Podrobnost iz zgodbe s spletnega mesta Alpha Universe

Zaupanje vase

Brendan de Clercq

“Po navadi je za snemanje portretov dovolj časa, morda pol ure ali več, morda se delo začne s kavo, tako da se s subjektom spoznava in si začneva medsebojno zaupati. Prav ti trenutki vzpostavljanja odnosa in zaupanja so namreč osnova za ustvarjanje dobrih portretov.”

Brendanov nedavni projekt ‘Portreti v eni minuti’ je zato izpostavil nekaj zanimivih težav. “Da,” se nasmehne Brendan, “projekt je bil velik izziv, še posebej, ker sem k sodelovanju povabil popolne neznance, ki sem jih slučajno izbral v množici. Ampak, z veseljem sem sprejel ta izziv, saj moram kot fotograf vsakodnevno postavljati svoje cilje, kolikor se le da visoko.”

brendan de clercq sony alpha 7RM3 portret starejšega moškega z dolgimi kodrastimi lasmi

© Brendan de Clercq | Sony α7R III + FE 85mm f/1.4 GM | 1/200s @ f/1.6, ISO 50

Kot pravi Brendan, je želel s projektom pokazati, da je mogoče narediti odličen portret že v eni minuti: “Vse, dokler zaupam. Treba je vzpostaviti zaupanje med fotografom in portretirancem, ampak tudi fotograf mora verjeti v fotoaparat.”

Meni, da je prav na osnovi vsega tega lahko ustvaril svoj osupljiv niz črno-belih portretov in da lahko to doseže vsak, če le ima potrebno znanje ter orodja. “Želel sem pokazati, da je to mogoče doseči v ulični ali kateri koli drugi fotografiji,” pojasni, “kajti veliko ljudi si samo ne upa stopiti do drugih in jih prositi za sliko.”

brendan de clercq sony alpha 7RM3 portret starejšega neobritega moškega

© Brendan de Clercq | Sony α7R III + FE 85mm f/1.4 GM | 1/200s @ f/1.6, ISO 50

“Zaupanje se gradi,” nadaljuje Brendan, “s pogledi in pogovorom. Tako sem tudi na množičnih dogodkih, kjer je bilo 200 ali 300 ljudi, poskusil ustvariti prostor "le za dva para oči". Osebo sem prosil, naj ne gleda proti množici, ampak mene, kot bi bila popolnoma sama. Tako se oseba lažje sprosti in lahko skupaj ustvarjava kot fotograf in portretiranec.”

brendan de clercq sony alpha 7RM3 portret ženske z roko ob licu

© Brendan de Clercq | Sony α7R III + FE 85mm f/1.4 GM | 1/250s @ f/2.8, ISO 100

Kako torej Brendanu v resnici uspe ustvariti povezavo s subjektom v tako kratkem času? Kot pravi, gre za to, da je treba subjekt prositi, naj pogleda v objektiv in se poskusi v njem najti. “To je zelo pomembno,” pove, “saj je na ta način subjekt videti povsem drugače, kot če bi samo zrl v objektiv. Videti je bolj osredotočen, kot bi se pogovarjal. To pa je osnova za vzpostavitev povezave, ki naredi sliko.”

brendan de clercq sony alpha 7RM3 portret neobritega moškega v črnem puliju

© Brendan de Clercq | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 100

Ob hitrem odštevanju minute je moral Brendan računati na to, da bo s svojim fotoaparatom α7R III zajel vse povezave, ki jih je na hitro ustvaril. Najpomembnejši vidik? “Ostrina,” pravi. “Sonyjevo samodejno ostrenje oči odpravlja potrebo po nadziranju ostrenja oči, saj so vedno natančno izostrene, tudi ko je zaslonka široko odprta. Pred samodejnim ostrenjem oči sem se vedno bal, da bom v tistem najbolj kritičnem trenutku izostril veke oči ali obrvi nad njim in ves čas sem se spraševal, ali imam vse pod nadzorom?”

brendan de clercq sony alpha 7RM3 portret moškega s košato brado in bejzbolsko čepico na glavi

© Brendan de Clercq | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 100

Kaj pa zdaj? “Zdaj se lahko posvetim subjektu,” pravi Brendan, “in ohranim stik z njim, saj mi ni treba razmišljati o fotoaparatu, ki je le podaljšek moje ustvarjalnosti. To pa je najpomembnejše, še posebej, če imam za posnetek na voljo samo eno minuto. Seveda je spet vse povezano z zaupanjem – zaupati moram svojemu fotoaparatu in zato uporabljam α7R III. Ob tej tehnologiji se enostavno lahko posvetim svojemu delu.”

brendan de clercq sony alpha 7RM3 temačen posnetek temnolasega moškega, ki napeto zre v fotoaparat

© Brendan de Clercq | Sony α7R III + FE 85mm f/1.4 GM | 1/200s @ f/1.4, ISO 100

Pri tako hitrem delu in ob uporabi enostavne nastavitve bliskavice je Brendan izkoristil tudi funkcije TTL fotoaparata α7R III, ki dopolnjujejo njegov običajen način dela. “Sem precej starokopiten,” razloži, “zato v studiu rad uporabljam svetlomer. Če pa nimam časa, mi močno pomaga TTL. Tako prvi posnetek vedno naredim z merjenjem TTL, nato pa preklopim na ročno nastavljanje, da imam popoln nadzor. Zame je to neke vrste hibridno snemanje z odlično začetno točko, od koder nato snemanje razvijam naprej.”

brendan de clercq sony alpha 7RM3 portret svetlolasega moškega prijaznega obraza

© Brendan de Clercq | Sony α7R III + FE 85mm f/1.4 GM | 1/200s @ f/1.4, ISO 100

Na koncu je treba pridobiti zaupanje gledalca, pravi Brendan, saj ga mora prevzeti niz slik, ki so bile morda posnete na medsebojno zelo oddaljenih mestih in v različnih časovnih obdobjih. V projektu, kot so njegovi portreti v eni minuti, je na uspeh lahko računal le na osnovi doslednosti svojih posnetkov.

“Bilo je zahtevno,” prizna, “doseči enotno osvetlitev, kadrirati in izostriti več lokacij ter subjektov, vendar mi je pri tem zares pomagal objektiv serije GM FE 85 mm f/1,4 ob uporabi stalnih nastavitev bliskavice in snemanja. Užival sem pri snemanju teh slik s široko odprtim 85-milimetrskim objektivom in če sem iskren, se mi ob njem vedno naježi koža. Odličen je za portrete in je še eden v nizu razlogov, zakaj sem lahko prepričan, da bom s svojo opremo dosegel želene rezultate.” 

Predstavljeni izdelki

ILCE-7RM3

»α7R III 35 mm objektiv polnega formata in samodejno ostrenje«

ILCE-7RM3

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

SEL85F14GM

FE 85 mm F1,4 GM

SEL85F14GM

Sorodni članki

Brendan de Clercq
Alpha Universe

Brendan de Clercq

Nizozemska

"Nekega dne bom naredil popoln portret, takšnega, ki bo zajel vso globino čustva. Prav zaradi tega si vsak dan v svoji fotografiji postavim nove standarde."

Prikaz profila


x