frederic schlosser sony alpha 7RM3 ženska vozi mercedes

Svetlobna hitrost

Frederic Schlosser

“Zakaj sem začel fotografirati avtomobile,” se ob vprašanju nasmehne Frederic Schlosser. “Če sem iskren, sem jih začel snemati, ker sem mislil, da bom lahko za kratek čas sedel v lamborghinija, če ga bom fotografiral. Vse drugo je zgodovina.”

frederic schlosser sony alpha 7RM2 posnetek sprednjega dela mercedesa z dolgim časom osvetlitve

© Frederic Schlosser | Sony α7R II + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/20s @ f/8.0, ISO 320

Čeprav avtomobile snema tudi v običajnejših postavitvah, je Fredericov slog postal prepoznaven zaradi, kot pravi sam, “razpoloženjskega elementa. Snemam veliko komercialnih vsebin in naročniki na koncu nedvomno želijo videti svoj izdelek, ampak tisto, kar me zares navdušuje – in kar današnji naročniki tudi pričakujejo – je vzdušje. Na popolnem posnetku avtomobila ta ni v središču slike, temveč je del prizora. Na ta način je prikazan življenjski slog, ki si ga želite; avtomobili so namenjeni vožnji in doživljanju vsega, kar ponuja. Če zgolj stojijo tam, niti približno ne pričarajo takšnega vznemirjenja.

”Zajemanje razpoloženja mora biti hitro, izkoristiti je treba trenutno svetlobo in vreme, kar pomeni, da se Frederic zanaša na drobne, enostavne in zmogljive funkcije Sonyjevih ohišij Alpha, ko kombinira fotoaparate Alpha 7R, 7R II in 7R III. “Za velik del snemanja komercialnih vsebin sem uporabljal velik fotoaparat srednjega formata, ampak ko sem prešel na komplet Alpha, sem postal odzivnejši in ekspresivnejši,” pojasni.

frederic schlosser sony alpha 7R rumen avtomobil skozi okno

© Frederic Schlosser | Sony α7R + 24-70mm f/2.8 ZA SSM | 1/400s @ f/5.6, ISO 320

“Če uporabljate fotoaparat, ki deluje počasi,” nadaljuje Frederic, “porabite veliko časa za nastavitve, zato zamudite tisti enkraten trenutek. Ne morete snemati impulzivno. Pred kratkim sem se vrnil s snemanja v Barceloni. Ne eni od lokacij smo imeli kakšni dve uri časa, ko je bila svetloba odlična, narediti pa smo morali deset različnih posnetkov. No, ohišja Alpha vključujejo vse potrebne funkcije, da smo lahko hitro naredili popolne fotografije. Vse je takoj pripravljeno in samodejno ostrenje je odlično. Po zaslugi dinamičnega razpona sem na posnetkih ujel podrobnosti, ki jih prej nisem mogel, ločljivost pa mi omogoča, da sliko močno obrežem ali močno povečam. Z vsemi temi funkcijami lahko zato zajamem ‘slučajne’ trenutke, ki si jih prej nisem mogel niti zamisliti. S tem fotoaparatom se ponujajo neverjetne možnosti ustvarjanja.”

Frederic se je v svoji fotografiji posvetil prav takšnim ‘slučajnim’ trenutkom, saj meni, da se “popolnost dejansko skriva v nepopolnosti. Ko sem se začel ukvarjati s fotografijo, sem težil k popolnosti, vse sem skrbno načrtoval. Želel sem osvetliti elemente, fotoaparat sem uporabljal s stojalom itn. Zdaj menim, da je realizem videti lepše, enako pa velja tudi za lokacije.”

frederic schlosser sony alpha 7RM2 moder avtomobil dramatično osvetljen s pasom svetlobe

© Frederic Schlosser | Sony α7R II + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/1600s @ f/2.8, ISO 200

Odličen primer tega je ena od Fredericovih najljubših serij slik, na katerih je predstavljen BMW M2 modre barve med “drsenjem” pod mostom v Los Angelesu. “V LA-ju sem se mudil poslovno,” pojasni, “vendar imam tam prijatelja, ki ima ta avtomobil in za zabavo sva ga pod mostom snemala približno dve uri. Na tej lokaciji je veliko kontrasta, tako da gledalec izlušči avtomobil, umeščen med različne oblike in sence, ter začuti užitek vožnje z njim.”

frederic schlosser sony alpha 7RM2 moder avtomobil, parkiran na cesti in osvetljen s pasom svetlobe

© Frederic Schlosser | Sony α7R II + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/800s @ f/5.6, ISO 800

Na drugih slikah je BMW i8, posnet ponoči v dežju. Zamegljene kapljice prekrivajo objektiv in se prebijajo čez čiste linije avtomobila, vendar v gledalcu prepričljivo vzbudijo občutek nočne vožnje v neurju. “Ljudje mislijo, da so te dežne kapljice ustvarjene s Photoshopom, v resnici pa so vse posnete v enem poskusu,” pojasni, “pri tem vsa svetloba prihaja od avtomobilov, ki so čakali za nami, ker so mislili, da stojimo zaradi rdeče luči na semaforju. Bilo je malo zmedeno, ampak zelo zabavno.”

frederic schlosser sony alpha 7R model avtomobil na mostu ponoči v dežju

© Frederic Schlosser | Sony α7R + 24-70mm f/2.8 ZA SSM | 10s @ f/10, ISO 160

Frederic meni, da je njegova serija α7R ključna za snemanje takšnih slik. “Ko snemam BMW i8 na mostu, ne želim razmišljati o vplivu dežja na fotoaparat, želim si le narediti posnetek. Fotoaparat preprosto mora delati in s tesnjenjem za zašito pred vremenskimi vplivi, s katerim se ponaša serija Alpha, takšnih težav nisem imel nikoli.”

frederic schlosser sony alpha 7RM3 avtomobil mercedes, parkiran v gozdu ob svitu

© Frederic Schlosser | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/100s @ f/3.2, ISO 320

Drug niz njegovih najljubših fotografij predstavlja Mercedes-Benz EQC ob pogledu na vzhajajoče sonce nad švedsko obalo. Razpoloženje na sliki je znova v popolnem soglasju s kampanjo. “To je bil prvi popolnoma električni Mercedesov avtomobil, slogan pa je bil ‘prihaja novo obdobje.’ Vzdušje smo pričarali s snemanjem v smeri proti svetlobi in v tekmi s časom; na voljo smo imeli 10 ali 15 minut popolne svetlobe. V takšnih okoliščinah ni časa za razmišljanje o fotoaparatu, ampak s fotoaparatom serije Alpha 7R ne izgubite niti trenutka, preprosto deluje v vsaki situaciji.”

Frederic Schlosser

Frederic Schlosser | Nemčija

"Išče pravi trenutek"

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili