Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe
Napol poln kozarec – dokumentiranje mehanike v francoskih šampanjskih hišah 

Justin Jin

Pripovedovalec zgodb potrebuje dvoje stvari – najprej mora najti zgodbo, ki jo je vredno povedati, za to pa mora na drugem mestu imeti potrebne veščine.

Justin Jin zadnji dve desetletji počne oboje, s svojim fotoaparatom potuje po svetu ter odkriva in snema zgodbe iz resničnega življenja za naročnike, kot sta National Geographic ter The Sunday Times, pa tudi neprofitne organizacije.

“Povsod,” pojasni Jin, “se poskušam poglobiti v življenje ljudi, ki jih nameravam predstaviti svetu. Čeprav nekateri pravijo, da sem fotografski novinar ali dokumentarni fotograf, pa sam sebe vidim v vlogi vizualnega pripovedovalca zgodb.”  

justin jin sony alpha 7r3 moški in ženska zreta v zaprašeno steklenico šampanjca

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24–70 mm f/2,8 GM | 1/25 s @ f/4,0, ISO 1600

Za dobro podajanje zgodbe so ključni odločilni trenutki, ki jih je treba posneti, preden se za vedno izgubijo. Za vizualnega pripovedovalca zgodb to pomeni, da mora zaupati svojemu fotoaparatu. Če je odziv prepočasen, se trenutek zamudi.

Justin je izbral α7R III, ki ga je uporabljal v svojih zadnjih projektih, ko je za šampanjski hiši Perrier-Jouët in Mumm fotografiral podrobnosti proizvodnje na severovzhodu Francije in pot njihovih izdelkov do kupcev po svetu. 

justin jin sony alpha 7r3 moški predstavlja dekorativno steklenico šampanjca

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/1000s @ f/4.5, ISO 400

“V tem primeru,” pojasni, “sem delal za dve od največjih in najprestižnejših šampanjskih hiš in prosili so me, naj zanje na novo odkrijem njihovo blagovno znamko. Morda zveni noro, kajti obe hiši imata večstoletno tradicijo in prodajata svoje vino povsod po svetu, vendar pa sta želeli prenoviti svoje trženje, zato so me povabili, da se jim pridružim ter ponudim nov pogled. To je bila pravzaprav njihova priložnost, da skozi novinarski pristop pripovedovanja zgodbe izvejo še več o sebi. Ker niso vedeli, kaj želijo povedati, je bila moja naloga pravzaprav prepoznati zgodbo, kakor sem jo sam dojemal.” 

justin jin sony alpha 7r3 obiskovalec vonja cvet v šampanjski hiši

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/6.3, ISO 400

“Tam, kjer torej fotografski novinar išče stvarnost, resnico in dejstva,” nadaljuje Justin, “želijo ta podjetja z enakim pristopom ustvariti znamko, ki je originalna, verodostojna ter dokazuje dober sloves. Povezuje nas iskanje zgodb iz resničnega življenja, z resničnimi ljudmi, kar je bistvo neke blagovne znamke.”

Justin se je s posameznim projektom, za katerega je dobil proste roke, ukvarjal dva ali tri mesece. “Ni veliko podjetij s takšno mero zaupanja, ki bi to naredilo,” pove, “tudi ni bilo nikogar, ki bi se vmešaval ali poskušal vplivati, na koga naj se obrnem ali kaj lahko vprašam. To je mogoče le, če obe strani dovolj zaupata druga drugi. Povabili so me kot umetnika in mi dovolili, da interpretiram njihovo delo, daljše obdobje sodelujem z njimi in jim nato pokažem, kaj zmorem.”

justin jin sony alpha 7r3 japonske ženske v tradicionalnih oblačilih za kosilo v šampanjski hiši

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/100s @ f/3.5, ISO 1600

Takšni projekti so zahtevni tako za fotografa ko tudi za fotoaparat. Oba morata biti vzdržljiva, vsestranska in prilagodljiva. Dnevi so dolgi in “zame in za fotoaparat je to delo podobno treningu,” med smehom pove Justin, “z dolgotrajnimi potovanji, utrujenostjo zaradi časovne razlike, delom pozno v noč, dan za dnem, v snegu in na soncu, zato mora biti moj fotoaparat trpežen ter ne sme nehati delati. Potem je tu še fotografiranje v kočljivih situacijah, kjer prisotnost novinarja načeloma ni dovoljena, kot je na primer, ko generalni direktor prodaja svoj izdelek mednarodnim kupcem ali pa ko glavni enolog izpopolnjuje okus vina – v takšnih primerih je na primer način tihega fotografiranja, ki ga ponuja α7R III, ključnega pomena.”

justin jin sony alpha 7r3 ženska poziva k odmoru na soncu med bratvo

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/1500s @ f/6.7, ISO 400

“Nato sem se nenadoma,” nadaljuje, “znašel sredi napete bratve, ki je podobna reševalni akciji. To je del Francije, kjer je mrzlo in pogosto dežuje, ampak, ko grozdje dozori, ga je treba takoj pobrati. Da bi to posnel, sem potreboval fotoaparat, s katerim sem lahko nedvomno izostril objekt in fotografiral z visoko hitrostjo.”

Za tako različne situacije je treba imeti tudi veliko različnih objektivov, “in v štirih letih, kar uporabljam Sonyjeve brezzrcalne fotoaparate,” pravi Justin, “sem nabral že vse, kar potrebujem. Uporabljam klasično trojico objektivov G Master – 16–35-mm, 24–70-mm in 70–200-mm – čemur sem dodal še makroobjektiv, FE 90 mm f/2,8 G OSS, s katerim sem razkril podrobnosti, ki jih dotlej niti ljudje, ki so tam delali, niso opazili.”

justin jin sony apha 7r3 štirje moški pri delu v zasneženem vinogradu

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/400s @ f/6.3, ISO 400

“Tako,” zaključi, “je bil α7R III popolno orodje za takšne projekte. Odlikuje ga optimalno ravnovesje kakovosti slike, agilnosti in ergonomije, poleg tega se odziva brez zakasnitve, kar pomeni, da zaklop deluje s hitrostjo vaših misli, torej brezhibno. To pa je pomembno, kajti pri svojem delu želim vedno ujeti tiste posebne prave trenutke in stvari, ki jih morda niti ne pričakuješ kot fotograf.”

Jin nadaljuje, “Ničesar ne načrtujem, zato ni mogoče ničesar ponoviti. Tako sem na primer posnel glavnega enologa, ki predaja njen ključ svoji naslednici. V tej kleti je delal skoraj tri desetletja in predaja ji vodenje kleti v celoti. Tega nisem pričakoval in niti ona ni bila o tem obveščena, kar je jasno razvidno iz njenega izraza na obrazu. V takšnih situacijah se moram odzvati zelo hitro, da pravilno izostrim in najdem ustrezno kompozicijo, česar ne morem narediti s fotoaparatom, ki ne naredi natančno tistega, kar želim ter kadar to želim.”

justin jin sony alpha 7r3 moški predaja ključ kleti svoji naslednici

© Justin Jin | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/5.0, ISO 800

Predstavljeni izdelki
ILCE-7RM3
»α7R III 35 mm objektiv polnega formata in samodejno ostrenje«

ILCE-7RM3

SEL2470GM
FE 24–70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

Sorodni članki
Justin Jin
Alpha Universe

Justin Jin

Belgija

"S Sonyjevimi fotoaparati serije Alpha, ki se ponašajo s tihimi zaklopi, majhnimi ohišji in osupljivo kakovostjo slik, sem odkril povsem nov način fotografiranja."

Prikaz profila


x