fotoaparat res popolna izbira, ko gre za reportaže.”

tomas wuthrich sony alpha 9 predstavnika nomadskega plemena penan med morebitnim lovom v deževnem gozdu

© Tomas Wüthrich | Sony α9 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/5.6, ISO 6400

“Če pomislim,” pravi Tomas, “so me predstavniki plemena Penan močno navdihnili. Morda so za nas ti ljudje videti eksotično, vendar smo vsi v istem čolnu, če govorimo o okolju, med seboj smo vsi povezani. Mislim, da je zato treba vedeti, da ni dovolj vzeti nekaj, ne da bi nekaj dali nazaj.”

Na koncu je prav ta misel spodbudila Tomasa k ustvarjanju knjige v zvezi s tem projektom. Za predstavnike plemena Penan jo je natisnil na kamniti papir, ki je izdelan iz apnenca in popolnoma odporen proti vodi, zato je obstojen v razmerah, kakršne so v deževnem gozdu.

Tomasa smo vprašali, če bi želel ob koncu projekta kaj povedati. “Upam, da sem pomagal tudi tem ljudem,” razmišlja. “Ne morejo zapustiti gozda, ki ga želijo zaščititi, ampak če lahko njihovo zgodbo predstavim svetu, jim lahko morda pri tem pomagam.”

Predstavljeni izdelki

ILCE-9

Alpha 9 s skladnim CMOS-senzorjem polnega formata

ILCE-9

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

SEL70300G

FE 70-300mm F4.5-5.6 G OSS

SEL70300G

Sorodni članki

Tomas Wüthrich
Alpha Universe

Tomas Wüthrich

Švica

Slike si moram najprej predstavljati, da bi jih prepoznal, ko se nenadoma pojavijo pred mano

Prikaz profila


x