Videti nekaj posebnega 

Andreas Hemb 

Vsak študent narave vam bo povedal, da so spremembe progresivne. S prilagajanjem in inovativnostjo se ustvarjajo nove niše, vrste pa cvetijo v raznolikosti. Bi lahko rekli, da velja enako tudi za fotografijo življenja v divjini? V času, ko je zaradi razvoja fotografske tehnologije lažje kot kadar koli doslej ustvariti ostre slike, polne podrobnosti, je narediti nekaj drugačnega postalo nujno, če želiš izstopati.

V preteklih dveh letih se je strokovnjak za življenje v divjini, Andreas Hemb, posvetil prav tej nalogi.

Andreas-hemb-sony-alpha-9-čaplja-med-dvigom-z-vodne-površine-ob-izrazitem-sončnem-zahodu-v-ozadju

© Andreas Hemb | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x Teleconverter | 1/1000s @ f/4.0, ISO 100

“Pri svojem delu sem se deloma,” pojasni Andreas, “začel odmikati od čistih dokumentarnih posnetkov, da bi odkril drug vidik fotografije življenja v divjini, ki se v večji meri posveča zajemanju čustev, ki jih vzbudi nek obstoj. Jaz temu rečem ‘meja med sanjami in resničnostjo’, ki ima bolj namen vzbuditi neko čustvo kot pa narediti posnetek živali. Morda ste nek ‘normalen’ posnetek videli že tisočkrat, ampak z drugačnim prikazom bo vzbudil zanimanje.”

Široko poznavanje fotografije Andreasu močno pomaga pri iskanju novih meja fotografije življenja v divjini. Ker se je pred tem ukvarjal s krajinsko fotografijo, je mogoče najti veliko podobnosti med scensko fotografijo in slikami, ki jih trenutno ustvarja.

“Življenje v divjini me zanima že od nekdaj,” pove, “in začel sem tako, da sem v posnetke krajin vključeval nekaj živega, da bi bila povezava močnejša. Čeprav je bila scena čudovita, se mi je ves čas zdelo, da nekaj manjka. Življenje vedno naredi sliko dinamično in poveča doživetje.” 

Andreas-hemb-sony-alpha-9-ptica-zakrita-z-meglico-strmi-v-fotografa

© Andreas Hemb | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x Teleconverter | 1/500s @ f/4.0, ISO 125 

Čeprav Andreas uporablja sestavne elemente krajinske fotografije, je za odlične posnetke nujno strokovno poznavanje fotografiranja življenja v divjini. “Seveda je treba poznati vse običajne elemente fotografije, kot so svetloba, ozadje in tako naprej,” pove, “vendar je treba tudi znati posneti žival v posebnem trenutku. To pomeni, da so potrebne dobre terenske izkušnje, da bi se žival dobro počutila v bližini človeka, ki je dovolj blizu, da lahko posname sliko. Poleg tega je treba tudi razumeti vedenje živali, način, kako se giblje, kako se odziva na okolje, da se lahko predvideva – tisti pravi trenutek za posnetek se namreč lahko zelo hitro za vedno izgubi.”

Na nedavnih posnetkih v rodni Švedski in na Floridi je Andreas s fotoaparatoma α7R III in α9 ustvaril čudovito serijo umetniških posnetkov narave. Tako na primer pojasni, da je s tehniko sledenja (panning) za snemanje snežne čaplje, ki je lovila ribo, uporabil hitrost zaklopa 1/60 s, kar je “veliko počasneje od običajne hitrosti za snemanje življenja v divjini, zato je z namensko zameglitvijo gibanja glava ostala dokaj izostrena in vidna, krilo ter ozadje pa sta zamegljena.” 

andreas-hemb-sony-alpha-9-ptica-se-dviguje-nad-jezerom-z-ribo-v-kljunu

© Andreas Hemb | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/60s @ f/4.0, ISO 100

Tehniko sledenja (panning) v veliki meri omogoča stabilizator slike v ohišju (IBIS) fotoaparatov Alpha, pravi, “saj rad slikam subjekt med gibanjem, pri čemer pa ne želim popolne zameglitve. Gibanje želim prikazati drugače, ampak skoraj vedno mi pri tem pomaga IBIS. Želim ustvariti sliko, ki je v večjem delu izostrena, ampak z gibanjem na pravem mestu, da dobim kontrast, ki privleče pozornost. Pri tehniki sledenja (panning) je resnično uporabna tudi možnost preklapljanja načina IBIS, ki omogoča nastavitev stabilizacije le na eni osi, kar lahko naredim neposredno v objektivu, kot je GM 400 mm f/2,8, ki je izredno priročen, ko gre za hitrost.”

Druge funkcije fotoaparatov Alpha, ki jih izkorišča Andreas pri takšnih posnetkih, so takojšne povratne informacije v elektronskem iskalu in način tihega fotografiranja. “V fotografiji življenja v divjini je tišina zelo pomembna,” pojasni, “saj subjekta ne smem prestrašiti. Rožljanje mehanskega zaklopa je podobno zvoku strojnice, ampak v fotoaparatu α9 lahko s hitrostjo 20 sličic na sekundo snemam, ne da bi bil opažen.” 

andreas-hemb-sony-alpha-9-silhueta-dveh-levov

© Andreas Hemb | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/80s @ f/2.8, ISO 4000

Za snemanje silhuet in subjektov z osvetljenim ozadjem se elektronsko iskalo in histogram resnično izkažeta, pravi, “saj dobim takojšnje povratne informacije ter nagonsko vem, kako se moram prilagoditi svetlobi, bodisi ročno bodisi z izravnavo osvetlitve. Snemanje pri šibki sončni svetlobi je postalo veliko enostavnejše, poleg tega se izognem poškodbam oči. Tihi zaklop, IBIS in elektronsko iskalo uporabljam za posnetke pod ostrim kotom, kot so silhuete močvirnikov ter labodi na lesketajoči se vodni gladini, ko se jim skušam približati v plovečem skrivališču.”

andreas-hemb-sony-alpha-7RM3-odsevi-dreves-v-vodi-skrivajo-aligatorja-ki-se-zdi-kot-bi-bil-narobe-obrnjen

© Andreas Hemb | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/25s @ f/10, ISO 100

Na enem od svojih floridskih posnetkov aligatorja, ki plava med šibkimi vodnimi odsevi, je Andreas spretno zasukal sličico. Tako gledalec najprej vidi drevesa in nebo, šele nato aligatorja. Občutek v trenutku, ko človek zagleda plenilca, spominja na primarni strah. “Tehnika je izjemno preprosta,” se nasmehne, “in malce temelji tudi na presenečenju. Primer izjemno preprostega drugačnega pristopa. Upam, da se bodo gledalci, tako kot pri drugih posnetkih, ustavili in razmislili o lepoti divjih živali in nenazadnje o tem, kako ohraniti naravo za prihodnje generacije.”

Predstavljeni izdelki

ILCE-9

α9 odlikuje skladni CMOS-senzor polnega formata

ILCE-9

ILCE-7RM3

»α7R III 35 mm objektiv polnega formata in samodejno ostrenje«

ILCE-7RM3

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

SEL400F28GM

FE 400 mm F2,8 GM OSS

SEL400F28GM

SEL14TC

1,4-kratni telekonverter

SEL14TC

Sorodni članki

Andreas Hemb
svet alpha

Andreas Hemb

Švedska

Na sliki je lahko veliko več, kot le odraz tistega, kar nas obkroža. Prizadevam si preseči dokumentarni vidik fotografije, mislim, da mora slika prebuditi čustva.

Prikaz profila