Sony predstavlja objektiv FE 12–24 mm f/2,8, najbolj širokokotni objektiv z zoomom in zaslonko f/2,8*, s čimer nadaljuje širitev ponudbe objektivov G Master*.
Popolnoma nova zasnova se ponaša s tremi elementi XA (izjemno asferični) za osupljivo ločljivost ter dvema elementoma iz super ED-stekla in tremi elementi iz ED-stekla, ki omogočajo izjemno ločljivost od kota do kota in čudovite učinke zameglitve ozadja. Štirje linearni motorji XD (izjemno dinamičen) omogočajo hitro in natančnejše ostrenje v primerjavi z običajnimi objektivi tako za fotografijo kot tudi videografijo. Preden je bil objektiv predstavljen na trgu, sta ga z veseljem preizkusila priznana krajinska fotografa in ambasadorja fotografije družbe Sony, Michael Schaake in Albert Dros, ter delila svoje mnenje z nami.Albert Dros “Pogoji na Nizozemskem so bili idealni, zato sem lahko objektiv preskusil v številnih različnih pogojih in scenarijih. Vzel sem svoj zanesljiv fotoaparat Alpha 7R IV in začel raziskovati.”
Začel sem v tem slikovitem okrožju v Amsterdamu, ki je bilo zaradi virusa Covid popolnoma prazno in zaprto. To je odličen primer, kjer se 12 mm objektiv zares izkaže. Ostrina tega objektiva, zlasti na robovih, je zares neverjetna.
“Obiskal sem čudovito mestno hišo v Nieuwegeinu. Notranjost in zunanjost te stavbe sta zelo sodobni, zato bi bili po mojem mnenju popoln model za nekaj širokokotnih posnetkov. Lastnost, ki se mi zdi uporabna za take primere, je izskočni zaslon mojega fotoaparata Alpha 7R IV. Včasih se sprehajam, gledam na zaslon ter usmerjam in vrtim fotoaparat, dokler ne najdem kompozicije, ki mi je všeč.”
“Čeprav je bila napovedana nevihta, sem se odpravil na podeželje in upal, da bom ujel kašen dramatičen prizor dogajanja na nebu. Za mlin sem uporabil hitro panoramsko snemanje (iz roke). V bližajočem se nevihtnem oblaku se natančno zrcali majhen potok v ospredju. Pri tem posnetku mi je bilo najbolj všeč to, da sem se zaradi panoramskega posnetka zelo približal perspektivi ribjega očesa.”
“Ko se je nevihta polegla, sem lahko to makovo polje fotografiral tik pred sončnim zahodom.”
“Bilo je tudi nekaj čudovitih juter, zato sem lahko vstal ob 3.00 in se odpravil v gozd, ki je eden od mojih najljubših mest za fotografiranje. Za take primere običajno uporabljam mnogo daljši objektiv, vendar sem resnično želel preskusiti objektiv z zoomom 12–24 mm, zato sem ga tudi uporabil, kar me na koncu ni razočaralo, saj je bilo nekaj rezultatov nadvse zanimivih.”
Včasih uporabim tehniko, imenovano "način majhnih premikov izostritve", s katero zelo približam objekt in uporabim več fotografij z različnimi točkami ostrenja, da izostrim celotno fotografijo od spredaj do zadaj. Ta posnetek je kombinacija treh fotografij, posnetih z zaslonko f/22, na kateri sem lahko dosegel izjemno natančno ostrino v celotnem okvirju.
“Bistvenega pomena zame je bilo tudi, da sem lahko naredil nekaj zvezdnatih posnetkov. Na Nizozemskem je skoraj nemogoče fotografirati rimsko cesto, ker je skoraj povsod prisotnega veliko svetlobnega onesnaženja, vendar obstaja nekaj krajev, kjer je svetlobno onesnaženje dokaj nizko v primerjavi s preostalo državo.
“Največji izziv je bil, da sem izbral najdaljši dan v letu, v katerem celo ni popolne teme.”
To fotografijo sem posnel s široko odprto zaslonko f/2,8, navdušen pa sem bil zlasti nad ostrino zvezd. Omembe vredno dejstvo je, da rdeče-oranžni sijaj na obzorju ni sončna svetloba, ampak svetlobno onesnaženje iz mesta.
“To je povzetek mojih prvih ugotovitev:
Kot vidite, različica f/2,8 ni dosti večja od različice f/4
“Nekaj dni sem lahko preizkušal novi objektiv G Master 12–24mm f/2,8 in takoj me je navdušila njegova absolutno trdna izdelava. Z 847 grami vsekakor ni lahek, vendar je dobro usklajen s fotoaparatom Alpha 7R IV v roki, kar pa zaradi velikega ukrivljenega sprednjega elementa objektiva nisem pričakoval.
"Zaradi velikega sprednjega elementa objektiva je težko uporabljati filtre (čeprav je na voljo možnost uporabe zadnjih filtrov, podobnih želatini), vendar kljub temu nisem opazil nobenih znakov bleščanja ali odseva, kar pove veliko o novem premazu, ki ga je Sony zasnoval posebej za ta objektiv."
“Na tej fotografiji je prikazan zelo kontrasten prizor, fotografiran neposredno proti soncu. Vidite lahko majhno sončno zvezdo na vodni gladini, vendar pa ni nobenega odseva.”
“Za fotografiranje sem uporabil različne zaslonke, od f/2,8 pa vse do f/22, vendar sem po f/18 opazil le rahlo poslabšanje ostrine, kar je tudi pričakovano. Fotografija s široko odprto zaslonko f/2,8 je bila izjemno ostra, zato bi s tako zaslonko vsekakor fotografiral tudi pri šibki osvetlitvi.”
“Na tem posnetku sem želel uporabiti dolgo osvetlitev za zmehčanje vode in ker nisem mogel uporabiti filtra ND, sem moral fotografirati z zaslonko f/22 (ki je običajno ne uporabljam), vendar je ostrina še vedno dobra.”
“Moj glavni objektiv za krajinske fotografije je FE 16–35 mm f/4 ZA OSS, s katerim sem zelo zadovoljen, vendar pa mi je podaljšana širokokotna goriščna razdalja dala novo perspektivo, v kateri sem izjemno užival.”
“Na splošno sem zelo navdušen nad tem objektivom in njegovim razponom goriščne razdalje, nedvomno me je spodbudil k ustvarjalnosti v prizorih, ki sem jih fotografiral.” *V primerjavi z izmenljivimi objektivi z zoomom s stalno zaslonko f/2,8 za digitalne fotoaparate polnega formata. Od julija 2020.
"Obseden sem s tem, da moram narediti popoln posnetek."
"Biti v pravem trenutku na pravem mestu in doživeti neskončno lepoto narave je lahko navdihujoča ter zelo osebna izkušnja. Upam, da moje fotografije dajejo drugim občutek, da so se mi pridružili na tem potovanju."