Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe
Čas je, da se predamo navdušenju 

Daniel Ronnback

“Zame so čas, izbira pravega trenutka in brezčasje bistvene komponente fotografije,” pravi Daniel Ronnback. Nikjer drugje to ne drži bolj kot v njegovem nedavnem projektu, ki je posvečen Lofotskim otokom na Norveškem. Pustolovski posnetek prikazuje Daniela med vzpenjanjem proti vrhu v arhipelagu, ki je tako poleti kot pozimi med najbolj vrtoglavimi, kar pomeni, da se je dobro zavedal razločnih sprememb v pokrajini.

“Pozimi so otoki in gore skorajda monotoni,” pojasni, “nato pa se s slikami poleti spremenijo v ta veličastna platna zelene, rdeče in zlate.”

daniel ronnback sony alpha 9 moški stoji na skali in zre proti norveškim lofotskim otokom

© Daniel Ronnback | Sony α9 + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/1250 s @ f/4,0, ISO 100

Kako torej dojemamo čas? Domnevno lahko le s človeške perspektive, zato so v Danielove slike vpeti ljudje, ki tem čudovitim prizorom dajejo kontekst. Včasih je na sliki predstavljen sam, včasih kdo drug, ampak zgodbo vedno pripoveduje ob prisotnosti človeka, gledalcu pa pusti, da sam občuti velikost lokacije in si predstavlja sebe na njej.

daniel ronnback sony alpha 9 silhueta moškega, ki stoji na skali z gorami v ozadju

© Daniel Ronnback | Sony α9 + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/6400 s @ f/4,0, ISO 640

“To je tema, ki zaznamuje vso mojo fotografijo,” prizna, “rad imam širok pogled skozi oči majhnega bitja v sebi. Skoraj nikoli ne posnamem prazne pokrajine, tudi če je pogled lep. Nekako gre mimo mene kot kakšen prazen oder.”

Daniel poskrbi za popolno kompozicijo teh figur na posnetkih tako, da jih postavi, “na čista območja ali proti svetlobi, s čimer ustvarim kontrast in dobim pravi učinek, s komplementarnimi barvami pa pritegnem pogled opazovalca. Bolj kot figura izstopa na ozadju, globlji je občutek, ki ga slika vzbudi v gledalcu, podobno kot na tej sliki, kjer občutite vznemirjenje ob pogledu na silhueto plezalca, ki stoji na vrhu.”

daniel ronnback sony alpha 9 silhueta moškega, ki stoji na vrhu skale z nebom v polmraku v ozadju

© Daniel Ronnback | Sony α9 + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/640 s @ f/8,0, ISO 800

Daniel se zanaša na svojo opremo Alpha, ki poskrbi za natančno izostritev njegovih objektov, kljub temu pa ni dovolj nato poskrbeti le še za kompozicijo posnetka. “Vem, da je izostritev zelo dobra,” pravi Daniel, “saj fotoaparat preprosto usmerim proti osebi in se zanesem na funkcijo ostrenja. To mi omogoča, da grem še dlje, še višje in se posvetim kompoziciji ter okolici.”

Tako kot minevanje časa obstaja tudi izbira pravega trenutka. Prihod na izbrano lokacijo v pravem trenutku in ob pravem vremenu je treba načrtovati, zato Daniel svoja potovanja natančno razišče in se nanje pripravi. “Da bi imel čas in bi lahko posnel želene fotografije, se moram dobro pripraviti,” pravi. “Najprej vse označim na zemljevidu,” nadaljuje, “zabeležim čas, ki ga potrebujem za vožnjo od ene točke do druge in za pohod do razgledne točke. Ugotovim tudi, kje se bo dvigalo ali spuščalo sonce. Nato preverim dnevno vremensko napoved in na koncu si lahko rečem, da bo to jutro najboljše za to lokacijo.’”

daniel ronnback sony alpha 9 smučar se vzpenja po strmem zasneženem gorskem pobočju

© Daniel Ronnback | Sony α9 + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/800 s @ f/6,3, ISO 160

“Za dostop do teh mest in njihovo fotografiranje sta teža in prostornina opreme zelo pomembni,” pojasni Daniel. “V okviru projekta Lofotskih otokov sem snemal s fotoaparati α9, vendar uporabljam tudi fotoaparate α7R III, katerih zasnova je vedno ustrezala mojemu načinu snemanja. Pomembno je, da s seboj nimam veliko opreme in da se lahko hitro premikam. Na pohod pogosto vzamem eno ohišje ter en objektiv in ker so fotoaparati Alpha tako lahki in majhni, lahko vse, kar potrebujem, pospravim v majhen notranji predal za fotoaparat v svoji torbi. Seveda so vzdržljivi, tako da so med smučanjem varno pospravljeni v nahrbtniku in tudi če padem ali mi fotoaparat pade iz rok, doslej ni bilo težav.”

Po dolgih kilometrih hoje in ko se časovni okvir izzide, sem nagrajen tudi s kakovostjo slik, narejenih s fotoaparati Alpha,” pove Daniel. “Ena od standardnih stvari je dinamični razpon senzorja. Potencial za urejanje je velik, tako da časovni okvir ni izgubljen, če je nekaj malce preveč osvetljeno. Potem je tu še njihova ogromna ločljivost, po zaslugi katere lahko osebo, ki jo opazim na robu okvirja, preprosto izrežem, ne da bi izgubil ogromno sliko.” 

daniel ronnback sony alpha 9 ženska se vzpenja po skalnatem pobočju s sončnim zahodom v ozadju

© Daniel Ronnback | Sony α9 + FE 16–35 mm f/4 ZA OSS | 1/1600 s @ f/6,3, ISO 800

“Vsako mesto ima svoje brezčasne podobe,” zaključi, “in v resnici samo prehajamo skoznje. Lofoten se ponaša s tem edinstvenim kontrastom zaradi morja, jezer in gora, ki se dvigajo naravnost iz vode, in mislim, da sem ga res dobro zaobjel na tej sliki. Ob pogledu na to res edinstveno pokrajino je vedno mogoče odkriti kaj novega, zato se bom tja zagotovo še vrnil ter se odpravil še dlje in še višje, da bi poiskal nova mesta za fotografiranje, saj je čas tam vedno dobro izkoriščen.”

Predstavljeni izdelki
ILCE-9
α9 odlikuje skladni CMOS-senzor polnega formata

ILCE-9

SEL2470GM
FE 24–70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

SEL1635Z
16–35 mm Vario-Tessar T* FE F4 ZA OSS

SEL1635Z

Sorodni članki
Daniel Rönnbäck
svet alpha

Daniel Rönnbäck

Švedska

Tisto, o čemer lahko sanjate, lahko tudi naredite in če to naredite, potem lahko to tudi fotografirate. Preprosto zajemite svoje sanje.

Prikaz profila


x