Velike slike, majhni fotoaparati
Sony RX10 IV nudi vsestranskost velikih izmenljivih objektivov v malem paketu, ki pridejo prav fotografom divjih živali. S super telefoto objektivom 600 mm z visoko ločljivostjo nudi fotoaparat možnost izjemnih bližnjih posnetkov.
Fotografa Gustav Kiburg in Alexander Heinrichs govorita o tem, kako s fotoaparatom Sony RX10 IV posnameta izredne prizore divjih živali ob vrhunski kakovosti slike. Za fotografa življenja v divjini Gustava Kiburga je fotografija pobeg iz vrveža vsakodnevnega življenja. Kljub temu pa, kot pravi, rad prikaže vse lepote sveta, v katerem živimo. Ne le živali v eksotičnih krajih, enako lepe so tudi vse živali na domačih dvoriščih v naših soseskah.
Alexander Heinrichs sicer zgodbe vedno pripoveduje s svojimi slikami, naj gre za modo ali pa za fotografiranje življenja v divjini afriških planjav.
‘Iščem tiste posebne trenutke. Po določenem času dobite občutek za živali in njihovo vedenje. Ne snemam ene fotografije za drugo, namesto tega čakam na pravi trenutek, ko posnamem sliko. Vsaka slika je kot majhna umetnina, prikažem pa jo tako, kot jo sam dojemam in v lastnem slogu.’
Alexander Heinrichs zna počakati na tisti poseben trenutek, kot je ta na posnetku pelikana, ki se spušča k tlom, narejen ravno ob pravem času s fotoaparatom RX10 IV.
‘Če potujete po Afriki, na poti skozi puščavo pri 45 stopinjah čutite vsak kilogram tovora, ki ga prenašate s sabo. Prav zato pogosto nisem s sabo vzel večje fotografske opreme in sem se na snemanje raje odpravil le s fotoaparatom RX10 IV’.
Vsestranskost fotoaparata RX10 IV pomeni, da je tako, kot bi doma snemali bližnje posnetke, ali pa ga uporabili za oddaljene posnetke s teleobjektivom. Na tej Heinrichsovi sliki kameleona je mogoče videti, kako dobro je izkoristil hitrost fotografiranja 24 sličic/s za zajem trenutka, ko je kameleon z jezikom zgrabil žuželko.
Na drugi strani so bili vremenski pogoji za Gustava Kiburga pravo nasprotje tega:
‘Za fotografiranje kitov ubijalcev na Norveškem sem uporabil RX10 IV. Tri dni sem pri minus 20 stopinjah pod ničlo fotografiral kite tudi iz majhnega napihljivega čolna s trdim dnom. Ko so bili valovi visoki, je fotoaparat nekajkrat na dan zalila slana voda, vendar je bilo kljub temu njegovo delovanje odlično.’
Tudi Gustav je z zmogljivim 24–600-milimetrskim objektivom z zoomom lahko zajel posnetke ptic z neposredne bližine, čeprav je bil od svojih objektov kar oddaljen.
Čeprav sta oba fotografa navajena uporabljati fotoaparate z izmenljivimi objektivi, pa RX10 IV ponuja številne znane funkcije, le v manjši obliki. V Namibiji je Heinrichs do največje možne mere izkoristil velik razpon zooma, ki ga ponuja fotoaparat.
‘Pri sebi sem imel samo svoj RX10 IV, saj je njegova uporaba enostavnejša, poleg tega je hitrejši. Tako sem na primer posnel slona, ki se je močno približeval našemu avtomobilu. Če bi moral zamenjati objektiv na svojem večjem fotoaparatu, bi izgubil preveč časa in zamudil pravi trenutek. Namesto tega sem ga moral le pomanjšati in posneti.’
Na Norveškem je podobno razmišljal Gustav:
‘RX10 IV tehta 1 kg in ker vključuje 4,5-koračni optični stabilizator, ne potrebujete trinožnega ali enonožnega stojala. Fotoaparat lahko v roki držite dlje časa, kar pomeni, da se lahko hitreje odzovete na dogodke. Če vas obkroža veliko morskih ptic ali če čakate na kita, ki bo izplaval iz vode, in imate fotoaparat usmerjen v eno smer, nato pa opazite dogajanje na drugi strani, se lahko hitro odzovete in posnamete dogodek. Sistem samodejnega ostrenja je tako hiter, da se lahko hitro odzove’.
Gustav najraje fotografira, ko je oblačno, saj je takrat svetloba mehka, tako, kot na tem posnetku strmoglavca. Takšno odlično sliko je s sistemom samodejnega ostrenja in dolgim objektivom fotoaparata RX10 IV mogoče posneti celo pri slabši svetlobi. Slika lepo povzame vse tisto, zaradi česar je RX10 IV odličen vsestransko uporaben fotoaparat:
‘To je izdelek za vse, ki so radi na prostem, ne želijo pa s sabo prenašati težkih torb z objektivi. Je rešitev »vse v enem«, ki je odlična za uporabo pri šibki svetlobi, ponuja stabilno samodejno ostrenje in sledenje, ki sta tako natančna, da lahko snemate ptice v letu. Skupaj z zmogljivostjo snemanja makro slik ima torej vse najpomembnejše, kar človek pričakuje od fotoaparata’.
Top namigi za fotografijo življenja v divjini
"Slabo vreme je barvito vreme"