Moje ime je António Morais. Sem kinematograf in Sonyjev ambasador iz Portugalske. Že v mladosti me je oče navdušil nad slikovnimi izdelki – od slik pa vse do fotografije in filma. Kmalu sem spoznal, da s statično sliko ne moremo ujeti svojih zamisli, zato sem vedel, da potrebujem nekaj več. Zamrznjena slika ima posebno čarovnijo, vendar mi je bil večji izziv ujeti gibanje. Po diplomi sem nadaljeval snemanje videoposnetkov, kar je še okrepilo mojo strast do kinematografije. Obiskal sem več kot 30 držav, vedno pa sem imel s seboj kamere in pripomočke. Ko pride do težav med snemanjem, me to ne iztiri, saj menim, da s svojim delom pomagam ljudem potovati, bodisi s prikazom resničnega sveta bodisi z drobci na posnetkih. Nedavno sem dobil priložnost snemati z novim Alpha 7SIII. Odločil sem se ga preizkusiti v snemalnem okolju in ga uporabiti za svoj novi projekt: »Številka 6«.
Številka 6: izbor ustrezne opreme za Alpha 7S III
Za ta kratek film izbral zelo preprosto in vsestransko opremo, saj sem želel biti mobilen. Uporabil sem ogrodje SmallRig, monitor Atomos Ninja V, poleg tega pa še osnovno ploščo, gredi in podporo za senčnik objektiva.
Za luči sem izbral osvetlitev LED. Všeč so mi, ker so tako hitre in priročne za sestavljanje. Z vodjo osvetlitve Filipom Ferraria in pomočnikom osvetlitve Pedrom Teixeira smo lahko v zelo kratkem času nastavili zelo zahtevne svetlobne postavitve. Snemali smo znotraj kupole planetarija, kjer smo morali za osnovno osvetlitev uporabiti luči projektorja, kar je bilo 24 sličic/s 1/30 sekunde pri 16.000 ISO. Neverjetno je bilo, da smo uporabljali kinematografske svetlobne vire pri le 5 do 10 %.
Še en pomemben vidik snemanja filmov je izbor ustreznih objektivov. Jaz sem se odločil za objektive G Masters, saj so posebej zasnovani tako, da izkoristijo najboljše zmogljivosti Sonyjevih fotoaparatov. Za različne videze sem izbral 24 mm f/1,4 GM, 135 mm f/1,8 GM in 400 mm f/2,8 GM OSS.
Zvočni del je bil dokončan izključno v končni produkciji. Zaradi podajanja zgodbe smo morali dobiti zvok, ki se ujema s slogom kratkega filma. Režiser Ricardo Teixeira in skladatelj Daniel Carvalho sta skupaj ustvarila želeno zvočno kuliso.
Številka 6: izbor ustreznih nastavitev za Alpha 7S III
Na splošno sem ugotovil, da je Alpha 7S III bolj izpopolnjen in celovit fotoaparat od predhodnih modelov Alpha 7S za snemanje filmov. Snemal sem pri ločljivosti 4K (UHD) od 24P do 120P pri najvišji stopnji ločljivosti in manj stisnjenem videokodeku (XAVC-S-I) pri formatu 4:2:2 z 10-bitnimi barvami.
Za profil slike smo se odločili za S-log3/S-gamut3 za najboljšo dinamiko, saj so imeli prizori veliko kontrasta. Nastavitve beline so bile seveda nastavljene za vsak prizor posebej. Pri barvnem stopnjevanju smo sodelovali s Stéphanom Sagazom, strokovnjakom za barve in DIT, razvili funkcionalnost LUT za najboljši izkoristek dinamičnega razpona pri uporabi z možnostjo S-log3/S-gamut3, ki omogoča najboljši vpogled v končni videz. Ta postopek je zelo pomemben, saj dobi ekipa občutek, kako bo videti končni film. Z vnaprejšnjo nastavitvijo funkcije LUT smo lahko začeli postopek urejanja.
Za samodejno ostrenje smo prilagodili nastavitve hitrosti občutljivosti sledenja, ki omogočajo posnemanje ročnega ostrenja. Fotoaparat je vedno deloval brezhibno, razen ko je bilo na prizorišču popolnoma temno. Za te posebne svetlobne pogoje smo preprosto uporabili zaklenjeno ostrenje na določen položaj in počakali, da se svetloba znova vklopi za vnovično izostritev obraza. V teh situacijah sem uporabil ročno ostrenje s funkcijo za pomoč pri ostrenju, ki jo je mogoče preprosto uporabljati z novim zaslonom EVF in LCD. Ko že govorimo o zaslonu, z integracijo upravljanja z dotikom in novim menijem je ta fotoaparat še bolj preprost za uporabo. Življenjska doba baterije in razprševanje vročine navdušijo, še posebej med 16-urnim snemanjem, kakršnega smo imeli danes.
Številka 6: postopek končne obdelave
Končna produkcija je pomemben del ustvarjanja pri podjetju Golpe Filmes. Pri postopku smo morali sočasno uporabljati programa Adobe Premiere Pro in Davinci Resolve. Za ta projekt smo spremenili kodo gradiva in dobili datoteke, ki jih lažje upravljamo s programom Premiere, nato pa smo izvirne datoteke povezali s končnim odtenkom. Format 4:2:2 z 10-bitnimi barvami je v tem končnem postopku omogočal višjo stopnjo ustvarjalnosti.
Režiser je pri postopku urejanja poleg strokovnjaka za barve, Stéphana Sagaza, sodeloval s pomočnico režiserja, Ano Moreira. Trenutno so zelo priljubljeni pastelni odtenki, vendar sam ne želim slediti množici. Zato smo se odločili za bolj udarne in kontrastne slike s svetlobnim razmerji in barvnimi kontrasti, ki smo jih nato poudarili med končno obdelavo. Že od nekdaj mi je všeč poudarjen videz. Moja največja vzornika sta Roger Deakins ASC in Vittorio Storaro ASC, ki delujeta znotraj teh omejitev svetlobe in barv.
Datoteke, ki jih dobim iz fotoaparata Alpha 7S III, so boljše kot pri prejšnjih modelih. Največja razlika je format 4:2:2 z 10-bitnimi barvami, toda to ni vse. Občutek imam, da je Sony izpopolnil barvno tehnologijo ter omogočil bolj naravne in čiste odtenke kože. Prejšnji modeli so seveda zelo zmogljivi, vendar so bili omejeni z 8-bitnim kodekom.
Še en pomemben vidik snemanja kratkih filmov je hitrost prenosa datotek. Nove kartice CFExpress Type A so izjemno hitre. Polno kartico s 160 GB smo prekopirali v manj kot 3 minutah. Spomnim se, da sem kartico dostavil Franciscu in jo med pripravo na naslednje snemanje že prejel nazaj. Stéphane mi je poleg tega povedal, da je celotno kartico dejansko kopiral dvakrat, zato jo lahko brez skrbi formatiram.
Zaključne misli o uporabi fotoaparata Alpha 7S III
Kot sem že omenil prej, gre za veliko bolj celovit in izpopolnjen fotoaparat od predhodnih modelov za profesionalno uporabo. Med snemanjem je deloval brezhibno in zanesljivo. Pri taki vrsti dela potrebujem fotoaparat s stopnjo ločljivosti in zanesljivosti, kakršno nudi Alpha 7S III. Med delom niti za trenutek ne smem dvomiti o svoji opremi, ker moram energijo in čas usmeriti v ustvarjalnost.