Kdo se boji teme?

Mike Will

“Najboljše pri fotografiranju pri šibki svetlobi,” pravi Mike Will, “je, da je polno izzivov. Ni ga mogoče enostavno obvladati, je pa priložnost, da dokažem lastno ustvarjalnost.”

Mike že nekaj let pri šibki svetlobi fotografira mestno panoramo in nočne prizore v okolici Londona, pri čemer mu nikoli ne zmanjka izzivov: “Vedno znova raje fotografiram ponoči kot podnevi, večinoma zaradi odzivov ljudi na moje slike. Posnamem lahko na primer nek ulični prizor, ki ga ljudje morda vidijo nekajkrat na dan, pa ostane neopažen, in ga prikažem na način, ki je povsem drugačen ter obenem neverjeten.”

mike will sony alpha 7RIII stavba na fenchurch 20 ponoči

© Mike Will | Sony α7R III + FE 16–35 mm f/2,8 GM | 1,0 s @ f/4,0, ISO 100

Mikovi prizori pri šibki svetlobi so brez dvoma impresivni. Fino mešanico odlične kompozicije, natančnega časovnega okvira in privlačnih barvnih kombinacij je z leti fotografiranja še nadgradil. To in zmogljivosti njegovih brezzrcalnih fotoaparatov Alpha ter strast, s katero premaguje ovire snemanja nočnih prizorov pri šibki svetlobi, mu pomaga pri ustvarjanju slik pri šibki svetlobi, ki so hkrati zanimive ter čarobne.

Mike pojasnjuje, da želi vsaki sliki dodati elemente, zaradi katerih bo izstopala in privlekla pozornost gledalca.

 

mike will sony alpha 7RIII moški stoji za vrtečimi se lučmi pred katedralo svetega Pavla

© Mike Will | Sony α7R III + FE 16–35 mm f/2,8 GM | 2,5 s @ f/8,0, ISO 160

Kako natančno je torej mogoče nadgraditi običajne posnetke ob šibki svetlobi? Kako ustvariti slike, ki vzbujajo čustva in so privlačne? Mike uporablja vrsto elementov. Med drugim dobesedno snema z višjega mesta.

“Višje razgledne točke so odlične za pogled na mesto, kot je London,” pove, “pri čemer me obda občutek večje prostosti, ko se umaknem od uličnega vrveža, poleg tega pa je pogled širši. Pomembno pa je najti ravnovesje, saj ne želim izgubiti povezave z mestom, ki ga fotografiram, ali pa ga narediti neznanega.”

Fotografira na mestu z razgledom na pobočje, kjer lahko ob pogledu z večje višine ustvari običajno kompozicijo krajine, izrazite linije pa vodijo pogled opazovalca.

mike will sony alpha 7RIII luč avtomobilskih žarometov na londonski ulici, posnete ponoči z dolgim časom osvetlitve

© Mike Will | Sony α7R III + FE 16–35 mm f/2,8 GM | 5,0 s @ f/11,0, ISO 125

Tudi gibanje je pomemben element, čeprav ne vsako. Zaradi dolgotrajne osvetlitve pri šibki svetlobi je gibanje seveda zamegljeno in vidna je le pot luči, vendar je po Mikovih besedah spet treba vložiti nekaj več truda. Kombinacija statičnih elementov in zameglitve je ena od metod, ki jih uporablja. Takšen je na primer statični avtobus kot osrednja točka posnetka s pobrežjem ali pa postavitev negibne podobe človeka kot nasprotje gibanja.

“Spet gre za rešitev težave,” pojasni Mike. “Delati je treba z navdušenjem in vložiti veliko časa, pogosto v mrazu, čakajoč na pravi trenutek. Ko se znajdem pred množico avtobusov in avtomobilov moram ujeti pravi trenutek, ampak ko mi po 20 ali 30 poskusi uspe, je občutek lep.”

mike will sony alpha 7RIII oseba, naslonjena na telefonsko govorilnico, obsijana s svetlobo avtomobilskih žarometov, ki se v noči vijejo po ulici

© Mike Will | Sony α7R III + FE 16–35 mm f/2,8 GM | 2,0 s @ f/10,0, ISO 320

Za svoje zadnje posnetke londonskih znamenitosti pri šibki svetlobi je Mike uporabil svoja zaupanja vredna α7r III in α7 III. Prednosti brezzrcalnih fotoaparatov niso ostale neizkoriščene, ker pa je bil α7 II njegov prvi profesionalni fotoaparat, se mu zdijo funkcije, ki so v primerjavi s starejšimi izdelki močno olajšale fotografiranje pri šibki svetlobi, nekaj povsem normalnega. “Vprašanja, ki mi jih zastavljajo v zvezi s težavami, povezanimi z DSLR-ji,” pove, “kot je ostrenje v temnem okolju ali iskanje popolne osvetlitve, so mi precej neznana. Vprašam jih, zakaj enostavno ne uporabijo funkcije označevanja izostrenih delov ali pogledajo skozi iskalo, kaj bodo dobili? Oni pa se začudeno zazrejo vame! Po nekaj letih uporabe opreme Alpha so vse te odlične funkcije zame verjetno nekaj samo po sebi umevnega, saj se mi zdijo čisto normalne.”

mike will sony alpha 7RIII pogled po stopnicah navzdol ob osvetljenem dinozavru v Britanskem muzeju

© Mike Will | Sony α7R III + FE 16–35 mm f/2,8 GM | 1/80 s @ f/2,8, ISO 2000

Za snemanje pri šibki svetlobi je pri izbiri opreme za Mika pomembna tudi velikost. “Manjši, lažji fotoaparati in objektivi seveda olajšajo fotografiranje v mestu ponoči,” pojasni, “in če bi hotel imeti DSLR s kakovostjo polnega formata, ki je primerljiva z mojo opremo Alpha, bi bil skoraj dvakrat večji.”

Kako pa je z objektivi? Mike razloži, da na svojih poteh ne želi imeti preveč opreme: “Za snemanje pri šibki svetlobi in z dolgim časom osvetlitve v devetdestih odstotkih uporabljam FE 16–35 mm F2,8 GM. Za portrete, kot je posnetek dekleta na vrteči se napravi, uporabljam Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA, pri čemer se lahko povsem zanesem na način samodejnega ostenja oči, ki ga ponuja oprema Alpha, saj ne izgubim ostrine niti pri široki odprtosti.”

mike will sony alpha 7RIII dekle v zabaviščnem parku se trdno oklepa vrteče se naprave

© Mike Will | Sony α7R III + FE 35 mm f/1,4 ZA | 1/320 s @ f/1,8, ISO 1000

Največji izziv fotografiranja pri šibki svetlobi pa je kakovost slike in zmožnost zajemanja barv ter podrobnosti pri fotografiranju ljudi. Pri tem so spet v ospredju fotoaparati serije Alpha, pri čemer Mike najraje izbere samodejno nastavitev beline, barve pa nato malenkostno prilagodi v aplikaciji Lightroom.

Tudi zmogljivost ISO in dinamični razpon sta kos izzivom šibke svetlobe. "Portrete pri šibki svetlobi snemam približno pri vrednosti ISO 1000 ali višji,” pojasni Mike, “pri kateri senzor še vedno zagotavlja čudovite podrobnosti in kakovost, slike pa so čiste. Ulične prizore pri šibki svetlobi snemam z vrednostmi med 50 in 500, na voljo pa je tudi neverjetni dinamični razpon za poudarke ter osenčene podrobnosti. Z vsem tem se uspešno zoperstavim izzivom šibke svetlobe.”

Ima Mike še kakšno skrito modrost za fotografe nočnih prizorov? “Ni dovolj,” pravi, “če se enostavno odpravim v noč in začnem snemati. Nekaj moram tudi spremeniti.

Izdelki, predstavljeni v tem članku

ILCE-7RM3

»α7R III 35 mm objektiv polnega formata in samodejno ostrenje«

ILCE-7RM3

SEL1635GM

FE 16-35mm F2.8 GM

SEL1635GM

SEL35F14Z

Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA

SEL35F14Z

Mike Will
Alpha Universe

Mike Will

Združeno kraljestvo

Sledite svojim sanjam, raziščite svet in fotografirajte pot, ki vas vodi do cilja

Prikaz profila


x