Sem Stefan Krenn, filmski producent in ustvarjalec vsebin iz Avstrije. Moje delo vključuje komercialne produkcije in glasbene videoposnetke, v svojem prostem času pa delam na lastnih projektih in iščem nove vidike.
Ko je družba Sony stopila v stik z mano in me vprašala, če bi želel testirati nove širokokotne objektive APS-C, sem takoj izkoristil priložnost in skupaj z nekaj prijatelji ustvaril ta projekt.
Takoj, ko sem objektive vzel iz embalaže, nisem mogel verjeti kako lahki in kompaktni so – zlasti objektiv PZ 10-20 mm f/4 G. Pri snemanju rad iščem zanimive kote in preizkušam različne premike fotoaparata – z večjo opremo to ni vedno mogoče, zato je bila uporaba teh objektivov s fotoaparatom ZV-E10 osvežujoča sprememba. Ker je precej manjši, je bilo mogoče zelo enostavno spreminjati nastavitve; pri enem posnetku sem snemal ročno, potem sem prešel na nastavek, na koncu pa sem snemal s stojala. Običajno delam z objektivi polnega formata G Master, zato je zelo spodbudno, da se nekatere funkcije, kot npr. obroč ročne zaslonke, nahajajo na teh kompaktnih objektivih.
Za večino posnetkov plesalke sem uporabljal 15-mm f/1.4 G in resnično sem bil navdušen nad njegovim širokokotnim delovanjem. Enostavno sem lahko ločil motiv od ozadja in zameglitev ozadja je bila pri f/1.4 zelo gladka. Pri snemanju glasbenikov sem večinoma uporabljal 11-mm f/1.8 – znova širokokotno, ker so bili prizori zelo malo osvetljeni. Za druge posnetke je bila briljantna izbira PZ 10-20 mm f/4 G in nisem opazil nikakršnega upada delovanja, ko sem preklopil s primarnega objektiva na povečavo. Vsi trije objektivi so bili zelo ostri in pri širokokotnih objektivih sem opazil, da je popačenje zelo majhno. Studio, v katerem smo snemali, je bil precej majhen in objektivi so se odlično odrezali pri prikazovanju prostora v precej večjih dimenzijah, brez kakršnega koli poslabšanja kakovosti.
Fotograf na snemanju je prav takoj uporabljal objektive za zajem številnih posnetkov izza prizora, ko je s svojim fotoaparatom Alpha 7 III snemal v načinu obrezovanja APS -C. Kombinacija širokokotnih objektivov z večjo zaslonko omogoča zelo zanimiv pogled in ostrina pri polni zaslonki je zelo impresivna.
Kot sem že omenil, me je najbolj navdušila kompaktnost teh objektivov. Zame je bilo to ključno za hitro in spontano produkcijo, ki sem si jo zamislil. Kompaktnost mi je omogočila zelo enostavno namestitev fotoaparata na številne nosilce. Npr., organiziral sem »nosilec Snorricam«, da sem lahko fotoaparat pritrdil neposredno na igralca. To bi bilo precej težje v primeru večje (težje) opreme. Fotoaparat sem uporabil tudi na nastavku, da sem lahko ustvaril zanimive posnetke z žerjavom in snemal nekatere ročne bližnje posnetke, ki so bili zelo dobri zahvaljujoč vgrajeni stabilizaciji na fotoaparatu ZV-E10.
V nekaterih plesnih prizorih se izostritev hitro premika s plesalke na njeno roko v ospredju. Pravzaprav tega med snemanjem nisem niti opazil, ampak sem med urejanjem ugotovil, da negativnih vplivov na izostritev sploh ni bilo!
Za glavno snemanje sem uporabil objektive 11 mm in 15 mm, in sicer zaradi njihovih širokih zaslonk, za videoposnetek izza prizora pa smo uporabili PZ 10-20 mm f/4 G, saj je bila potrebna določena količina prilagodljivosti za hiter in pravilen format. Hitrosti, s katero deluje električna povečava, je neverjetna in natančnost je izjemna. Prej dejansko nisem uporabljal električne povečave in bil sem prijetno presenečen glede enostavnosti upravljanja kadrov tako z uporabo drsnika ob strani objektiva kot tudi krmilnikov povečave na fotoaparatu ZV-E10.
Ker je bil prostor tako majhen, smo naleteli na prizor, ko je plesalka kar sama držala fotoaparat in se je morala ekipa skriti, sicer bi se nahajala v kadru. Vendar pa sem s pomočjo aplikacije Imaging Edge lahko enostavno sledil sliki in dajal navodila plesalki. Neprestano me navdušuje kako mi takšna tehnologija omogoča več prilagodljivosti pri snemanju in mi odpira nove možnosti.
Po mojem mnenju je mogoče kombinacijo novih objektivov in fotoaparata ZV-E10 uporabljati za številne namene. Iz številnih vidikov je ta nastavitev popolna za video bloge, ker motiv zahvaljujoč široki zaslonki odlično izstopa glede na ozadje, obenem pa imate še vedno široko vidno polje.
Osebno nisem velik navdušenec video blogov, vendar pa je po mojem mnenju ta nastavitev popolna za dinamične športne posnetke in čudovite arhitekturne izseke. Najbolj me je fascinirala odprta zaslonka, ki jo lahko zahvaljujoč izjemno približani razdalji ostrenja uporabljate za zelo zanimive bližnje posnetke v naravi. Veselim se uporabe fotoaparata ZV-E10 in teh objektivov kot kompaktne kombinacije za potovanje. Sem velik navdušenec nad estetiko, ki jo ustvarja širokokotni objektiv, in zdaj imam priložnost za uporabo izjemno kakovostne ter kompaktne nastavitve.
Stefan Krenn je filmski producent in ustvarjalec vsebin iz Avstrije, ki večinoma dela na komercialnih produkcijah in glasbenih videoposnetkih