Ime mi je James Matthews in sem snemalec filmov, Youtuber in Sonyjev ambasador za evropsko fotografijo s sedežem v Essexu v Veliki Britaniji. Snemanje filmov je moja strast že vse od 14. leta dalje, v vseh teh letih pa sem ugotovil, da navdih črpam iz čustvenih elementov, kot so narava, ljudje in glasba. Če me kombinacija teh stvari preplavi z nekim določenim občutkom, potem le-te izrazim s svojimi filmi.
Imel sem možnost posneti kratek film z novo Xperio 1 IV, zato sem se odločil narediti izlet do Cornwalla na jugozahodu Anglije, kjer bi preizkusil vse nove funkcije. To je popolni spremljevalec za fotoaparat Alpha, saj lahko poskusim različne kote in zahtevne perspektive, istočasno pa mi omogoča visokokakovostno delovanje.
Če bi mi pred nekaj leti povedali, da bomo imeli možnost 4K 120 sličic/sekundo, 85-125-mm objektiv z optičnim zoomom, samodejno ostrenje oči, sledenje objektom, vse to na telefonu, bi si res mislil, da se šalite. Ko pogledam na posnetek te seje, sem res presenečen!
Tukaj je rezultat mojega izleta, pa tudi nekaj posnetkov iz zakulisja:
Snemanje na Xperii 1 IV v počasnem posnetku
Ko sem si zamislil ta projekt, sem se ga odločil narediti v počasnem posnetku, da bi ustvaril tisti filmski vtis in občutek, ki ustreza mojemu slogu. Snemanje pri 120 sličicah/sekundo nam omogoča veliko kreativnih možnosti, z njimi imamo ustvarjalci filmov veliko možnosti, da ustvarimo svojo lastno vizijo.
Če želimo povedati celotno zgodbo, moramo imeti več goriščnih razdalj. Splošno pravilo pri ustvarjanju filmov je, da moramo ustvariti prizor s širokim posnetkom. Tukaj je uporaben 16-mm oz. 24-mm objektiv.
Vendar pa, če želite objektu dati pomembnost ali pri liku pokazati čustva, uporabite tisti 85-mm objektiv in ustvarite bližinske posnetke. Objektiv zgosti prostor in sliki daje popolnoma drugačen pogled, saj občinstvo potegne nazaj od tistega videza »pametnega telefona« pri običajnem 24-mm objektivu.
Xperia 1 IV ima vmesnik, ki je podoben fotoaparatom Alpha, kar ustvarjalcem omogoča izbiro popolnega orodja fotografiranja za vsako situacijo.
Fotografiranje z Xperio 1 IV je bilo sanjsko, prehod z mojega običajnega kompleta pa je bil enostaven. Uporabniški vmesnik v aplikaciji Videography Pro je izkušnjo preobrazil v nekaj povsem običajnega, saj je zelo podoben tistemu, kar uporabljam na svojih fotoaparatih Sony Alpha. Popoln nadzor na telefonu je ključnega pomena pri ustvarjanju slik, kot si jih želite.
Napotki za ustvarjanje na terenu
Večino svojega projekta sem ustvaril ročno oz. na nastavku, saj sem želel, da ima prizor znotraj sličice veliko energije in gibanja. Zaradi ohranitve tega hitrega gibanja je bilo pomembno, da sem se lahko zanesel na telefon in njegovo zmožnost osredotočenja.
V primerjavi s svojim predhodnikom, Xperio 1 III, je 50-% dodatna svetlost na zaslonu v pomoč pri snemanju v svetlih okoljih in še posebej pri snemanju v zunanjih prostorih. Svetel zaslon je nuja pri snemanju.
Osebno vedno želim ustvarjati posnetke pri kotu zaklopa 180 stopinj, to pa dosežem z ohranjanjem hitrosti zaklopa pri dvojni vrednosti hitrosti sličic, npr.: 25 sličic/sekundo = 1/50 sek. hitrosti zaklopa. Tako je prikaz slike gladek in naraven za človeško oko. V vsaki sekvenci, ki sem jo posnel, sem uporabil 180-stopinjski zaklop.
Sklepne misli
Če bi vam lahko dal nasvet za ustvarjanje vsebine, bi vam povedal, da pri poudarkih uporabite osvetlitev. Tako boste ustvarili kakovostnejši videz, ki ima tudi bolj dinamičen razpon. Seveda velja tudi povedati, da je to pravilen način za osvetlitev slike! Naj vas ne bo strah, če bodo slike temne, medtem ko ohranjate svoje poudarke.
"Navdih za moje delo so čustva. Ob ogledu mojih filmov želim prebuditi določena čustva v občinstvu tako, da jih popeljem na potovanje."