Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe

Svoboda je v modi 

Lidia Popiel

“Moda je čarobna,” pravi Lidia Popiel, “in ker modna fotografija vključuje toliko različnih stvari – ljudi, oblikovanja, tkanin, linij, razmerij, krajin in lokacij – je to mešanica, ki daje možnost izražanja ter ustvarjanja novih svetov. Ponuja neko posebno vrsto svobode.”

Lidia je ena vodilnih poljskih fotografinj, ki je od svojega sedemnajstega leta delala kot model, zdaj pa priznava, da je vedno z močnim zanimanjem in željo po učenju opazovala fotografe, s katerimi je sodelovala, čeprav ni nikoli pričakovala, da se bo v tem preizkusila, vse dokler se ni pojavila prava priložnost.

“Nekega dne sem si med delom na prizorišču,” pojasni, “izposodila fotoaparat in posnela celo serijo slik. Eno sem nato prodala za uporabo na plakatu za kozmetiko in tako sem nenadoma postala fotografinja,” se nasmehne. “Seveda sem se morala še veliko naučiti in pri tem so mi močno pomagali moji sodelavci. Začela sem snemati z lastnimi stvaritvami, številne slike pa sem prodala predvsem eni modni reviji – takrat sta bili na Poljskem samo dve.”

lidia popiel sony alpha 7R3 model sedi na robu postelje z baldahinom z resnim pogledom

© Lidia Popiel | Sony α7R III + FE 28 mm f/2 | 1/20 s @ f/9,0, ISO 100

Če preskočimo 40 let, si lahko ogledamo enega Lidiinih zadnjih projektov, snemanje dobrodelnega dogodka za prijatelje poljskega muzejskega združenja v Varšavi. “Združenje vsako leto organizira dobrodelni dogodek za nacionalni muzej,” pojasni, “in to leto so k sodelovanju povabili deset najpomembnejših poljskih modnih oblikovalcev. Njihova oblačila so nato ponudili na dražbi, ki so jo pripravili v sklopu plesne prireditve v muzeju. Bila sem zelo počaščena, ker so me povabili k snemanju oblačil.”

Za Lidio je bila še bolj privlačna lokacija. “Radziwiłł Palace v Nieborówu je čudovita stavba,” pojasni, “in ker je bila ena od tem kolekcije barva, sem to dojela kot priložnost, da posamezno oblačilo povežem z dekorativnim elementom v palači.” Za tako močno vpete slike sem potrebovala veliko priprave. “Že pred snemanjem sem mesto večkrat obiskala,” pove Lidia, “iskala sem sorodne barve in ponavljajoče se linije. Želela sem tudi, da bi moji modeli s svojimi pozami upodobili nekaj zgodovine s te lokacije, ki je polna duhov in skrivnosti iz preteklosti.”

lidia popiel sony alpha 7R3 model se naslanja na balustrado

© Lidia Popiel | Sony α7R III + FE 28 mm f/2 | 1/15 s @ f/6,3, ISO 100

Kot pravi, so lahko na ta način modne fotografije več kot le portreti. “Portreti so lahko zgodbe ,” nam pove, “z uporabo svetlobe, podrobnosti in kompozicije. Oblikovalski koncept je mogoče upodobiti na različne načine, vendar je na koncu na sliki oseba, ki mora skozi sliko nagovoriti gledalca.”

Kot pravi Lidia, morajo biti modeli vpeti v delo, ne glede na projekt. “Najpomembnejše je izbrati pravo osebo in z njo komunicirati. To je timsko delo. Rada imam modele z močno osebnostjo, vendar ne želim, da zasenčijo oblačilo. Njihovo počutje mora biti odlično in vživeti se morajo v zgodbo. Da bi se ohranila nit zgodbe, se morata model in fotograf ves čas spraševati: ‘Kaj počnem in zakaj to počnem?’”

lidia popiel sony alpha 7R3 model v zlati obleki stoji v niši

© Lidia Popiel | Sony α7R III + FE 28 mm f/2 | 1/60 s @ f/2,8, ISO 100

Za ta projekt je Lidia svoj 50-mm objektiv zamenjala z objektivom FE 28 mm f/2. “Izbrala sem krajšo goriščno razdaljo, da bi ustvarila večjo dinamiko na lokaciji,” pravi, “ne da bi pri tem popačila obris subjekta. Lepota notranjih prostorov je morala biti močno prisotna v zgodbi, hkrati mi bližina omogoča boljši stik z modelom, še posebej če lahko govorim tiho.”

Lidiino komunikacijo podpira Sonyjev fotoaparat α7R III s funkcijami, ki so zasnovane tako, da fotograf vso svojo pozornost posveti subjektu in ne fotoaparatu. Lidia pravi, da se je z velikostjo in težo ohišja ob revolucionarnem samodejnem ostrenju oči spremenil način fotografiranja mode.

“Pri delu,” pojasni, “se lahko zdi, da je časa na pretek, v resnici pa je za dobro sliko potreben delček sekunde. Ko sem začela uporabljati samodejno ostrenje oči, sem pridobila zaupanje, ki ga prej nisem občutila, ta gotovost pa je ključnega pomena pri iskanju pravega trenutka.”

lidia popiel sony alpha 7R3 model v škrlatni obleki se s hrbtom naslanja na veliki klavir

© Lidia Popiel | Sony α7R III + FE 28 mm f/2 | 1/80 s @ f/10, ISO 100

Z manjšim in lažjim, a še vedno visokoločljivostnim ohišjem je tudi kompozicija lahko prostejša in bolj tekoča. “Včasih je slika videti čisto drugače že samo s polcentimetrskim premikom,” pojasni Lidia, “zato ponavadi ne uporabljam stojala. Ko sem namesto svojih težkih fotoaparatov začela uporabljati Sonyjeva brezzrcalna ohišja, mi je takoj odleglo in začutila sem večjo svobodo pri svojem delu.”

Vse je povezano z neomejenostjo in Lidia meni, da se s takšnim slogom fotografiranja ustvarjalci sprostijo. “Fotografi se prepustijo domišljiji,” zaključi, “in ne bojijo se biti iskreni. Snemajo zase in ne zato, ker bo nekdo sodil njihovo delo. Mislim tudi, da ni še vse izčrpano, saj je neko delo vedno edinstveno. Nenehno se je treba učiti, treba je biti svoboden in se nenehno čuditi.”

Ustvarjalci:

Ličenje: Marianna Jurkiewicz
Oblikovanje pričeske: Kacper Rączkowski/Kevin Murphy Pl
Izbira oblačil: Agnieszka Ścibior
Modeli: Uncover Models
Sodelovanje pri fotografiji: Wolf Studio/Warsaw

Predstavljeni izdelki

ILCE-7RM3

»α7R III 35 mm objektiv polnega formata in samodejno ostrenje«

ILCE-7RM3

SEL28F20

FE 28 mm F2

SEL28F20

Sorodni članki

Lidia Popiel
svet alpha

Lidia Popiel

Poljska

V fotografiji se je treba popolnoma predati in prepustiti tistemu, kar je pred objektivom. Takšen trenutek, ko ne pripadaš sebi, je resnično kratek, zato moraš biti hiter, vendar ne smeš hiteti.

Prikaz profila


x