Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe

Umetnost potrpežljivega čakanja

Petar Sabol

“V vodomce sem se zaljubil že leta 2013,” pove fotograf, ki se je specializiral za fotografiranje življenja v divjini in narave, Petar Sabol, “najprej, ko sem jih opazoval ob mlaki blizu Male Subotice na Hrvaškem, in pozneje, ko sem se učil, kako jih fotografirati.”

Petrova predanost in njegovo tehnično znanje se zrcalijo na njegovih fotografijah. Tako kot za vse druge fotografe življenja v divjini je tudi zanj najpomembnejše terensko delo, ampak poleg tega potrebuje še zanesljivo opremo, zato zdaj uporablja α7R IV, saj fotoaparate in objektive Alpha uporablja, že odkar so na voljo.

petar sabol sony alpha 7RM4 vodomec na goli veji z ribo v kljunu

© Petar Sabol | Sony α7R IV + FE 200–600 mm f/5,6–6,3 G OSS | 1/160 s @ f/9,0, ISO 1600

Fotografiranje vodomcev, ki se pozimi zaradi hrane zbirajo ob majhnih mlakah, jezerih in kanalih, je za Petra še posebej privlačno zaradi njihovih barv in njihovega gibanja. “Izjemno lepi so za fotografiranje,” pojasni, “ob pogledu nanje se njihove barve lahko spreminjajo, od temnomodre do zelenkasto in sinje modre, odvisno od kotov ter svetlobe. Zanimivi so tudi zaradi načina, na katerega lovijo svoj plen … tistega trenutka mirovanja, ki mu sledi natančen strmoglavi spust. Že samo pogled nanje je neverjeten, fotografiranje pa je nekaj povsem drugega.”

petar sabol sony alpha 7RM4 vodomec med dvigovanjem nad gladino vode z majhno ribo v kljunu

© Petar Sabol | Sony α7R IV + FE 135 mm f/1,8 GM | 1/5000 s @ f/6,3, ISO 2000

Z visokoločljivostnim senzorjem v fotoaparatu α7R IV bleščeče perje vodomcev oživi, saj so podrobnosti vsakega posameznega peresa popolnoma razločne. Seveda vse te slikovne pike nimajo pomena, če je ptica zamegljena ali tako majhna v okvirju, da pogled nanjo ni vznemirljiv. Petar se je tega lotil s pravo izbiro načina samodejnega ostrenja in objektivov, pri čemer okvir zapolni s subjektom, ki ga snema v višini oči ter idealno umesti na svilnato gladko in zamegljeno ozadje.

petar sabol sony alpha 7RM4 vodomec s svetlooranžnim oprsjem mirno sedi z ribo v kljunu

© Petar Sabol | Sony α7R IV + FE 200–600 mm f/5,6–6,3 G OSS | 1/25 s @ f/10,0, ISO 1600

“Kompozicija je zame pomembna,” razloži, “in čeprav ima α7R IV senzor, ki omogoča ogromno obrezovanja, rad uporabim vse, če je le mogoče.”

Številni posnetki ptic so narejeni z zelo dolgimi telefoto objektivi, medtem ko Petar pogosto raje uporablja srednje dolge telefoto objektive, kot sta FE 70–200 mm f/2,8 GM OSS in FE 135 mm f/1,8 GM, pri čemer se zanaša na svoje izkušnje dela na terenu, da se jim približa dovolj blizu. “To pomeni, da moram, še posebej za posnetke, ko se ptica spusti v vodo, biti zelo blizu obrežja,” pojasni, “in ko sem pri tem uporabil super telefoto objektive, sem težje sledil pticam, saj so se med spuščanjem premikale zelo hitro. Prav tako, daljši kot je objektiv, bolj poudarjen je vsak gib, zato je težje ostro izostriti vodomca. Ampak z dovolj dobrim pristopom in dobro mero potrpežljivosti, je mogoče fotografirati celo s kratkimi telefoto objektivi, kot je 85-mm.”

petar sabol sony alpha 7RM4 s soncem obsijani vodomec na veji z ulovom v kljunu

© Petar Sabol | Sony α7R IV + FE 200–600 mm f/5,6–6,3 G OSS | 1/500 s @ f/9,0, ISO 250

“Potrpežljivost je glavna sestavina,” nadaljuje Petar, “ne le med fotografiranjem – treba se je vračati, dan za dnem, in resnično vložiti čas v subjekt. Treba je najti dobro skrivališče in pripraviti dobro kamuflažo, da se jim je lažje približati, ne da bi jih motili, nato pa je treba včasih v skrivališču čakati nekaj ur, da priletijo ali pa tudi ne. Ampak včasih se zgodi ravno nasprotno – takoj ko sem v skrivališču, so že tam.”

petar sabol sony alpha 7RM4 vodomec z oranžnim oprsjem na veji med hranjenjem z ulovom

© Petar Sabol | Sony α7R IV + FE 135 mm f/1,8 GM | 1/1000 s @ f/1,8, ISO 500

Ko se pojavi priložnost, lahko Petar v fotoaparatu α7R IV izbere enega od nekaj najpomembnejših načinov, s katerim bo zagotovo naredil posnetek, na katerega je čakal. “Tihi zaklop je nujen,” pravi, “saj ne smem z ničemer vznemiriti subjekta ali ga preplašiti in odgnati. Ko snemam v načinu AF-C, na subjektu izostrim majhno točko, ki ji sledim z načinom sledenja v realnem času. Ker je tako hiter in natančen, se lahko ves čas zanesem na popolno izostritev, tudi ko fotografiram s široko odprtim objektivom. Da ne zamudim popolne oblike ptice, ko se strmoglavo spušča ali pa najboljšega trenutka, ko voda pljuskne v zrak, tudi vedno uporabim hitrost 10 sličic/sekundo. Zavedam se, da kakovost izdelka ohranja visoko vrednost občutljivosti ISO in da bo subjekt tudi izostren, zato pogosto fotografiram pri vrednosti 1600, 3200 ali več. Počasneje fotografiram le, ko ptica počiva na veji – takrat počivam tudi sam.”

petar sabol sony alpha 7RM4 bližnji posnetek vodomca z oranžnim oprsjem in prebadajoče črnimi očmi

© Petar Sabol | Sony α7R IV + FE 200–600 mm f/5,6–6,3 G OSS | 1/60 s @ f/10,0, ISO 640

Kakšen je torej ob vseh omenjenih prednostih α7R IV v primerjavi s Sonyjevo opremo, ki jo je uporabljal prej?

“Vsak nov fotoaparat vključuje nekaj izboljšav, ki prinašajo nove možnosti fotografiranja,” pravi, “pa ne gre le za kakovost slike, zmogljivost občutljivosti ISO in dinamičnega razpona, temveč tudi za vse, kar mi dejansko olajša odzivanje na subjekt, kot je ogromno število točk samodejnega ostrenja, napredni načini sledenja ostrenju, tiho fotografiranje ter stabilizator slike SteadyShot.

In kakšna je konča Petrova obsodba?: “Pravo veselje je delati s takšnim fotoaparatom.”

Predstavljeni izdelki

ILCE-7RM4

Alpha 7R IV 35-mm fotoaparat polnega formata z 61,0 MP

ILCE-7RM4

SEL135F18GM

FE 135mm F1.8 GM

SEL135F18GM

SEL200600G

FE 200–600 mm F5,6–6,3 G OSS

SEL200600G

Sorodni članki

Petar Sabol
Alpha Universe

Petar Sabol

Hrvaška

"Vedno poskušam narediti boljše fotografije, ne glede na to, koliko časa potrebujem in koliko napora moram vložiti v to. Pozoren sem na vsako posamezno sestavino – svetloba, kompozicija, trenutek, zgodba in tehnična dovršenost. Tako potiskam meje še više in uživam v ustvarjalnem procesu."

Prikaz profila


x