“Snemanje filmskih fotografij ima številne omejitve,” pravi scenski fotograf Christophe Brachet, “in če želim narediti nek posnetek, se moram tihotapiti naokrog kot mačka. Ne smem motiti dela na prizorišču, niti ljudi, ki so tam pred ali za kamero. Biti moram pozabljen, neviden, saj lahko le tako posnamem kar najbolj izvirne slike. Diskretnost je moto mojega poklica.”
Včasih je bilo težje, pravi Christophe, v dneh, preden se je s Sonyjevo opremo Alpha spremenil njegov način snemanja filmskih fotografij med samim snemanjem filma.
“Pri mojem delu,” pojasni, “se je prava revolucija začela z načinom tihega zaklopa v brezzrcalnih fotoaparatih, kot so Sonyjevi α9, α7R III in α7 III, ki jih zdaj uporabljam. Pred tem," se spominja, “smo večino scenskih posnetkov naredil ob uporabi "cepelinov", preprosto predelanih podvodnih ohišij, s katerimi smo lahko zvočno izolirali zaklop, saj smo morali biti med snemanjem popolnoma tihi, ker bi se sicer šum lahko posnel.”
Christophe ima desetletne izkušnje kot scenski fotograf. Na nekaterih zadnjih prizoriščih snemanja zgodovinskih dram in komedij, med katerimi je "Le retour du Héros", se je moral spopasti z novimi izzivi, ki so hkrati tudi nove priložnosti – zanj ter za njegov fotoaparat.
“V projekt me je povabil režiser Laurent Tirard in prvič sem sodeloval z igralko Mélanie Laurent. Zaradi njiju in ostalih članov ekipe je bilo moje delo res prijetno. Za fotografa pa so izjemno doživetje in zanimiva izkušnja tudi kostumi ter lokacije snemanja zgodovinskih dram.”
“Le retour du Héros,” pravi Christophe, “je bil poseben izziv, saj gre za slapstick komedijo, kjer se igralci nikoli ne smejijo na zaslonu. Seveda pa moram zaradi promocije filma posneti fotografije nasmejanih igralcev, bodoči gledalci morajo namreč takoj vedeti, da gre za komedijo. To naredim tako, da sem v zaodrju in na prizorišču snemanja zelo deloven ter da dobesedno lovim te trenutke.” Prav takšne in tudi vse druge odlične prizore je ujel s pomočjo izredno hitrega ostrenja ter visoke hitrosti snemanja, ki ju ponuja α9.
Drugi odločilni trenutki so bili še snemanje prizora s padcem igralke v jezero ali pa prizora, ko vojak jezdi konja med galopom. “Za ti dve fotografiji,” razloži Christophe, “sem uporabil fotoaparat α9 in njegovo funkcijo zaporednih posnetkov s hitrostjo 20 sličic na sekundo”. Na ta način je lahko izbral popoln posnetek – najboljši trenutek.
“Pri snemanju na takšen način se ni mi treba bati, da bom izgubil subjekt, saj je ostrenje s fotoaparatom α9 tako neverjetno natančno, sledenje subjektu pa popolnoma zanesljivo,” pove. “Ker je poskrbljeno tako za hitrost sličic kot tudi za ostrenje, se lahko posvetim samo subjektu.”
Scenski fotograf mora poleg slik "v živo" poskrbeti tudi za promocijske fotografije in slike dogajanja v zaodrju. Christophe v ta namen uporablja α7R II.
“Moje fotografije so namenjene promociji filmov, uporabljajo pa se tudi za posterje,” pove, “zato sem s tem posnetkom igralca Jeana Dujardina, ki sem ga naredil sredi snemanja, želel zajeti realizem, ki ga je ustvaril rekviziter.”
Christophe pogosto sodeluje pri snemanju fotografij, na katerih pozirajo igralci in s katerimi prikaže prizorišče snemanja s sijajnimi podrobnostmi. Pri tem se lahko zanese na visoko ločljivost, ki odlikuje senzor fotoaparata α7R II: “Pri nastajanju filma sodelujejo številni umetniki, zato želim, da vse slike prikažejo njihovo odlično delo,” pove.
V različnih okoljih in situacijah se mora Christophe s svojimi fotoaparati ter objektivi z enako mero natančnosti odzivati na najrazličnejša dogajanja. Delo z lučmi na prizorišču na primer je lahko zahtevno. “Osvetlitev v celoti upravlja glavni kamerman,” pojasni, “zato moram spremljati njegovo delo in na svojih fotografijah ujeti vzdušje, ki ga je ustvaril.” Na srečo Christophe nima nobenih težav s snemanjem prizorov pri šibki svetlobi, saj se Sonyjevi senzorji ponašajo z vrhunsko občutljivostjo in odpravljanjem šumov tudi pri zelo visokih vrednostih ISO.
Da bi kar najbolj izkoristil svetlobo, ki je na voljo, v glavnem uporablja glavni objektiv in objektiv z zoomom iz Sonyjeve serije G Master ter novejše, vključno z objektivi 24 mm f/1,4 GM, Zeiss Batis 85 mm f/1,8, Sony Zeiss 55 mm f/1,8 in 24–70 mm f/2,8 GM.
Za fotografe, kot je Christophe, bo kmalu na voljo še več odličnih objektivov: “Veselim se novega objektiva 135 mm f/1,8 GM,” se nasmehne in doda: “Raje uporabljam fiksne objektive, ker rad raziskujem okolico in se premikam po lokacijah snemanja, zato moram znova povedati, da mi Sonyjevi fotoaparati pri tem pomagajo.”
"Fotoaparat α7S imam rad, ker je majhen in nevpadljiv, zato lahko z njim posnamem pristne trenutke"