Bližnji posnetek očesa vodomca

Profil objektiva | FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II

Petar Sabol

Fotografiranje divjih živali je zahtevno. Približati se morate objektu, da je dovolj dobro viden v kadru, da bodo gledalcu vidne vse neverjetne podrobnosti, ki običajno ostanejo nevidne očem, a se hkrati ne smete preveč približati, da ne bi splašili živali.

Zato so telefoto makroobjektivi, ki imajo običajno goriščno razdaljo okoli 105 mm, najboljša izbira za mnoge fotografe, ki fotografirajo v načinu makro. Po mnenju enega od fotografov divjih živali pa je Sony z objektivom FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II spremenil pravila igre.

Metulj na rastlini, prekrit z roso © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/6s @ f/13, ISO 200

»To je popoln objektiv,« pravi Petar Sabol, fotograf divjih živali, ki pogosto ustvarja makrofotografije žuželk, ptic in drugih živali. »Objektiv z zoomom in možnostjo fotografiranja v načinu makro ter goriščno razdaljo od 70 do 200 mm se pomembno razlikuje od makroobjektivov s fiksno goriščno razdaljo, saj fotografom omogoča veliko prilagodljivosti za različne načine uporabe.«

Kačja pastirja na steblu © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/13s @ f/13, ISO 250

»Odlično je imeti objektiv, ki je primeren za priložnostno, popotniško in podobno fotografiranje, ki hkrati omogoča fotografiranje v nekakšnem polovičnem načinu makro,« pravi Petar. Vendar pa objektiv omogoča še nekaj več. »Če ga uporabljate z 2-kratnim telekonverterjem, postane makroobjektiv z razmerjem 1 : 1. Odlično dopolnjuje mojo zbirko opreme.«

Ta objektiv je postal stalna oprema v njegovi torbi za fotoaparat in Petar je z njim fotografiral najrazličnejše manjše objekte, vključno z enakokrilimi in raznokrilimi kačjimi pastirji, metulji ter celo vodomci in kraljevimi pasati.

Bližnji posnetek očesa kraljevega pasata © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/125s @ f/8.0, ISO 640

Petar se spominja svoje nedavne priložnosti za fotografiranje kraljevega pasata v njegovem naravnem okolju in kako mu je to omogočil njegov objektiv Sony. »Fotografiral sem skrit v šotoru ob reki, ob kateri se je hranil kraljevi pasat,« pravi. »Veja je bila nekje pol metra stran od šotora, jaz pa sem potrpežljivo čakal v tišini.«

Droben detajl vodomčevega krila © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/100s @ f/10, ISO 3200

Z objektivom, ki je bil nameščen na fotoaparat Sony Alpha 7R V, je Petar lahko uporabil tihi zaklop in kraljevega pasata fotografiral, ko je pristal, fotoaparat pa je pri tem ostal neslišen. Fotoaparat Sony Alpha 7R V je objektiv izostril tako natančno, da je zabeležil vsako najmanjšo podrobnost in lepoto ptičjega perja.

Droben detajl na vodomčevem telesu © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/60s @ f/8.0, ISO 1000

»Občutek, ko mi je uspelo ustvariti ta posnetek, je bil zares odličen, vendar glede na tehnologijo, ki jo imajo zdaj Sonyjevi fotoaparati in objektivi, taki posnetki niso več nič presenetljivega. Odlično opravljajo svoje delo, kar mi omogoča ustvarjanje takšnih posnetkov,« pravi Petar.

Metulja, ki počivata na steblu rastline © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/15s @ f/16, ISO 200

Ustvarja lahko posnetke z neverjetnimi podrobnostmi, ne da bi pri tem splašil žuželke, saj objektiv 70-200 mm f/4 in 2-kratni telekonverter omogočata delovno razdaljo zgolj 96 cm za posnetke v razmerju 1 : 1. Ta tehnologija v kombinaciji z odličnim poznavanjem področja, ki ga je Petar usvojil pri svojem dolgoletnem fotografiranju divjih živali, daje zares izjemne rezultate.

»Žuželke je vedno lažje fotografirati zgodaj zjutraj, saj so še otrple in spijo, kar lahko dobro izkoristim. Ko jih pogreje sonce, hitro postanejo bolj aktivne, zato je čas za ustvarjanje teh posnetkov zelo omejen,« pravi.

Kačji pastir sedi na zvitem steblu rastline © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/5s @ f/10, ISO 250

Zaradi vidnega kota teleobjektiva, ki ga uporablja, se lahko Petar pomika okoli objekta in poišče popolno ozadje, ko prvi žarki zgodnjega jutranjega sonca padejo na travo in listje. »Objektiv ustvari čudovito zameglitev ozadja, ki pomaga, da objekt na sliki izstopa,« pravi Petar, in ta čudovita zamegljena ozadja so postala pomembna značilnost Petrovega kataloga makro fotografij.

Ko se želi Petar približati objektu, uporabi nastavljivi gumb na objektivu in z njim vklopi način obrezovanja APS-C fotoaparata Alpha 7R V. »Čeprav ima fotoaparat 7R V ločljivost 60 milijonov slikovnih pik in lahko posnetke naknadno obrežem, je to včasih lažje narediti pri gledanju skozi iskalo. Z načinom obrezovanja APS-C lahko obrezujem kar v fotoaparatu in še vedno ustvarim posnetke z ločljivostjo 26,1 milijona slikovnih pik.«

Metulj, ki se greje na jutranjem soncu © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/25s @ f/10, ISO 100

»Želim prikazati lepoto narave. Pozorneje kot opazujemo naravo, bolj si jo želimo ohranjati in jo varovati. To je najpomembnejše sporočilo,« pravi Petar, tehnologija objektiva 70-200mm f/4 Macro G OSS II in fotoaparata Alpha 7R V pa mu omogoča ustvarjati posnetke, ki si jih resnično želi.

»Zares uživam v uporabi tega objektiva. Navdušen sem nad njegovo zmogljivostjo, zelo rad pa ga uporabljam tudi zato, ker me še vedno preseneča in vedno znova odkrivam nove podrobnosti pri objektih, ki jih fotografiram,« zaključi.

Predstavljeni izdelki

Petar Sabol

Petar Sabol | Croatia

"I always try to make my photos look better, no matter how long it takes and how much effort it requires"

Povezane zgodbe

Prijavite se, če želite prejeti svoje glasilo α Universe

Čestitamo! Uspešno ste se naročili na glasilo α Universe

Vnesite veljavni e-poštni naslov

Žal je je prišlo do napake

Čestitamo! Uspešno ste se naročili