Kar največji vpliv

Frank Doorhof

Fotografijo sestavlja vse – načrtovanje, kompozicija, svetloba, osvetlitev, uporabljena fotografska orodja in vse drugo, kar fotograf izbere in postavi v okvir. S kombinacijo vsega tega fotograf ustvari umetniški vtis in pusti svoj vizualni DNA. Delo Franka Doorhofa odlično povzema vse to, je drzno, barvito, učinkovito, slogovno pa močno spominja na stripe s superjunaki in žanrske filme. Ničesar ne manjka, gre za nekaj, kar imenuje ‘vse gre noter’, in prav zato je njegovo delo izjemno priljubljeno in nezgrešljivo.

frank doorhof sony alpha 7RII dama s kostanjevo-rdečimi lasmi, ki so delno zakriti

© Frank Doorhof | Sony α7R II + 24–70 mm f/2,8 GM | 1/125 s @ f/8, ISO 100

Frank je odraščal ob gledanju MTV-ja in takrat so ga očarali gibanje in barve v priljubljenih videoposnetkih, mehke tkanine iz 80-ih in način osvetlitve, vse to, kar je potem močno vplivalo na njegovo delo.

“Zame v modni fotografiji ni bil nikoli pomemben lep obraz, temveč sta pomembna zgodba in vizualni učinek. Bolj kot je živahna in prefinjena obleka, ki jo nosi model, bolj kot sta razburljiva lokacija snemanja, in večji, kot je vpliv svetlobe, bolj je delo zanimivo zame.”

frank doorhof sony alpha 7RII dama v rdeči obleki pozira pred gostsko zgradbo

© Frank Doorhof | Sony α7R II + 24–70 mm f/2,8 GM | 1/160 s @ f/11, ISO 100

Frank se je v svetlobo zaljubil že zgodaj na svoji fotografski poti. “Svetlobo lahko spreminjam in naredim kar koli hočem,” pojasni, “vse je odvisno od mene. Čeprav svetloba številnim fotografom narekuje način dela, bi moralo biti ravno obratno.”

Mnogi fotografi precenjujejo uporabo svetlobe v modni fotografiji, pravi, kar omejuje njihovo ustvarjalnost: “V mislih morate imeti sliko in na osnovi tega vedeti, kam postaviti luči, ki bodo pomagale pripovedovati zgodbo. Osredotočiti se je treba na sence, vse ostalo se zgodi.”

frank doorhof sony alpha 7RII dama v srebrni obleki stoji pred letalom

© Frank Doorhof | Sony α7R II + 12–24 mm f/4,5–5,6 | 1/160 s @ f/11, ISO 100

Frank doda, kako pomembno je, da se modni fotograf ne boji močnih senc, pa četudi zastrejo obraz modela. V modi sta pomembna videz in slog. Za Franka so sence le še eden od načinov, ko gre ‘vse ven’.

“Nekateri moji posnetki,” razloži, “so res temni, tako močno, da je težko prepoznati model. Brez pravilnega pristopa je to lahko razumljeno kot napaka, če pa to naredim prav, je fotografija osupljiva. Če odprete modno revijo, lahko opazite veliko globokih sence.”

frank doorhof sony alpha 7R modrooka dama si je z rokami v rdečih rokavicah podprla obraz

© Frank Doorhof | Sony α7R + 24–70 mm f/2,8 ZA SSM | 1/100 s @ f/2,8, ISO 2500

Pri preizkušanju skrajnih meja kontrastov Franku izjemno pomaga njegov α7R III. “Eden od razlogov mojega navdušenja nad fotoaparati Alpha je neverjeten dinamični razpon senzorjev. Ugotovil sem, da sem v preteklosti ujel želeno sliko s stopnjevanjem osvetlitve, odkar pa uporabljam α99 in zdaj α7R III, dobim vse, kar potrebujem, v eni sličici, nato pa v programu Lightroom naredim le še majhne popravke. Na ta način lahko začnem delati, kot bi uprl utripajočo luč naravnost v fotoaparat, kar pomeni, da iščem skrajne meje, pa kljub temu dobim želeno kakovost.”

frank doorhof sony alpha 7RIII dama v temi z iztegnjenimi rokami, obsijana s temnomodro svetlobo

© Frank Doorhof | Sony α7R III, ISO 100

V teh okoliščinah si Frank močno pomaga z elektronskim iskalom fotoaparata Alpha in pojasni: “Čeprav prihajam iz stare šole, si pri osvetlitvi pomagam z elektronskim iskalom, saj lahko prikažem to, kar vidim. Če denimo delam pri hitrosti 1/125 s z bliskavico, lahko začnem zapirati zaslonko, da dobim temnejšo sliko, in če je videti dobro pri f/16, moram le izmeriti utripajoče luči za to in že sem pripravljen.”

frank doorhof sony alpha 99 dama v rdeči obleki iz pahljač z rdečim dimom v ozadju

© Frank Doorhof | Sony α99 + 85 mm f/1,4 | 1/100 s @ f/10, ISO 100

Izbira objektiva je še nekaj, kjer se Frank ne ustavi pred iskanjem novih možnosti. “Objektiv 24–70 mm f/2,8 G Master uporabljam veliko, saj je v modni industriji tako vsestranski. Na voljo imam široki kot in kratki teleobjektiv, kar pomeni cel niz pogledov. Naredim lahko precej normalen posnetek glave pri 70 mm, z malo stiskanja, ali pa razširim kot in se poigram s tem popačenjem, tako da zajamem roke ali stopala modela.”

“Z veseljem uporabljam tudi FE 12–24 mm f/4 G, ki na noben način ni tipičen modni objektiv, ampak po drugi strani zame takšen objektiv sploh ne obstaja.” 

frank doorhof sony alpha 7RIII dama v obleki bronaste barve pred rjavo obarvano steno

© Frank Doorhof | Sony α7R III + 24–70 mm f/2,8 GM | 1/125 s @ f/5,6, ISO 100

Kakšen je njegov zadnji nasvet za modne fotografe? “Ne odlašajte. Če uporabljate objektiv, ki je širši, ga brez pomislekov izkoristite in z njim obogatite zgodbo, ki jo želite povedati. Enako velja, če imate objektiv, ki stiska.”

“Opremo je treba poznati na pamet in treba je razumeti svetlobo, ki je jezik fotografije. Če to obvladam, se lahko popolnoma posvetim zgodbi, ki jo želim povedati. S fotografijo zamrznem edinstveni trenutek v času, ki se nikoli več ne vrne. Če ne vem, kaj moram narediti, me to ne zadrži, da ne bi naredil posnetka.”

Izdelki, predstavljeni v tem članku

ILCE-ILCE-7R

Fotoaparat α7R serije E s senzorjem polnega formata

ILCE-7RM2

α7R II s senzorjem polnega formata z osvetlitvijo ozadja

ILCE-7RM3

»α7R III 35 mm objektiv polnega formata in samodejno ostrenje«

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2,8 GM

SAL2470Z2

Vario-Sonnar T* 24–70 mm F2,8 ZA SSM II

SAL85F14Z

Planar T* 85 mm F1,4 ZA

SLT-A99V


Fotoaparat α99 serije A s 35 mm senzorjem polnega formata

SLT-A99V

Frank Doorhof
Alpha Universe

Frank Doorhof

Nizozemska

Zakaj vzeti, če lahko ustvariš

Prikaz profila


x